«Η σωρευτική κίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τα 10 κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια ανέρχεται σε 61,5 εκατομμύρια TEU, μειωμένη κατά 5,5% σε σύγκριση με το 2022. Όλα τα λιμάνια παρουσίασαν μείωση της κίνησης, εκτός από τα λιμάνια του Πειραιά και του Gioia Tauro.

Η κορυφαία τριάδα του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας-Μπριζ και του Αμβούργου είναι αρκετά κυρίαρχη ώστε να μην αμφισβητείται η θέση τους.

1

Όπως και το 2022, τα τρία λιμάνια της βόρειας περιοχής καταγράφουν παρόμοια κυκλοφοριακή τάση, με μείωση περίπου 7% το 2023».

Τα 20 κορυφαία λιμάνια του κόσμου κατέγραψαν, κατά την προηγούμενη χρονιά 2023, σωρευτική κίνηση 387,5 εκατομμυρίων TEU, εμφανίζοντας αύξηση 1,24% σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο έτος.

«Η ανάπτυξη προήλθε σαφώς από την Ασία, με 15 λιμάνια στο Top 20 το 2023, συμπεριλαμβανομένου ενός νεοεισερχόμενου, του Beibu Gulf. Η χρονιά σηματοδοτήθηκε επίσης από την είσοδο στην κατάταξη του πρώτου αφρικανικού λιμανιού, του Tanger Med. Η ισχυρή ανάπτυξη του Κόλπου του Beibu και της Tangier Med συμβολίζει την τάση προς την περιφερειοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού. Το πρώτο βρίσκεται σε ισχυρή θέση για το εμπόριο. Η Asean, και η δεύτερη είναι ιδιαίτερα καλά τοποθετημένη ως πύλη προς την Ευρώπη, καθώς η Βόρεια Αφρική είναι μία από τις χώρες με τοποθεσία του NearShoring για την ευρωπαϊκή αγορά», εξηγούν οι αναλυτές του Upply που επιμελήθηκαν την κατάταξη.

Τα κινεζικά λιμάνια παραμένουν οι αδιαμφισβήτητοι ηγέτες του παγκόσμιου Top 20, διατηρώντας 4 από τις 5 πρώτες θέσεις και 7 από τις 10 πρώτες. Τα 9 κινεζικά λιμάνια στο Top 20 αντιπροσωπεύουν το 54,8% της συνδυασμένης κίνησης των λιμένων που κατατάσσονται. Τα δεδομένα δύο κινεζικών λιμανιών μειώνονται: του Shenzhen, με ελαφρά πτώση 0,5%, αλλά κυρίως του Χονγκ Κονγκ, όπου η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων συρρικνώθηκε κατά 14% αφού είχε ήδη μειωθεί κατά 6,9% το 2022. Το Χονγκ Κονγκ χάνει έτσι μία θέση και τώρα συμπληρώνει το Top 10. Το 2023 την προσπερνά το Jebel Ali , που ανεβαίνει από την 11η στην 9η θέση. Η Σιγκαπούρη και το Μπουσάν συμπληρώνουν την τριάδα των «μη Κινέζων» στο top 10, διατηρώντας τις αντίστοιχες θέσεις τους στη 2η και 7η θέση.

Η Ευρώπη, ωστόσο, δεν έχει πλέον λιμάνι στο Top 10. Το Ρότερνταμ, που είχε καταφέρει να διατηρήσει τη 10η θέση για αρκετά χρόνια, έπεσε στη 12η θέση λόγω των ανώτερων επιδόσεων των Jebel Ali και Port Kelang. Δύο θέσεις έχασε επίσης η Αμβέρσα-Μπριζ, το δεύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι στο Top 20.

«Τέλος, τα λιμάνια των ΗΠΑ είχαν μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, με τα περισσότερα να καταγράφουν διψήφια πτώση. Το Λος Άντζελες είναι το μόνο λιμάνι των ΗΠΑ που παραμένει στο Top 20. Η Tangier Med και ο Κόλπος Beibu, ο οποίος σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη, κινήθηκε στην κατάταξη μπροστά από το Λονγκ Μπιτς και τη Νέα Υόρκη. Όσο για το Λονγκ Μπιτς, αν προσθέσουμε την επισκεψιμότητά του σε αυτή του Λος Άντζελες, έχουμε συνολικά 16,7 εκατομμύρια TEU (-12,6%), γεγονός που τοποθετεί αυτό το λιμάνι στην 9η θέση παγκοσμίως. Η Νέα Υόρκη, η δραστηριότητα της οποίας είχε αναζωπυρωθεί το 2022 από μια μετατόπιση της κυκλοφορίας που συνδέεται με τη συμφόρηση στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής, κατέγραψε απότομη πτώση το 2023, αφού επέστρεψε σε μια πιο φυσιολογική κατάσταση».

«Τα 10 κορυφαία λιμάνια της Κίνας κατέγραψαν σωρευτική κίνηση 224,8 εκατομμυρίων TEU το 2023, αύξηση 5,1% από το 2022. Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης είναι υψηλότερος από αυτόν του προηγούμενου έτους, κάτι που ήταν έκπληξη δεδομένων των αυστηρών περιορισμών που εξακολουθούσαν να περιορίζουν τη δραστηριότητα το 2022.

Δύο λιμάνια ξεχωρίζουν στο Top 5: το Qingdao, με ανάπτυξη άνω του 10%, και το Shenzhen, το οποίο αντίθετα παρουσίασε ελαφρά μείωση και ήταν το μόνο λιμάνι στο Top 10 που είχε πτώση της κίνησης. Ξεχωρίζει επίσης το λιμάνι Beibu του Κόλπου, που κατέχει το ρεκόρ ανάπτυξης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά , έχοντας ήδη αυξηθεί κατά 16,8% το 2022».

Διαβάστε επίσης:

ΟΛΠ Α.Ε.: Νέα υψηλά έσοδα και κέρδη – Αυξήθηκε κατά 29% το προτεινόμενο μέρισμα

Συνάντηση Στυλιανίδη με τον υπουργό Γαλάζιας οικονομίας της Νιγηρίας

Χατζημανώλη: Αρχίζει στις 29 Μαΐου τα δρομολόγια το Daleela από Λεμεσό για Πειραιά