Τρία από τα τέσσερα νεότευκτα πλοία που είχαν κατασχεθεί, περιήλθαν και πάλι στην ναυτιλιακή εταιρεία Eletson, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες,.

Επίσης, στη διαχείριση της επέστρεψαν πλοία που είχαν ακινητοποιηθεί για οφειλές σε διάφορα λιμάνια του εξωτερικού. Μάλιστα, έγινε γνωστό ότι και τα τρία νεότευκτα πλοία παραμένουν στο ελληνικό νηολόγιο.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι όλοι οι εργαζόμενοι στα γραφεία και οι ναυτικοί στα πλοία πληρώνονται σε τακτικά χρονικά διάστημα. Επιπλέον, όλες οι ενδείξεις φανερώνουν ότι η ναυτιλιακή εταιρεία, που επί δεκαετίες στηρίζει την ελληνική σημαία, μπήκε σε μια κανονικότητα και ανακτά το χαμένο έδαφος.

Επενδυτής που δεν κατονομάζεται, αλλά και φήμες ότι το ποσοστό που κατείχε η Blackstone, πέρασε στην κατοχή της Murchinson, εξασφάλισαν την απαραίτητη ρευστότητα στην πολύπαθη εταιρεία, η οποία φαίνεται ότι επιστρέφει στην κανονικότητα.

Τα προβλήματα αρχικά δημιουργήθηκαν στην θυγατρική εταιρεία Eletson Gas, η οποία απόκτησε και διαχειριζόταν πλοία μεταφοράς LPG, όταν η εταιρεία αδυνατούσε να πληρώσει τις δόσεις ενός δανείου ύψους 300 εκατ. δολαρίων.

Μέρος του δανείου εξοφλήθηκε από την πώληση δέκα πλοίων και έτσι έγινε, όπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, είναι σε εξέλιξη οριστική ρύθμιση των οικονομικών υποχρεώσεων προς τις τράπεζες.

Όσον αφορά τον επενδυτή που αγόρασε τα κατασχεμένα πλοία και ανέθεσε τη διαχείρισή τους εκ νέου στην Eletson φέρεται ότι υπάρχει συγγένεια με τα μέλη των οικογενειών Κέρτσικωφ και Καρασταμάτη που παραμένουν στην εταιρεία.

Επισημαίνεται ότι η οικογένεια του Γρηγόρη Χατζηελευθεριάδη είχε αποχωρήσει πριν από χρόνια από την Eletson, εταιρεία που ίδρυσε ο πατέρας του Βασίλης Χατζηελευθεριάδης.

Ο Βασίλης Χατζηελευθεριάδης (1902 -1973) ίδρυσε την εταιρεία, την οποία συνέχισαν και γιγάντωσαν τέσσερις καπετάνιοι: Απόστολος Χατζηελευθεριάδης, Γρηγόρης Χατζηελευθεριάδης, Γιάννης Καρασταμάτη και Ερρίκος Κέρτσικωφ. Οι δύο πρώτοι ήταν παιδιά του και οι άλλοι δύο γαμπροί του.

Ο Βασίλης γεννήθηκε στην Σινασό Καππαδοκίας. Με τους γονείς του ήρθαν στην Ελλάδα το 1924. Πρωτοεγκαταστάθηκαν στην Ελευσίνα και εργάστηκε αργότερα στον Πειραιά, στον Βαγιάννη, ο οποίος διέθετε υδροφόρες και μετέφερε νερό από τον Πόρο.

Νυμφεύθηκε την Ελένη Τριανταφυλλίδου, όπου έστησαν το σπιτικό τους στην Καλλίπολη. Απέκτησαν συνολικά επτά παιδιά, πέντε κορίτσια και δύο αγόρια: τον Απόστολο, τον Γρηγόρη, την Έλενα, την Ερατώ, την Λούλα, τη Νίκη και την Βάσω.

Το 1938 με συνέταιρο τον Λευτέρη Χειράκη αγόρασε το πρώτο φορτηγό πλοίο του. Ήταν ένα μικρό φορτηγό πλοίο, 400 τόνων.

Το 1966 αγόρασε το ΜΑΡΙΑ Τ. και μετέφερε ζώα. Στο μικρό γραφείο της εταιρείας ήταν στην οδό Σωτήρος Διός στον Πειραιά, στο οποίο εργάζονταν μόνος του ο Βασίλης. Τα δύο παιδιά του και οι γαμπροί ταξίδευαν, προκειμένου να καλύψουν τα έξοδα των οικογενειών τους και του πλοίου.

Το 1975 παρήγγειλε η εταιρεία τα πρώτα νεότευκτα.

Το 1993 σε συνεργασία με την Citibank ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή Τράπεζα που εξέδωσε ομολογιακό δάνειο 140 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Απόστολος γεννήθηκε το 1932 και πέθανε το 2011. Νυμφεύθηκε την Αργυρώ Διαμαντίδου και απέκτησαν τρία παιδιά. Τον Βασίλη, τον Κωστή και την Ελένη.

Ο Ερρίκος Κέρτσικωφ (1928 -2003) ήταν γιος του Μπόρις Κέρτσικωφ, ο οποίος ήταν αξιωματικός του Αυτοκρατορικού στρατού του Τσάρου της Ρωσίας και διέφυγε στην Ελλάδα μετά το 1917 με την επικράτηση της επανάστασης των Μπολσεβίκων. Μητέρα του ήταν η Ιρίνα, που και αυτή ήταν πρόσφυγας από την Αυστροουγγαρία.

Ο Ερρίκος παντρεύτηκε την Λούλα Β. Χατζηελευθεριάδη και απέκτησαν τρία παιδιά: τον Βασίλη, τον Κωστή και την Ιρίνα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2006 αποχώρησε από την εταιρεία ο Γρηγόρης Χατζηλευθεριάδης και την εταιρεία ανέλαβαν τα παιδιά του Γιάννη Καρασταμάτη, Ερρίκου Κέρτσικωφ και Απόστολου Χατζηελευθεριάδη.

Ο Γρηγόρης γεννήθηκε το 1938. Σπούδασε στη Ναυτική Σχολή της Ύδρας. Παντρεύτηκε την Pamela Rouschlle Ansel, με την οποία έκαναν τρία παιδιά: τον Ανδρέα, τη Δανάη και τον Αλέξανδρο.

Ο Γιάννης Καρασταμάτης γεννήθηκε το 1925 στα Αποίκια της Άνδρου και πέθανε το 2012. Παντρεύτηκε την Ερατώ Β. Χατζηελευθεριάδη και είχε δύο παιδιά, την Λασκαρίνα και την Νένη.

Διαβάστε επίσης:

Αύριο ξεκινάει η νέα 48ωρη απεργία στο λιμάνι του Πειραιά

Την Παρασκευή τα βραβεία της Ελληνικής Ναυτιλίας