Η χωρητικότητα των υπό παραγγελία containerships παγκοσμίως έχει ξεπεράσει αυτή των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου για πρώτη φορά.

Σύμφωνα με την Clarksons Research στο ρεκόρ συμβάσεων για containerships έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων περίπου 900 πλοία χωρητικότητας 7 εκατ. teu από το τελευταίο τρίμηνο του 2020.

Αυτό οδήγησε τη χωρητικότητα των συνολικών παραγγελιών στο υψηλό των 76 εκατομμυρίων dwt, ξεπερνώντας αυτή των δεξαμενόπλοιων με 35 εκατομμύρια dwt και των bulkers με 69 εκατομμύρια dwt.

Το βιβλίο παραγγελιών των τάνκερ συρρικνώθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 25 ετών και βρίσκεται στο ιστορικό χαμηλό του 5% της χωρητικότητας του συνολικού στόλου, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Clarksons Research.

Αντίστοιχα, στα bulkers το βιβλίο παραγγελιών υποχώρησε σε χαμηλό 18 ετών, μόλις στο 7% του στόλου.

«Με την περιορισμένη ανάπτυξη του στόλου που προβλέπεται τώρα στις δύο μεγαλύτερες κατηγορίες της ναυτιλίας, η συνολική ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου φαίνεται ότι θα παραμείνει μέτρια προς το παρόν», δήλωσε η αναλύτρια Sarah Holden.

Οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG κυριάρχησαν επίσης στην αγορά νεότευκτων, συνεχίζοντας να σημειώνουν ρεκόρ φέτος στα 94 νέα πλοία χωρητικότητας 16 εκατομμυρίων cbm.

Σύμφωνα με την Holden, οι παραγγελίες bulkers αυξήθηκαν το 2021 στα 48 εκατομμύρια dwt, ωστόσο οι συμφωνίες φέτος σημειώνουν σημαντική επιβράδυνση στα 9 εκατομμύρια dwt.

Πέρυσι έκλεισαν συμφωνίες για δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 22 εκατομμυρίων dwt και φέτος, μέχρι στιγμής, έχουν υπογραφεί παραγγελίες χωρητικότητας μόλις 2 εκατομμυρίων dwt.

Την ίδια ώρα, οι τιμές είναι σημαντικά υψηλότερες, σημειώνοντας άνοδο 30% από το 2020, τόσο για τα μεγάλα τάνκερ VLCC όσο και για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα capesize.

Διαβάστε ακόμη:

Μείωση κατά 45% στις παραγγελίες νέων πλοίων το 2022 – Ρεκόρ στα LNG carriers