Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών της Μαύρης Θάλασσας 94 δεξαμενόπλοια μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο στα ύδατα της Ευρωπαϊκής Ένωσης το τρίμηνο Δεκεμβρίου 2023-Φεβρουαρίου 2024, αψηφώντας την απαγόρευση εισαγωγών του μπλοκ. Μάλιστα, με βάση τα στοιχεία, τα ελληνικά πλοία είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ειδικότερα, η ιστοσελίδα Euromaidan αναφέρει ότι τα πλοία εισήγαγαν 82,9 εκατομμύρια βαρέλια από λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας μεταξύ 5 Δεκεμβρίου 2023 και 29 Φεβρουαρίου 2024, με το 68,8% του ρωσικού πετρελαίου να μεταφέρεται για μεταφόρτωση στον Λακωνικό Κόλπο κοντά στις ελληνικές ακτές.

Σύμφωνα με το άρθρο, η μεταφόρτωση πραγματοποιείται εντός της αποκλειστικής θαλάσσιας οικονομικής ζώνης της Ελλάδας, όπου την εξουσία έχουν μόνο οι ελληνικές αρχές.

Το υπόλοιπο 31,2% του ρωσικού πετρελαίου παραδόθηκε απευθείας στα λιμάνια της ΕΕ, παρόλο που οι κυρώσεις το απαγορεύουν.

Τα ρωσικά δεξαμενόπλοια παρέδιδαν αργό πετρέλαιο πιο συχνά σε ιταλικά λιμάνια, φτάνοντας εκεί απευθείας από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Ο όγκος αυτών των παραβιάσεων στην Ιταλία (κυρίως στην Σικελία) αφορούσε το 14,4% όλων των ρωσικών εξαγωγών της Μαύρης Θάλασσας προς την ΕΕ, που περιλαμβάνουν τα λιμάνια MILAZZO, AUGUSTA, TRIESTE, TARANTO και SANTA PANAGIA.

Επίσης, ρωσικό πετρέλαιο παρέλαβαν τα ισπανικά λιμάνια CARTAGENA και BILBAO, καθώς και το ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ, το κροατικό OMISALJ, το πολωνικό GDANSK και το σλοβενικό KOPER.

Από τα 94 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο σε αυτά τα λιμάνια της ΕΕ κατά τη διάρκεια της προαναφερθείσας χρονικής περιόδου, τα 52 ανήκουν σε ελληνικές εταιρείες, τα 11 σε τουρκικές, 4 σε ρωσικές με έδρα στο Ντουμπάι, 4 σε ρωσικές με έδρα στην Ινδία, ενώ τα υπόλοιπα ανήκουν σε εταιρείες από Μολδαβία, Κύπρο, Κίνα, Δανία, Μάλτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Λετονία, Ινδονησία και Μαλαισία.

Τα δεδομένα σχετικά με τις συνολικές ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου μέσω λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας δείχνουν ότι οι εξαγωγές αυτές παραμένουν σταθερές παρά τις δυτικές κυρώσεις, φτάνοντας τα 4,2 εκατομμύρια τόνους εξαγωγών αργού πετρελαίου και 3,9 εκατομμύρια τόνους εξαγωγών προϊόντων πετρελαίου μέσω λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας τον Φεβρουάριο του 2024.

Η Μαύρη Θάλασσα παραμένει η κύρια οδός εξαγωγών της Ρωσίας, λόγω της κακής διαχείρισης της ΕΕ στην εφαρμογή των δικών της κυρώσεων, επισημαίνει το άρθρο.

Διαβάστε ακόμη:

Ρωσικό πετρέλαιο: Γιατί οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ

ΗΠΑ: Νέες κυρώσεις σε τέσσρεις εταιρείες για παραβίαση του πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

Έλληνες εφοπλιστές: Aποσύρονται από την μεταφορά ρωσικού πετρελαίου – Στο 17% μειώθηκε η συμμετοχή τους