ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυξημένο ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα bulkers δείχνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, με τις περισσότερες εταιρείες να αποφεύγουν τις νέες παραγγελίες λόγω της αύξησης των τιμών αλλά και της επιμήκυνσης του χρόνου παράδοσης των νεότευκτων από τα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές του έτους οι εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επενδύσει 1,16 δισ. δολάρια για την απόκτηση 53 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Από αυτά τα 16 είναι τύπου handy, συνολικής αξίας 315 εκατ. δολαρίων, τα 12 supramax αξίας 231 εκατ. δολαρίων και τα 10 panamax αξίας 210 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, έχουν εξαγοράσει 7 capesize, συνολικής αξίας 179 εκατ. δολαρίων.
Στην ισχυροποίηση του στόλου της με τρία bulkers προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η Centrofin εξαγόρασε τρία πλοία ξηρού φορτίου που ανήκαν κατά το παρελθόν στον στόλο της πρώην Scorpio Bulkers.
Πρόκειται για το χωρητικότητας 61,192 dwt S Tango (κατασκευής 2015), το χωρητικότητας 61,258 dwt S Echo (κατασκευής 2015) και το χωρητικότητας 61,272 dwt, S Hermes (κατασκευής 2016). Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 95 εκατ. δολάρια, ενώ σύμφωνα με την VesselsValue η αξία των πλοίων εκτιμάται στα 97,49 εκατ. δολάρια.
Στην εξαγορά τριών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου προχώρησε και η ναυτιλιακή Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, σύμφωνα με την VesselsValue.
Με βάση τα στοιχεία της Seasure Shipbroking η ναυτιλιακή απέκτησε τα αδελφά πλοία Dong A Eos (χωρητικότητας 179.600 dwt και κατασκευής 2009), Dong A Astrea και Dong A Oknos (χωρητικότητας 179,300 dwt και κατασκευής 2010, αμφότερα), στη συνολική τιμή των 81 εκατ. δολαρίων.
Ειδικότερα, η τιμή εξαγοράς του πρώτου πλοίου ανήλθε κατά τη ναυλομεσιτική στα 26,3 εκατ. δολάρια και τα άλλα δύο πουλήθηκαν έναντι 27,35 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Η χαμηλών τόνων ναυτιλιακή FGM Chartering, με έδρα τον Πειραιά, απέκτησε τρία bulkers στην τιμή των 65,8 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Μεταξύ άλλων η εταιρεία συνδέεται με την εξαγορά του Daido Ambition, χωρητικότητας 38,000 dwt, κατασκευής 2021, που άλλαξε χέρια στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, πουλώντας παλαιότερης κατασκευής πλοίων και αντικαθιστώντας τα με νεότερης ηλικίας.
Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, πούλησε πρόσφατα το χωρητικότητας 29,500 dwt MV Eagle Trader, και το παρέδωσε στις 22 Μαρτίου στους νέους ιδιοκτήτες, στην Λάρνακα της Κύπρου.
Επένδυση 53 εκατ. δολαρίων πραγματοποίησε η Meadway Shipping & Trading, του Κώστα Δελαπόρτα, για την απόκτηση δύο φορτηγών πλοίων.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, το ένα είναι το handysize Loch Maree (χωρητικότητας 33.382 dwt και κατασκευής 2013), που κατέληξε στο στόλο της ναυτιλιακής έναντι 18 εκατ. δολαρίων.
Η W Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Σαραντίτη, εξαγόρασε σύμφωνα με την VesselsValue δύο φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 45 εκατ. δολαρίων.
Δύο φορτηγά πλοία πρόσθεσε φέτος στο στόλο της, η εισηγμένη ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, επενδύοντας, σύμφωνα με την VesselsValue, 37,5 εκατ. δολάρια. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία συνδέθηκε με την εξαγορά του Supramax Magda (58,000 DWT, κατασκευής 2010, Yangzhou Dayang Shipbuilding) στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων.
Στον στόλο της ναυτιλιακής Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατέληξε το Capesize South Trader (181,300 DWT, κατασκευής 2014, στο ναυπηγείο Koyo Dock), στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων. Η τιμή θεωρήθηκε άκρως συμφέρουσα, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του συγκεκριμένου πλοίου εκτιμάται στα 37,67 δολάρια.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία EuroDry, του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα ανακοίνωσε ότι αγόρασε το πλοίο Molyvos Luck, χωρητικότητας 57,924 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2014, στην τιμή των 21,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
H ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα πρόσθεσε ένα ακόμη bulker στο στόλο της. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking εξαγόρασε το panamax Oceanic, χωρητικότητας 82,500 dwt και κατασκευής 2007, στην τιμή των 20,7 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, τις τελευταίες ημέρες κατέληξαν και άλλα bulkers σε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, τις οποίες, ωστόσο, δεν κατονομάζει.
Πρόκειται για το χωρητικότητας 28,361 dwt Sinoway Act, κατασκευής 2008, που πουλήθηκε στην τιμή των 13,9 εκατ. δολαρίων και το χωρητικότητας Eco Dynamic, κατασκευής 2005, που άλλαξε χέρια έναντι 14 εκατ. δολαρίων.
Επίσης, με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, σε Έλληνες αγοραστές πουλήθηκαν το Supramax Orient Lucky (χωρητικότητας 57,100 dwt και κατασκευής 2010) έναντι 17,9 εκατ. δολαρίων και το Supramax Amoy Action (κατασκευής 2010 και χωρητικότητας 57,000 dwt), στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμη:
Έξι ηχηρά ονόματα της ναυτιλίας μιλούν για τις νέες προκλήσεις του κλάδου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike