Ισχυρή παραμένει η παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών στη αγορά μεταχειρισμένων bulkers, όπου πρωτοστατούν διεθνώς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το Mononews η VesselsValue, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 78 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου συνολικής αξίας 1,8 δισ. δολαρίων κατέληξαν σε στόλους ελληνικών συμφερόντων.

1

Συνολικά έχουν αλλάξει χέρια στη second hand αγορά 382 bulkers διεθνώς, ενώ μετά τους Έλληνες πλοιοκτήτες ακολοθούν οι Κινέζοι που έχουν αγοράσει 74 φορτηγά πλοία επενδύοντας 1,2 δισ. δολάρια, με βάση τα στατιστικά της Allied Shipbroking.

Οι πρωταγωνιστές

Στο στόλο της TMS Dry του Γιώργου Οικονόμου έχουν ενταχθεί φέτος τέσσερα φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 135,8 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

Μεταξύ άλλων, ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι αγόρασε δύο kamsarmax από τον όμιλο Kristian Gerhard Jebsen της Νορβηγίας. Πρόκειται για τα αδελφά πλοία BTG Kailash και BTG Olympos, χωρητικότητας 81.000 dwt, τα οποία ναυπηγήθηκαν το 2015.

Η Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου έχει επενδύσει φέτος 96 εκατ. δολάρια για τρία μεταχειρισμένα bulkers. Τον Ιανουάριο εξαγόρασε ένα capesize χωρητικότητας 181,000 dwt που κατασκευάστηκε το 2014, στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων.

Ακολούθησε τον Απρίλιο η απόκτηση ενός capesize ίδιας χωρητικότητας που κατασκευάστηκε στην Κίνα το 2012. Το κόστος της εξαγοράς ανήλθε σε 30 εκατ. δολάρια και το πλοίο μετονομάστηκε σε Michalis H. 

Ένα ακόμη ίδιας κατηγορίας bulker εξαγόρασε η ναυτιλιακή τον περασμένο μήνα. Πρόκειται για πλοίο χωρητικότητας 176,000 dwt, που κατασκευάστηκε το 2012 σε κινεζικό ναυπηγείο και θα μετονομαστεί σε MV Aghia Sofia. Το κόστος της συναλλαγής ανήλθε σε 31,75 εκατ. δολάρια.

Στην ισχυροποίηση του στόλου της με τρία bulkers προχώρησε η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η Centrofin εξαγόρασε το χωρητικότητας 61,192 dwt S Tango (κατασκευής 2015), το χωρητικότητας 61,258 dwt S Echo (κατασκευής 2015) και το χωρητικότητας 61,272 dwt, S Hermes (κατασκευής 2016). Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 95 εκατ. δολάρια, ενώ σύμφωνα με την VesselsValue η αξία των πλοίων εκτιμάται στα 97,49 εκατ. δολάρια.

Τα πλοία ανήκαν κατά το παρελθόν στον στόλο της πρώην Scorpio Bulkers.

Επένδυση 89,9 εκατ. δολαρίων πραγματοποίησε η Meadway Shipping & Trading, του Κώστα Δελαπόρτα, για την απόκτηση τριών φορτηγών πλοίων, με βάση τα στοιχεία της VesselsValue.  Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, ο στόλος της αποτελείται από 10 bulkers.

Η εταιρεία Alpha Bulkers συμφερόντων Άννας Αγγελικούση, έχει ενισχύσει τον στόλο της φέτος με τρία φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 79 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Holger Navigation, διέθεσε φέτος 70,19 εκατ. δολάρια για την εξαγορά τεσσάρων φορτηγών πλοίων, αναφέρει η VV.

Η εταιρεία που ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2017, διαθέτει στόλο με εννέα πλοία ξηρού φορτίου (2 capesize, 1 kamsarmax, 6 supramax) , σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Η χαμηλών τόνων ναυτιλιακή FGM Chartering, με έδρα τον Πειραιά, απέκτησε τρία bulkers στην τιμή των 67,5 εκατ. δολαρίων, επισημαίνει η VesselsValue.

Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, πουλώντας παλαιότερης κατασκευής πλοίων και αντικαθιστώντας τα με νεότερης ηλικίας.

Στην εξαγορά δύο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου προχώρησε και η ναυτιλιακή Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, σύμφωνα με την VesselsValue.

Με βάση τα στοιχεία της Seasure Shipbroking η ναυτιλιακή απέκτησε τα αδελφά πλοία Dong A Eos (χωρητικότητας 179.600 dwt και κατασκευής 2009), Dong A Astrea και Dong A Oknos (χωρητικότητας 179,300 dwt και κατασκευής 2010, αμφότερα), στη συνολική τιμή των 81 εκατ. δολαρίων.

H Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη έχει επενδύσει 57,10 εκατ. δολάρια για την απόκτηση τριών φορτηγών πλοίων, σύμφωνα με την VV.

Η W Marineσυμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Σαραντίτη, εξαγόρασε σύμφωνα με την VesselsValue δύο φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 45 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη:

Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Στο τέταρτο τρίμηνο θα δούμε τα υψηλά ναύλα στην αγορά ξηρού φορτίου