ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η αναλύτρια Rebecca Galanopoulos Jones, υπογραμμίζει ότι οι παραγγελίες που έγιναν το 2023 ήταν για 34 νέα δεξαμενόπλοια LNG, ενώ εφέτος, παραγγέλθηκαν 78, σημειώνοντας αύξηση περίπου 129%.
Οι τιμές των νεότευκτων για 174.000 κυβικά μέτρα μεταφοράς αερίου βρίσκονται επί του παρόντος στο ιστορικό υψηλό των 269 εκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση περίπου 6,1%.
Οι αξίες αυτών των πλοίων έχουν αυξηθεί σε όλους τους τομείς και τις ηλικιακές ομάδες από την αρχή του έτους, με τα μεγάλα δεξαμενόπλοια LNG 140.000 κυβικών μέτρων και 20 ετών να αυξάνονται κατά περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια, από 62,85 εκατομμύρια δολάρια στα 72,40 εκατ. δολάρια, ίσο με αύξηση περίπου 15% από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Σήμερα, οι ανεκτέλεστες παραγγελίες, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων LNG ανέρχεται περίπου στο 64% του στόλου που λειτουργεί. Οι περισσότερες από τις παραγγελίες που υπογράφηκαν φέτος αφορούν ακριβώς αντιπροσωπεύει περίπου το 74% των συνολικών επενδύσεων.
Από την πλευρά των ναυτιλιακών εταιρειών, το Κατάρ προηγείται των παραγγελιών για το 2024 με μερίδιο περίπου 44%, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αντιπροσωπεύουν περίπου το 13% και στην τρίτη θέση είναι η Κίνα με περίπου 9%.
Μιλώντας για ναύλους, αν και οι ναύλοι spot για πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο έχουν αυξηθεί κατά περίπου 12% σε μηνιαία βάση, σε ετήσια βάση τα έσοδα μειώνονται ελαφρά κατά περίπου 1%.
Ωστόσο, το θετικό κλίμα για αυτόν τον τομέα, που προκύπτει από τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες και την αύξηση της ποσότητας LNG που παραδίδεται στα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου που προηγουμένως μεταφερόταν μέσω αγωγών, μαζί με την ώθηση προς νεότερα, πιο πράσινα πλοία, οδήγησαν στη ζήτηση για τις νέες κατασκευές για τον κλάδο LNG.
Μεταξύ των αξιοσημείωτων νέων παραγγελιών, η Veson Nautical αναφέρει 10 μεγάλα δεξαμενόπλοια LNG χωρητικότητας 174.000 Cbm από την Adnoc, τα οποία θα κατασκευαστούν από τη Samsung και την Hanwha Ocean και θα παραδοθούν το 2028, αξίας 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Διαβάστε επίσης:
Χατζημανώλη: Η αποανθρακοποίηση είναι το στοίχημα του μέλλοντος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τρώγεται η τέχνη; Σοκολάτες, δημητριακά, λαρδί και μπανάνες προς βρώση και έκθεση
- ΔΕΣΦΑ: Αύξηση μεταφορικής ικανότητας και νέες πηγές προμήθειας αερίου με τον κάθετο διάδρομο προς ΝΑ Ευρώπη
- ΣΥΡΙΖΑ: Στις κάλπες σήμερα για την ανάδειξη νέου προέδρου – Ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου
- Καιρός: Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας σε όλη τη χώρα – Παγετός κατά τόπους