ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ηπιότερο θα είναι το νέο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά από ένα Σαββατοκύριακο διαφωνιών, καθώς θα προχωρήσει στην απόσυρση της διάταξης που απαγορεύει στα τάνκερ τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου προς τρίτες χώρες, όπως αναφέρει το bloomberg επικαλούμενο εμπιστευτικά έγγραφα.
Ωστόσο, θα διατηρήσει το σχέδιο για την απαγόρευση της ασφάλισης αυτών των δεξαμενόπλοιων.
Η Ελλάδα, η οποία είναι μεταξύ των χωρών με τους ισχυρότερους εφοπλιστές, περιλαμβάνεται στα κράτη-μέλη που άσκησαν πιέσεις προκειμένου να αφαιρεθεί η συγκεκριμένη διάταξη από το έκτο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, επικαλούμενη την έλλειψη συμφωνίας μεταξύ των κρατών της Ομάδας των Επτά, αναφέρουν οι πηγές.
Η απαγόρευση στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιονδήποτε προορισμό στον κόσμο θα ασκούσε περαιτέρω πίεση στις εξαγωγές της Μόσχας.
Ακόμα κι έτσι, η απαγόρευση ασφάλισης -και άλλων υπηρεσιών- στα πλοία αποτελεί σημαντική πίεση.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες καλύπτουν τα πλοία τους έναντι κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοκηλίδων, μέσω των International Group of Protection & Indemnity Clubs. Αυτοί οι σύλλογοι αγοράζουν αντασφάλιση από 80 αντασφαλιστές, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 20 από τους μεγαλύτερους παρόχους στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να αγνοήσουν το δίκαιο της ΕΕ.
Στην αρχική της πρόταση, η ΕΕ είχε σχεδιάσει να απαγορεύσει τη μεταφορά αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου που προέρχονται από τη Ρωσία ή έχουν εξαχθεί από τη Ρωσία, σε τρίτες χώρες.
Ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ προτείνει επίσης να απαγορεύσει στις ευρωπαϊκές εταιρείες να παρέχουν υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης, που απαιτούνται για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε τρίτες χώρες. Αυτή η διάταξη αναμένεται να παραμείνει, παρά την απροθυμία ορισμένων κρατών μελών, αναφέρουν πληροφορίες.
Οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να συζητούν το έκτο πακέτο κυρώσεων αυτή την εβδομάδα, με τους διπλωμάτες να προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιρρήσεις της Ουγγαρίας για την προτεινόμενη απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου. Δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία το Σαββατοκύριακο.
Η πρόταση της ΕΕ επιδιώκει να απαγορεύσει το ρωσικό αργό πετρέλαιο τους επόμενους έξι μήνες και τα διυλισμένα καύσιμα έως τις αρχές Ιανουαρίου. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα απαγορεύεται επίσης να παρέχουν «τεχνική βοήθεια, υπηρεσίες μεσιτείας, χρηματοδότηση ή οικονομική βοήθεια ή οποιεσδήποτε άλλες υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτές τις απαγορεύσεις».
Η ΕΕ πρότεινε να δώσει στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία περιθώριο μέχρι το τέλος του 2024 να συμμορφωθούν με τα μέτρα και η Τσεχική Δημοκρατία μέχρι τον Ιούνιο του ίδιου έτους, καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό αργό. Η Βουλγαρία ζητά επίσης μια παρόμοια μεταβατική περίοδο, αναφέρουν πληροφορίες.
Διαβάστε ακόμη:
Die Welt: Από τα 190 πλοία, που μεταφέρουν από τη Ρωσία πετρέλαιο και φυσικό αέριο, τα 76 είναι ελληνικά!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike