Επιφυλακτική ως προς την ανάκαμψη της αγοράς των τάνκερ αργού εμφανίζεται η Evercore ISI σε ανάλυσή της, αναθεωρώντας επί τα χείρω τις εκτιμήσεις της για το 2018 και προειδοποιώντας τους επενδυτές ότι είναι ακόμα νωρίς για να ανοιχτούν στις μετοχές των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό.

Μάλιστα, η Evercore ISI παραδέχθηκε πως μάλλον βιάστηκε να προβλέψει την ανάκαμψη της αγοράς και πλέον η εκτίμησή της για τις τιμές ναύλωσης πλοίων VLCCs το 2018 ανέρχεται στα 19.000 δολάρια ημερησίως, εκτίμηση μειωμένη κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ για τα suezmaxes στα 16.000 δολάρια ημερησίως, μειωμένη κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη.

Οι εκτιμήσεις της Evercore είναι πάντως πολύ πιο αισιόδοξες για το 2019, με τις τιμές ναύλωσης για VLCCs να προβλέπονται στα 29.000 δολάρια ημερησίως και για suezmaxes στα 24.000 δολάρια ημερησίως, λόγω της αναμενόμενης εξισορρόπησης της προσφοράς με τη ζήτηση στην αγορά.

Ο ναυτιλιακός αναλυτής της Evercore ISI, Jon Chappell, εκτιμά ότι η αγορά μπορεί σύντομα να φτάσει στο κατώτερο σημείο της, από το οποίο θα αρχίσει να ανακάμπτει, όμως οι συνθήκες πιθανόν να παραμείνουν δύσκολες μετά το χειμώνα.

Πολλά μπορεί να πάνε στραβά πριν [από το 2019] με τη μορφή μίας μείωσης της ζήτησης, απογοητευτικού ρυθμού διαλύσεων ή συνεχόμενων παραγγελιών. Επομένως, κατανοούμε την επιθυμία να ορίσουμε το χαμηλό της αγοράς και να επενδύσουμε στην ανάκαμψη, αλλά γενικά μιλώντας πιστεύουμε ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς για να στηριχθούμε και με τα δύο πόδια στις μετοχές των τάνκερ”, τονίζει ο Chappell.

Εν τω μεταξύ, η μετοχή του κλάδου των τάνκερ με την καλύτερη απόδοση τους τελευταίους 12 μήνες ήταν αυτή της Gener8 Maritime, συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου, η οποία κατέγραψε άνοδο 29%, και εν όψει της επικείμενης συγχώνευσής της με την Euronav η Evercore την υποβάθμισε από outperform σε in line.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Σε ποια ελληνική ναυτιλιακή κατέληξε bulker της Pavimar

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Κεφάλαια 111 εκατ. ευρώ στα ταμεία της GasLog Partners

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι νέες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στα LR1 tankers