ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δύο ναυτικοί σκοτώθηκαν και έξι εμπορικά πλοία χτυπήθηκαν, δύο εκ των οποίων βυθίστηκαν κατά μήκος της ουκρανικής ακτής από την έναρξη των πολεμικών εχθροπραξιών.
Οι ειδήσεις από την Ουκρανία και για τους ναυτικούς δεν είναι ευχάριστες.
Υπολογίζεται ότι περίπου 500 ναυτικοί εξακολουθούν να είναι εγκλωβισμένοι σε 109 πλοία στα λιμάνια της Ουκρανίας.
Πρόκειται για πληρώματα που έχουν μείνει στα πλοία ως πληρώματα ασφαλείας προκειμένου να επιτρέψουν την απομάκρυνση άλλων ναυτικών συναδέλφων τους.
« Αλλά και οι υπόλοιποι ναυτικοί θα πρέπει να μπορούν να βγουν έξω με ασφάλεια», κατήγγειλε τις τελευταίες ώρες το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS).
Ο απολογισμός είναι τραγικός: Δύο ναυτικοί σκοτώθηκαν και έξι εμπορικά πλοία χτυπήθηκαν, ενώ δύο βυθίστηκαν κατά μήκος της ουκρανικής ακτής από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στις 24 Φεβρουαρίου.
Οι αξιωματικοί και τα πληρώματα αντιμετωπίζουν πολλαπλούς κινδύνους, όπως τις πλωτές νάρκες.
Περίπου 1.500 ναυτικοί εμπορικών πλοίων έχουν απομακρυνθεί με ασφάλεια μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων στη στεριά και στη θάλασσα τις τελευταίες έξι εβδομάδες, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε η ICS σε συνεργασία με τη ναυτιλιακή υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Εξάλλου, ανακοινώθηκε από τις Ουκρανικές αρχές ότι «λόγω της ρωσικής εισβολής, η Ουκρανία δεν μπορεί να εγγυηθεί το απαιτούμενο επίπεδο θαλάσσιας ασφάλειας και να εγγυηθεί την προστασία του περιβάλλοντος».
Το ουκρανικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι έκλεισε τα εμπορικά λιμάνια του Μπερντιάνσκ, της Μαριούπολης, του Σκαντόβσκ και της Χερσώνας έως ότου απελευθερωθούν αυτά τα εδάφη από τη ρωσική κατοχή. Αυτό αναφέρει με ανακοίνωση του το υπουργείο Μεταφορών.
«Η απόφαση ελήφθη λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης πλοίων και επιβατών, διαχείρισης αγαθών, μεταφορών και άλλων συναφών οικονομικών δραστηριοτήτων», επισημαίνουν οι Ουκρανικές αρχές.
«Επιπλέον, λόγω της ρωσικής εισβολής, η Ουκρανία δεν μπορεί να εγγυηθεί το απαιτούμενο επίπεδο θαλάσσιας ασφάλειας και να εγγυηθεί την προστασία του περιβάλλοντος».
Η Ουκρανική κυβέρνηση επίσης τόνισε τον αρνητικό αντίκτυπο του κλεισίματος των λιμανιών στις εξαγωγές σιτηρών Εάν πριν από τον πόλεμο, η Ουκρανία μπορούσε να προμηθεύει 4 εκατομμύρια τόνους σίτου το μήνα, τώρα ο αριθμός αυτός έχει πέσει στους 600-800 χιλιάδες τόνους, δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Ουκρανικού Αγροτικού Συμβουλίου Ντένις Μαρτσούκ.
Τον Μάρτιο, ο ΟΗΕ κατέγραψε αύξηση ρεκόρ στις τιμές των τροφίμων που δεν είχε σημειωθεί από το 1990.
Εκτιμάται ότι τεσσεράμισι εκατομμύρια τόνοι σιταριού είναι πλέον αποκλεισμένοι στα λιμάνια της Ουκρανίας λόγω του κλεισίματος των θαλάσσιων δρόμων λόγω της ρωσικής στρατιωτικής εισβολής. Αυτό ανέφερε ο εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Προγράμματος Τροφίμων των Ηνωμένων Εθνών Μάρτιν Φρικ.
Τον Μάρτιο, ο ΟΗΕ κατέγραψε αύξηση ρεκόρ στις τιμές των τροφίμων που δεν είχε σημειωθεί από το 1990.
Διαβάστε επίσης
40 πλοία εγκλωβισμένα στα λιμάνια της Ουκρανίας και κοντά στις εχθροπραξίες – Ανάμεσα τους Έλληνες ναυτικοί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike