ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Σειρά κινήσεων για την ανανέωση και των εκσυγχρονισμό των στόλων τους πραγματοποιούν αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές, σε μία προσπάθεια να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας του 21ου αιώνα.
Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η προσαρμογή δεν είναι απλώς μια επιλογή αλλά μια αναγκαιότητα, αναφέρουν στελέχη του κλάδου.
Με γνώμονα τη δέσμευση για βιωσιμότητα, αποτελεσματικότητα και ανταγωνιστικότητα, οι ελληνικές ναυτιλιακές επενδύουν πολλά για την ισχυροποίηση των στόλων τους με υπερσύγχρονα, φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές προχωρούν σε πωλήσεις των παλαιότερης ηλικίας πλοίων τους, σε παραγγελίες νέων αλλά και σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές τους.
Danaos Corporation
H ναυτιλιακή Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, έχει υπό κατασκευή 12 containerships, δύο εκ των οποίων παρήγγειλε αυτό τον μήνα.
«Και τα δώδεκα πλοία που περιλαμβάνονται στο ναυπηγικό μας πρόγραμμα θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης μεθανόλης και είναι σχεδιασμένα με βάση τα πιο σύγχρονα οικολογικά χαρακτηριστικά. Η ζήτηση για θέσεις παράδοσης στα ναυπηγεία είναι πολύ μεγάλη, καθώς η βιομηχανία κινείται γρήγορα προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα με τη λειτουργία πράσινων πλοίων», επισήμανε ο κ. Κούστας.
Παράλληλα, η εταιρεία που έχει στόλο με 68 containerships, στο πλαίσιο της διαφοροποίησης των εσόδων της, έκανε πέρυσι άνοιγμα και στην αγορά ξηρού φορτίου, με στόχο να επωφεληθεί από την ανοδική της πορεία.
Έχει ήδη παραλάβει επτά capesize που εξαγόρασε το 2023, ενώ τον Φεβρουάριο απέκτησε δύο ακόμη, κατασκευής 2010 και 2011, έναντι 52,8 εκατ. δολαρίων.
Star Bulk
Και η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, με μεθοδικές κινήσεις, υλοποιεί πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της.
Η εταιρεία που διαθέτει 113 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, πραγματοποιεί από πέρυσι σειρά πωλήσεων των παλαιότερης κατασκευής πλοίων της και έχει υπό κατασκευή εννέα bulkers, τέσσερα εκ των οποίων θα παραλάβει φέτος.
Και όλα αυτά λίγους μήνες πριν από την ολοκλήρωση της προαναγγελθείσας συγχώνευσης της με την αμερικανική ναυτιλιακή Eagle Bulk, κίνηση που θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά ξηρού φορτίου με στόλο 169 πλοίων.
«Συνεχίζουμε να προετοιμαζόμαστε για τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς επενδύοντας στην ανανέωση του στόλου μας, με πλοία τελευταίας γενιάς, υψηλών προδιαγραφών eco kamsarmaxes», επισήμανε πρόσφατα ο κ. Παππάς.
Παράλληλα, η Star Bulk είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Κέντρου Μείωσης Εκπομπών Ναυτιλιακών Ρύπων που ξεκίνησε πρόσφατα, και θα εδρεύει στην Αθήνα.
«Είμαστε ένθερμοι υποστηρικτές της επένδυσης στην έρευνα και την ανάπτυξη και της προώθησης της υιοθέτησης τεχνολογιών που θα βοηθήσουν την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το Κέντρο θα έχει ως στόχο να προσελκύσει χρηματοδότηση και να ηγηθεί πρωτοβουλιών που θα επιταχύνουν τον ρυθμό της καινοτομίας στον κλάδο μας», τόνισε ο εφοπλιστής.
Navios Partners
Μπαράζ κινήσεων πραγματοποιεί και η Navios Maritime Partners, της Αγγελικής Φράγκου με στόχο την αναδιάρθρωση του στόλου της. Η ναυτιλιακή εστιάζει στην αντικατάσταση παλαιότερων πλοίων με νεότερα, πιο προηγμένα τεχνολογικά, σε τομείς που παρέχουν επαρκείς αποδόσεις.
