Την προσεχή Τετάρτη 20 Ιουλίου οι Έλληνες εφοπλιστές θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση προκειμένου να ενημερωθούν και να αποφασίσουν για δύο καυτά θέματα.

Το πρώτο αφορά στην ενημέρωση τους για τις εξελίξεις στο θέμα της ανεπίσημης διερεύνησης του ελληνικού θεσμικού πλαισίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

1

Το δεύτερο είναι να συζητήσουν την πρόταση τροποποίησης του ισχύοντος νέου Συνυποσχετικού που έχει σχέση με τη φορολόγηση των μερισμάτων.

Η γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών θα πραγματοποιηθεί στο Ίδρυμα Ευγενίδη στις 16.00 μ.μ. και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα πρέπει να παραστούν δια εκπροσώπου τους νόμιμα εξουσιοδοτημένου με πληρεξούσιο.

Μάλιστα, στην πρόσκληση αναφέρεται ότι τα πληρεξούσια πρέπει να κατατεθούν στην ΕΕΕ το αργότερο την Τρίτη 19 Ιουλίου και ώρα 17.00 μ.μ.

Για το θέμα της διερεύνησης του θεσμικού ναυτιλιακού πλαισίου, από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, στην πρόσφατη συνέντευξη της που έγινε στα «Ποσειδώνια 2022», είχε τονίσει ότι «δεν έχει ανοίξει κάποια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ελληνική ναυτιλία» και υπενθύμισε: «Η ελληνική ναυτιλία και η Πολιτεία έχουν υπογράψει κάποιο συνυποσχετικό το οποίο είναι εν ισχύ και νόμος του κράτους. Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρειαζόταν κάποιες απαντήσεις οι οποίες δόθηκαν από την ελληνική Πολιτεία και δεν έχουμε κάποια ανησυχία».

Στην ίδια συνέντευξη τύπου η Μελίνα Τραυλού, είχε επισημάνει ότι «Προτεραιότητά μας ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και να προλαβαίνουμε τα κακώς κείμενα».

Το πρώτο Συνυποσχετικό για την «εθελοντική φορολόγηση των ναυτιλιακών εταιρειών» μεταξύ της ΕΕΕ και της κυβέρνησης υπογράφηκε στις 19 Ιουλίου 2013 μεταξύ του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του προέδρου της ΕΕΕ, Θεόδωρου Βενιάμη.

Τότε συμμετείχαν οικειοθελώς 441 ναυτιλιακές εταιρείες που διέθεταν 2.769 πλοία και το Συνυποσχετικό είχε ισχύ για τρία χρόνια. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι υπουργός Οικονομικών ήταν ο Γιάννης Στουρνάρας και υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Τότε, είχε αναφερθεί ότι το ύψος της συμβολής της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας υπολογίζεται σε 75 εκατομμύρια ευρώ και ειπώθηκε ότι σταδιακά θα ανέλθει στο ποσό των 140 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Το Συνυποσχετικό είχε παραταθεί για ένα χρόνο στις 26 Ιουνίου 2017. Στην σχετική ανακοίνωση της ΕΕΕ υπενθύμισε ότι το «εν λόγω Συνυποσχετικό αποτέλεσε πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στην οποία η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα ανταποκρίθηκε στη συντριπτική της πλειοψηφία θετικά, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την ενότητα και σύμπνοια του κλάδου, καθώς και την επιθυμία του να στηρίξει έμπρακτα τον τόπο του σε δύσκολες περιόδους».

Στις 27 Φεβρουαρίου 2019, ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και υπέγραψαν νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας. Με το νέο Συνυποσχετικό, καθιερώθηκε σε μόνιμη βάση η καταβολή ποσού που αντιστοιχεί στο 10% των εισαγόμενων μερισμάτων των μελών της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Τότε, υπουργός Οικονομικών ήταν ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και υπουργός Ναυτιλίας, ο Φώτης Κουβέλης. Όπως είχε αναφερθεί, με δεδομένο το ύψος των δηλωθέντων μερισμάτων των τελευταίων ετών, το ποσό που θα εισρέει στα δημόσια ταμεία θα είναι κατ’ ελάχιστο 75 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η φορολόγηση κατά 10% των μερισμάτων ενδεχομένως να προταθεί να μειωθεί στο 5%.

Διαβάστε επίσης:

Απλήρωτοι 6 μήνες 21 ναυτικοί της Πλοηγικής Υπηρεσίας

«Το έξυπνο λιμάνι» το όραμα του Αθ. Λιάγκου για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης – Μεγάλες προσδοκίες από την τοποθέτηση του με διπλό ισχυρό ρόλο στον ΟΛΘ