Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Έλληνες εφοπλιστές: Εντυπωσιακά κέρδη από το asset play το 2022

(πάνω) Στ. Τσαντάνης, Π. Λάτσης-Κασιδόκωστας, Δ. Διαμαντίδης (κάτω) Ν. Μουνδρέας, Ν. Μαρτίνος, Μ. Χανδρής

«Χρύσες» ευκαιρίες κερδών έκρυβε το 2022 η second hand αγορά, τις οποίες έσπευσαν να εκμεταλλευτούν αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές.

Τα πιο κερδοφόρα deals σημειώθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του έτους και αφορούσαν κυρίως τάνκερ – παλαιάς κατασκευής σε αρκετές περιπτώσεις.

Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων έχουν σημειώσει εντυπωσιακή κούρσα ανόδου λόγω της σημαντικής αύξηση των ναύλων. Σε αυτό το περιβάλλον δημιουργήθηκε πρόσφορο έδαφος για πωλήσεις πλοίων σε αρκετά υψηλότερες τιμές από τις τιμές απόκτησης τους, αποφέροντας σημαντικά και σε πολλές περιπτώσεις γρήγορα κέρδη.

Σύμφωνα με την VesselsValue, οι αξίες στα aframax 20ετίας χωρητικότητας 105,000 dwt, έχουν αυξηθεί κατά 27% από τις αρχές του τέταρτου τριμήνου, στα 28,02 εκατ. δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο 2008.

Οι ναύλοι στα aframax παρουσίασαν μεγάλη αστάθεια φέτος, αλλά ενισχύθηκαν εν όψει των κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές Δεκεμβρίου. Το TCE στα aframax είναι επί του παρόντος περίπου στα 80.632 δολάρια ημερησίως. Την ίδια περίοδο πέρυσι διαμορφώνονταν στα 11.471 δολάρια την ημέρα, αναφέρει η VesselsValue.

Μία από τις πιο πρόσφατες επικερδείς κινήσεις ήταν αυτή της η United Maritime Corporation με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη. Η εταιρεία πούλησε το LR2 Aframax product tanker, Minoansea, κατασκευής του 2008, στην τιμή των 39 εκατ. δολαρίων εξασφαλίζοντας κέρδος που υπερβαίνει το 100% της αξίας αγοράς του πλοίου.

Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή πριν από τη συγκεκριμένη συναλλαγή είχε πουλήσει δύο ακόμη πλοία τύπου aframax, τα Bluesea και Parosea (κατασκευής 2006), με κέρδος άνω του 50% επί της αντίστοιχης τιμής αγοράς, εκμεταλλευόμενη την άνοδο των αξιών των τάνκερ.

Στην πώληση τεσσάρων εκ των παλαιότερων τάνκερ του στόλου της προχώρησε η ναυτιλιακή Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, εν μέσω της εκτίναξης των τιμών των μεταχειρισμένων aframax.

Σύμφωνα με την Intermodal και την Xclusiv Shipbrokers, πρόκειται για τα δεξαμενόπλοια ice class χωρητικότητας 111,000 dwt Delta Captain, Delta Sailor και Delta Victory, όλα κατασκευής 2005, καθώς και το Delta Pioneer που ναυπηγήθηκε το 2004. Tα πλοία κατά την Allied Shipbroking πουλήθηκαν στην τιμή των 35 εκατ. δολαρίων έκαστο, σε αγοραστή από τη Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Το τίμημα θεωρείται ιδιαίτερα υψηλό για πλοία 17 ετών, παρά το γεγονός ότι είναι εξοπλισμένα με scrubbers και σύστημα επεξεργασίας νερού έρματος (BWTS).

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η Aeolos Management συμφερόντων της οικογένειας Εμπειρίκου, πούλησε το τάνκερ VLCC Syfnos, κατασκευής 2006 σε αγοραστές από τη Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην τιμή των 56 εκατ. δολαρίων, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.

Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή είχε αγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο τον Αύγουστο του 2018 έναντι 33,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την Signal και το Marine Traffic εκτιμάται τώρα στα 52,5 εκατ. δολάρια.

Σε μία κερδοφόρα κίνηση στη second hand αγορά προχώρησε και η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου. Η Seasure συνδέει την εταιρεία με την πώληση του χωρητικότητας 114,600 dwt aframax Seatrust, κατασκευής 2005 σε άγνωστους αγοραστές έναντι 35 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την Signal και το Marine Traffic η αξία του πλοίου είναι χαμηλότερη, στα 31,5 εκατ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή Latsco Marine Management με επικεφαλής τον Πάρη Κασιδόκωστα Λάτση πούλησε στην Performance Shipping του Ανδρέα Μιχαλόπουλου το δεξαμενόπλοιου Fos Hamilton, χωρητικότητας 105,408 dwt που ναυπηγήθηκε το 2013, στην τιμή των 43,75 εκατ. δολαρίων, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή είχε αγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο το 2018 έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων, από την τουρκική Marinsa Shipping.

H Chandris (Ελλάς) των Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή πούλησε το δεξαμενόπλοιο LR2 Althea χωρητικότητας 115,200 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2022 για 72,5 εκατομμύρια δολάρια, με κέρδος 22,5 εκατομμύρια δολάρια από την τιμή που ναυπηγήθηκε. Η διαχειρίστρια εταιρεία Chandris (Hellas) INC, είχε παραγγείλει το πλοίο στα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding Co.

H ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα πούλησε, σύμφωνα με την Intermodal, το χωρητικότητας 105,335 dwt τάνκερ Baroness, κατασκευής 2011, στην τιμή των 33 εκατ. δολαρίων, κερδίζοντας περίπου 11 εκατ. δολάρια. Το είχε εξαγοράσει στο τέλος του 2020 με την ονομασία Pamisos, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Οι κινήσεις της Westport Tankers

Η Westport Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Τσάγκαρη έχει πραγματοποιήσει σημαντικές κινήσεις asset play το 2022.

Η πιο πρόσφατη ήταν στις αρχές του τρέχοντος μηνός, όταν, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές πούλησε το χωρητικότητας 146,400 dwt Mike R (κατασκευής 2006) στην τιμή των 45 εκατ. δολαρίων. Πλοίο που είχε αγοράσει λίγους μήνες πριν, τον περασμένο Αύγουστο έναντι 31 εκατ. δολαρίων.

Τον Νοέμβριο η ναυτιλιακή πούλησε το χωρητικότητας 105,800-dwt aframax Sifis (κατασκευής 2007) στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων, αναφέρει η Advanced Shipping & Trading. Το είχε αγοράσει τον Φεβρουάριο από την Bergshav έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με την Intermodal, η Westport Tankers, πούλησε στο τέλος καλοκαιριού και το χωρητικότητας 115,600 dwt τάνκερ Nicholas (κατασκευής 2007) σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, έναντι 27,7 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας επίσης σημαντικά κέρδη.

Το συγκεκριμένο aframax είχε αγοράσει η ελληνική ναυτιλιακή πέντε μήνες νωρίτερα με την ονομασία Taurus Sun, έναντι 17,2 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη:

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν 495 πλοία συνολικής αξίας 10.865,4 δισ. δολάρια