• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Αγόρασαν και πούλησαν συνολικά 392 πλοία αξίας 8,5 δισ. δολάρια – Αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος κατά 24 πλοία

    Έλληνες εφοπλιστές: Πρωταθλητές στη second hand αγορά το 2021 – Αγορές πλοίων ύψους 8,8 δισ. δολαρίων

    K. Kωντσαντακόπουλος, Β. Μαρινάκης, Ι. Κούστας (πάνω), Θ. Μαρτίνος, Ν. Μουνδρέας, Στ. Τσαντάνης (μέση), Π. Παππάς, Γ. Αλαφούζος (κάτω)


    Συνεχίζουν χωρίς κόπωση τις αγορές, αλλά και τις πωλήσεις πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές.

    Από την επεξεργασία των στοιχείων που γνωστοποίησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied, από την αρχή του έτους μέχρι και τις 9 Οκτωβρίου, οι “Γκρικς” αγόρασαν 208 πλοία και κατέβαλαν στους πωλητές 4.457,1 δισ. δολάρια και πούλησαν 184 πλοία και εισέπραξαν 4.054,8 δισ. δολάρια.

    Στο ανασκοπούμενο διάστημα, ήρθαν πρώτοι στις αγορές, στις πωλήσεις και στις διαλύσεις πλοίων. Το σημαντικό είναι ότι αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος κατά 24 πλοία.

    Ο τζίρος των Ελλήνων εφοπλιστών από τις αγοραπωλησίες ανήλθε στο ποσό των 8.511,9 δισ. δολάρια.

    Για την αγορά των 99 φορτηγών πλοίων πλήρωσαν 2.178,2 δισ. δολάρια, για τα 101 δεξαμενόπλοια 2.186,5 δισ. δολάρια, για τα 3 πλοία μεταφοράς κοντέινερ 55 εκατ. δολάρια και για τα 3 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου 9,1 εκατ. δολάρια.

    Επίσης, πούλησαν 86 φορτηγά πλοία, 68 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 7 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

    Με άλλα λόγια οι Έλληνες πρόσθεσαν στο στόλο τους 33 δεξαμενόπλοια.

    Αλλά και στις διαλύσεις οι Έλληνες οδήγησαν στα διαλυτήρια 20 πλοία από τα 405 πλοία που διαλύθηκαν συνολικά στο ίδιο διάστημα.

    Δεύτεροι στις αγορές πλοίων είναι οι Κινέζοι με 169 πλοία, τρίτοι οι Τούρκοι με 54 πλοία, τέταρτοι οι Ελβετοί με 40 πλοία και πέμπτοι οι εφοπλιστές από την Σιγκαπούρη.

    Στις πωλήσεις δεύτεροι έρχονται οι Ιάπωνες με 129 πλοία, τρίτοι οι Κινέζοι με 114 πλοία, τέταρτοι οι Σιγκαπουριανοί με 87 πλοία και πέμπτοι οι Γερμανοί με 70 πλοία.

    Τέλος, διαλύθηκαν 405 πλοία, από τα οποία τα 20 ήταν των Ελλήνων εφοπλιστών, 19 των Κινέζων, 15 εφοπλιστών από τις ΗΠΑ, 15 από την Ινδία, 14 από την Ιαπωνία και 329 από διάφορες χώρες.

    Το Μπαγκλαντές συγκέντρωσε τα περισσότερα πλοία στα Διαλυτήρια του, αφού πήρε τα 93 από τα 405. Δεύτεροι ήρθαν οι διαλυτές από την Ινδία και τρίτοι οι Τούρκοι με 42 πλοία.

    Διαβάστε επίσης

    Έλληνες εφοπλιστές: Οι τελευταίες αγοραπωλησίες στην αγορά ξηρού φορτίου



    ΣΧΟΛΙΑ