Η Navios Partners έχει πουλήσει από τις αρχές του 2023 μέχρι σήμερα 17 πλοία, εξασφαλίζοντας ακαθάριστα έσοδα 327,6 εκατ. δολαρίων.
Παράλληλα, τον Ιανουάριο του 2024 και τον Νοέμβριο του 2023 παρέλαβε δύο νεότευκτα containerships, χωρητικότητας 5,300 teu, τα οποία ναύλωσε για περίοδο 5,2 ετών.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία διαθέτει στόλο με 176 πλοία, όλων κατηγοριών. Παράλληλα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το ναυπηγικό της πρόγραμμα, καθώς αναμένεται να παραλάβει φέτος και μέχρι το 2027, 9 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών, έξι δεξαμενόπλοια MR2 και 10 aframaxes, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.
Τα πλοία θα είναι κατάλληλα εξοπλισμένα ώστε να είναι φιλικά προς το περιβάλλον και έχουν σχεδιαστεί με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, βελτιστοποιώντας την αποδοτικότητά τους.
Capital Product Partners
Η εισηγμένη ναυτιλιακή Capital Product Partners, του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει δρομολογήσει το μετασχηματισμό της σε μια εταιρεία που θα εστιάζει στο LNG, με τη φιλοδοξία να αποτελέσει πρωτοπόρο του κλάδου. Ταυτόχρονα διευρύνει το όραμά της για την ενεργειακή μετάβαση, αντανακλώντας τη δέσμευσή της στην προσαρμογή και στην καινοτομία στον τομέα της ναυτιλίας.
Παράλληλα, η άλλη εταιρεία του ισχυρού εφοπλιστή, Capital Gas Ship Management Corp. είναι η πρώτη που έκανε άνοιγμα στα πολύ μεγάλα πλοία αμμωνίας (VLAC), χωρητικότητας 88,000 cbm, στο πλαίσιο της δέσμευσης της για τη δημιουργία ενός πρωτοποριακού στόλου που θα διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στις παγκόσμιες προσπάθειες απαλλαγής από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Τα VLAC, που αποτελούν την νέα τάση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, είναι ουσιαστικά οι πολύ μεγάλοι μεταφορείς αερίου (VLGC) της επόμενης γενιάς, που έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να μεταφέρουν φορτία αμμωνίας.
Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προχωρήσει και άλλες ελληνικές ναυτιλιακές, όπως η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου και η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά καθώς η αμμωνία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, αφού θεωρείται πιο φιλική προς το περιβάλλον πηγή ενέργειας.
Όμιλος Αγγελικούση
Στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας επικεντρώνεται και η Μαρία Αγγελικούση, η οποία διαχειρίζεται τρεις εταιρίες –Maran Tankers, Maran Gas και Maran Dry-, με 143 πλοία.
Η στρατηγική της επικεντρώνεται στις «πράσινες» επενδύσεις με νέες παραγγελίες πλοίων, ενώ τρέχει και διεθνή ερευνητικά projects. Μεταξύ άλλων έχει υπό κατασκευή οκτώ τάνκερ suezmax που θα παραλάβει την διετία 2026-2027 και τρία shuttle tankers.
Αν και η ίδια έχει δηλώσει ότι η κατάσταση αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος παραμένει ρευστή, μέχρι τώρα επενδύει στο «διπλό καύσιμο» και στο LNG, το οποίο θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20-25 χρόνια όπως έχει επισημάνει σε ομιλία της.
Διαβάστε ακόμη:
Drewry: Στα 3.733 δολάρια η μέση τιμή στα κοντέινερ
AEN: Θα εισαχθούν 921 πλοίαρχοι και 930 μηχανικοί
Pyxis Tankers (Βαλέντιος Βαλεντής): Αγορά πλοίου με €26,625 εκατ. δολ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα