Σειρά πωλήσεων πλοίων πραγματοποίησαν το τελευταίο διάστημα ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές στη second hand αγορά αλλά και νεότευκτα, εξασφαλίζοντας σε αρκετές περιπτώσεις σημαντικά κέρδη.

Τα περισσότερα από αυτά ήταν τάνκερ, ενώ αυξημένο ενδιαφέρον υπήρξε και για LPG και LNG carriers.

1

Τάνκερ

Στην πώληση ενός ακόμη τάνκερ παλαιάς κατασκευής προχώρησε η ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, πρόκειται για το χωρητικότητας 166,700 dwt suezmax Kriti Diamond, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2004. Το πλοίο άλλαξε χέρια στην τιμή των 35 εκατ. δολαρίων, αρκετά υψηλότερη από την εκτιμώμενη αξία του που σύμφωνα με την VesselsValue κυμαίνεται στα 30,9 εκατ. δολάρια.

Το όνομα του αγοραστή δεν έγινε γνωστό.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο η ναυτιλιακή πραγματοποίησε δύο ακόμη κερδοφόρα deals. Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers πούλησε δύο τάνκερ aframax σε συμφέρουσες τιμές.

Συγκεκριμένα το Kriti Galaxy, χωρητικότητας 110,802 dwt που ναυπηγήθηκε το 2006, άλλαξε χέρια στην τιμή των 38 εκατ. δολαρίων. Το Kriti Bastion, χωρητικότητας 106,074 dwt και κατασκευής 2003 πουλήθηκε στα 30,5 με 31 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την Seasure Shiproking, η ναυτιλιακή Astra Shipmanagement των αδελφών Άρη και Στέφανου Κοροπούλη πούλησε το τάνκερ LR1 Megali, χωρητικότητας 73,900 dwt, κατασκευής 2007.

Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 29,8 εκατ. δολάρια και αγοραστής εμφανίζεται η Gatik Ship Management. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η Astra είχε αποκτήσει το συγκεκριμένο πλοίο τον Φεβρουάριο 2022 καταβάλλοντας μόλις 11,7 εκατ. δολάρια.

Το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Lydia.

Σε μία άκρως εντυπωσιακή κίνηση προχώρησε η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking προχώρησε στην πώληση δύο aframax δεξαμενόπλοιων τα οποία επρόκειτο να παραλάβει εντός του 2023, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.

Πρόκειται για τα χωρητικότητας 115,000 dwt Galveston Star και Delaware Star, με ημερομηνία παράδοσης τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, αντίστοιχα.

Τα πλοία εξαγόρασε, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική, η λιβυκή κρατική εταιρεία General National Maritime Transport Co (GNMTC) έναντι 76 εκατ. δολαρίων έκαστο. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία τους εκτιμάται πάνω από τα 79 εκατ. δολάρια.

Η Atlas είχε παραγγείλει τα δύο πλοία – μαζί με τρία ακόμη aframax- το 2020, όταν οι τιμές βρίσκονταν σε χαμηλό 20 ετών, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες οι τιμές των νεότευκτων κυμαίνονταν τότε στα 45 με 46 εκατ. δολάρια.

LNG/LPG carriers

Η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Γ. Λιβανού, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, υπέγραψε συμφωνία για την πώληση του πλοίου μεταφοράς LNG, Gaslog Athens, χωρητικότητας 142,100 cbm, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2006 και λειτουργεί σήμερα ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης στην Ελλάδα.

Η τιμή πώλησης δεν έγινε γνωστή, ενώ σύμφωνα με πηγές κυμάνθηκε στα 55 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη πούλησε στην Purus Marine το χωρητικότητας 40,000 cbm νεότευκτο LPG carrier, Mustang (κατασκευής 2023), στην τιμή των 61,5 εκατ. δολαρίων.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης εξασφάλισε σημαντικά κέρδη με την συγκεκριμένη συμφωνία. Είχε παραγγείλει το πλοίο σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας τον Δεκέμβριο 2020, με κόστος κατασκευής 45,7 εκατ. δολάρια.

Στο εβδομαδιαίο της report η Xclusiv Shipbrokers αναφέρει ότι τα χωρητικότητας 35,193 cbm LPG carriers Gaschem Bremen και Eco Evoluzione (κατασκευής 2010) πουλήθηκαν από την Stealth Maritime της οικογένειας Βαφειά σε Τούρκους έναντι 39 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Bulkers/Containers

Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Holger Navigation, προχώρησε στην πώληση του capesize Agia Trias, χωρητικότητας 185,800 dwt, που κατασκευάστηκε το 2002, στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων. Κατά τις πληροφορίες οι αγοραστές ήταν Κινέζοι.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Lomar Shipping, με CEO τον Νικόλα Γεωργίου, πούλησε, σύμφωνα με την Seasure, το χωρητικότητας 2,872-teu πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Windermere (κατασκευής 2010) στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων.

Η αξία του κατά την VesselsValue εκτιμάται στα 14,9 εκατ. δολάρια, ενώ η Lomar είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο στα τέλη του 2020 έναντι 10 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη:

Hapag-Lloyd: Κέρδη 17,5 εκατ. ευρώ και μέρισμα 63 ευρώ ανά μετοχή!

Λέων Πατίτσας: Σημαντικές υπεραξίες για την Atlas Maritime – Πούλησε δύο νεότευκτα τάνκερ