• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Χρυσά deals για τα παλαιάς κατασκευής πλοία τους

    (πάνω) Πέτρος Παππάς, Μαρία Αγγελικούση, Φραγκίσκος Κανελλάκης (κάτω) Γιώργος Μελισσανίδης, Αθανάσιος Κοσσίδας, Παναγής Ζησσιμάτος

    (πάνω) Πέτρος Παππάς, Μαρία Αγγελικούση, Φραγκίσκος Κανελλάκης (κάτω) Γιώργος Μελισσανίδης, Αθανάσιος Κοσσίδας, Παναγής Ζησσιμάτος


    Στην πώληση των παλαιότερης κατασκευής πλοίων τους προχωρούν αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα, εκμεταλλευόμενοι τις υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί στη second hand αγορά.

    Aξιοποιώντας τις συνθήκες της αγοράς και την αυξημένη ζήτηση, ενισχύουν την ρευστότητα τους προκειμένου να επενδύσουν στον εκσυγχρονισμό και την ανανέωση του στόλους τους.

    Οι περισσότερες από τις πιο πρόσφατες κινήσεις αφορούν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

    Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά. Η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι πούλησε το χωρητικότητας 176,300 dwt capesize, Star Triumph (κατασκευής 2004), έναντι 20 εκατ. δολαρίων.

    Πρόκειται για το παλαιότερο πλοίο του στόλου της εταιρείας, ενώ από την πώληση του θα καταγράψει καθαρό κέρδος 7,7 εκατ. δολαρίων. Το είχε αγοράσει τον Οκτώβριο του 2015, στην τιμή των 14,2 εκατ. δολαρίων.

    Ο ελληνικός ναυτιλιακός κολοσσός διαθέτει στόλο με 153 φορτηγά πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής χωρητικότητας 15 εκατ. dwt. Παράλληλα, έχει υπό κατασκευή επτά ακόμη bulkers.

    Η εταιρεία στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του στόλου της έχει πουλήσει 23 πλοία από τον Φεβρουάριο του 2023, αποκομίζοντας συνολικά έσοδα 478 εκατ. δολαρίων.

    Στην πώληση ενός μεγάλου φορτηγού πλοίου 18 ετών προχώρησε η Maran Dry, της Μαρίας Αγγελικούση 

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή πούλησε το χωρητικότητας 174,000 dwt capesize, Maran Prosperity (κατασκευής 2006), σε κινεζικών συμφερόντων εταιρεία. Το τίμημα ανήλθε στα 21,5 εκατ. δολάρια.

    Την ίδια ώρα, άλλες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η ισχυρή πλοιοκτήτρια δαπάνησε έως 100 εκατ. δολάρια τους τελευταίους δύο μήνες για την εξαγορά δύο πιο σύγχρονων capesizes, ανανεώνοντας τον στόλο της.

    H Μaran Dry διαθέτει 42 bulkers, μέσης ηλικίας 9,7 ετών, κατηγοριών capesize και newcasltemax, συνολικής χωρητικότητας 7,789,056 dwt.

    Η εταιρεία Alpha Bulkers με επικεφαλής την Άννα Αγγελικούση και τους γιούς της Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη, πούλησε ένα capesize 16 ετών.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για το Alpha Prudence, χωρητικότητας 178,000 dwt (κατασκευής 2008). Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 24,75 εκατ. δολάρια.

    Λίγες ημέρες νωρίτερα, η ναυτιλιακή είχε παραλάβει ένα πιο σύγχρονο capesize το χωρητικότητας 181,100-dwt (κατασκευής 2016), Herun Global το οποίο εξαγόρασε το καλοκαίρι. Το πλοίο εντάχθηκε στον στόλο της με την ονομασία Alpha Force.

    Η Alpha Bulkers διαθέτει στόλο με 37 φορτηγά πλοία, μέσης ηλικίας 9 ετών και χωρητικότητας 5,05 εκατ. dwt.

    Η Doric Shipbrokers ανέφερε στο report της στις 6 Σεπτεμβρίου, ότι «οι πλοιοκτήτες βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να έχουν υψηλές προσδοκίες για το τίμημα και σε πολλές περιπτώσεις πλησιάζουν τις τιμές που ζητούν».

    Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις επιλέγουν να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα πλοία τους με νεότερα και όχι με νεότευκτα, οι τιμές των οποίων έχουν εκτιναχθεί στα ύψη.

    Πωλήσεις τάνκερ

    Η Aegean Shipping Management που διευθύνει ο Γιώργος Μελισσανίδης προχώρησε στην πώληση ενός τάνκερ δεκαετίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής εκσυγχρονισμού του στόλου του.

    Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο Green Sea, συνολικής χωρητικότητας 50.926 dwt και κατασκευής 2014, που άλλαξε χέρια έναντι 38,5 εκατ. δολαρίων.

    Νέος ιδιοκτήτης του τάνκερ είναι µία εταιρεία µε έδρα στα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα.

    Η Aegean Shipping Management υλοποιεί ένα ναυπηγικό πρόγραµµα τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, τύπου LR2, ice-class, χωρητικότητας 114.000 dwt το καθένα.

    Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από οκτώ δεξαμενόπλοια και έξι bulk carriers με µέσο όρο ηλικίας τα 3,8 έτη, µε συνολική χωρητικότητα το 1,32 εκατ. dwt.

    Σημαντικά κέρδη αποκόμισε ο Αθανάσιος Κοσσίδας, που διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Aerio Shipmanagement.

    Ο Έλληνας εφοπλιστής, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές πούλησε το δεξαμενόπλοιο της Fos Power 47,400 dwt, ναυπήγησης του 2007, έναντι 24 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Το πλοίο, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το αγόρασε τον Μάϊο του 2021 για 9,7 εκατομμύρια δολάρια.

    Η Aerio Shipmanagement ιδρύθηκε το 2008 και διαχειρίζεται σήμερα έξι δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου και χημικών, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της.

    Η Sea Trade Marine, που συνδέεται με τον εφπολιστή Παναγή Ζησσιμάτο, σύμφωνα με την Compass Maritime, πούλησε το δεξαμενόπλοιο MR Kalamos που κατασκευάστηκε το 2004, χωρητικότητας 47.000 dwt, έναντι 17,8 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο από τη Nippon Yusen Kaisha πέρυσι, έναντι 15 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάστε επίσης:

    H MSC παρέλαβε το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο Explora II – Σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα 3,5 δισ δολαρίων

    Globus Maritime (οικογένεια Φειδάκη): Με κέρδη 3 εκατ. δολάρια στο εξάμηνο- Σε αναμονή για παραλαβή νεότευκτου πλοίου

    Pyxis (Βαλέντιος Βαλεντής): Τα δεξαμενόπλοια του στόλου έχουν μέσο ημερήσιο ναύλο 31.545 δολάρια

     



    ΣΧΟΛΙΑ