ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Πρωτοστατούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες
«Έκρηξη» στα ναύλα των LNG carrier, στην spot αγορά, προκαλεί η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων στην αγορά. Με την είσοδο της νέας χρονιάς, οι ναύλοι για τα LNG carriers, μια ακόμα αγορά που κυριαρχεί ο ελληνικός εφοπλισμός, έφτασαν τα 350.000 δολάρια την ημέρα, ακολουθώντας την τάση που έχει το υγροποιημένο φυσικό αέριο σαν comoditie, αφού στην Ασία έχει φτάσει τα 20 δολάρια ανά εκατ. btu, τιμή που είναι 10 φορές πάνω από ότι στις ΗΠΑ. Οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ασία έχουν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα από το 2014 και μετά.
Το μπόνους για πλοιοκτήτες και brokers πάντως δεν είναι σίγουρο έως πότε θα συνεχιστεί, βραχυπρόθεσμα, αφού υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις.
Η Poten & Partners έχει προβλέψει ότι η ζήτηση LNG θα μειωθεί, ενώ η Wood Mackenzie και η S&P Global Platts Analytics έχουν μειώσει τις αρχικές προβλέψεις για ανάπτυξη της ζήτησης μέσα στο 2021.
Στα θετικά καταγράφεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και η αλλαγή προεδρίας στις ΗΠΑ, αφού ο νέος πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, αναμένεται να αναλάβει πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν στη σταδιακή αποκλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Η ασιατική χώρα είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος εισαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου και μπορεί να αποτελέσει βασική αγορά για τον επίσης αυξανόμενο αριθμό εξαγωγών φυσικού αερίου των ΗΠΑ.
Με την κινεζική οικονομία μετά το Covid-19 να ξαναζωντανεύει έντονα, υπάρχουν ευκαιρίες για περισσότερη χρήση φυσικού αερίου – και συμβάσεις.
Η Ευρώπη από την άλλη πλευρά, με τα πιο πρόσφατα κρούσματα της πανδημίας του κορονοϊου, και τα νέα περιοριστικά μέτρα που ανακοινώνονται φαίνεται ότι μειώνουν τη ζήτηση για φυσικό αέριο.
Η επόμενη μέρα
Σύμφωνα με την Poten & Partners, η τρέχουσες υψηλές τιμές στην spot αγορά είναι αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης για τα πλοία, καθώς η παραγωγή των ΗΠΑ κατευθύνεται κυρίως προς την Ασία με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τονομίλια.
Ωστόσο, μόλις καλυτερεύσει ο καιρός στην Ασία τα τονομίλια θα μειωθούν, καθώς τα αμερικανικά φορτία θα κατευθυνθούν προς την Ευρώπη για να αναπληρώσουν τα αποθέματα της Γηραιάς Ηπείρου.
Η Poten αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί κατά 6 εκατομμύρια τόνους (mt) φέτος και θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2022. Προέβλεψε ότι η συνολική ζήτηση από τους μεγάλους αγοραστές όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Ταϊβάν, η Κίνα και η Ινδία θα αυξηθούν κατά περίπου 8 εκατομμύρια τόνους συνολικά. Ωστόσο, είπε ότι είναι οι μικρότεροι και αναδυόμενοι αγοραστές όπως το Πακιστάν, η Ταϊλάνδη, η Βραζιλία – που αναμένεται να διπλασιάσει την ζήτησή του λόγω των έργων LNG, του Κουβέιτ, του Μπαγκλαντές και των Ινδονησία και Μαλαισία μαζί θα αντιπροσωπεύουν παρόμοιο όγκο, και προσέθεσε ότι οι χώρες θα είναι «ο κινητήρας της ζήτησης από το 2022 και μετά».
Αντίθετα, η Poten βλέπει την ευρωπαϊκή ζήτηση ΥΦΑ να μειώνεται φέτος και το 2022 ενώ η παραγωγή των ΗΠΑ αναμένεται ότι θα αυξηθεί κατά 10 έως 11 mt το 2021
Ο στόλος
Οι εκτιμήσεις όλων των αναλυτών για την μακροχρόνια εντυπωσιακή αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο, από ακόμα περισσότερες χώρες σε όλο το κόσμο από το 2022 και μετά, και ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες, αναμένεται να διατηρήσει τον μέσο όρο των ναύλων στα LNG carriers σε υψηλά επίπεδα, και να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για τους Έλληνες πλοιοκτήτες που κυριαρχούν, έχοντας ξεπεράσει τον «κραταιό’ την προηγούμενη δεκαετία Ιαπωνικό στόλο.
Σήμερα, η αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου ανέρχεται σε 19,8 δισ. δολάρια , ενώ στη δεύτερη θέση είναι ο ιαπωνικών συμφερόντων στόλος, με αξία 14,199 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τον μεγαλύτερο στόλο από LNG carriers στην Ελλάδα διαθέτει ο όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση με τη Maran Gas να διαθέτει 36 πλοία. Ακολουθεί η Gaslog του Πήτερ Λιβανού, 29 πλοία εκ των οποίων 22 στο νερό και επτά υπό ναυπήγηση, ενώ η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, διαθέτει 15 LNG Carriers, και βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Στον χώρο του LNG έχουν εισέλθει επίσης ο Γιώργος Οικονόμου με την εταιρεία του TMS Cardiff με διαθέτει πέντε LNG Carriers, η Thenamaris του Νίκου Μαρτίνου με τρία πλοία, η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία, η Chandris (Hellas) του Μιχάλη Χανδρή με ένα πλοίο, η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση με πέντε πλοία και η Minerva Marine του Ανδρέα-Κίκου Μαρτίνου με δύο πλοία. Ο ναυτιλιακός όμιλος Capital, του Βαγγέλη Μαρινάκη τρέχει ναυπηγικό πρόγραμμα για 7 LNG carriers και έχει παραλάβει τα τρία εξ αυτών.
Διαβάστε επίσης:
Ζημιές 120 εκατ. ευρώ για την ακτοπλοΐα το 2020 – Οι προοπτικές για το 2021
Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης: Νέο deal της Latsco για VLCC με τα ναυπηγεία Hyundai
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike