ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε δημόσια παρέμβαση για τη δρομολόγηση του «Μύκονος Palace» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά προχωρά ο επικεφαλής του ομίλου Grimaldi ενόψει της σημερινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Ο κ. Emanuele Grimaldi μιλώντας στο mononews.gr για το επίμαχο θέμα δηλώνει πως αδυνατεί να καταλάβει γιατί κάποιοι στην ελληνική αγορά αντιδρούν, τονίζοντας πως μια τέτοια κίνηση θα έπρεπε να επικροτείται, αφού «σπάει» το μονοπώλιο και έρχεται να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
«Στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά θα βάλουμε ένα σύγχρονο πλοίο που θα προσφέρει υπηρεσίες κορυφαίας ποιότητας, όπως ακριβώς συμβαίνει με τη γραμμή Ηράκλειο–Πειραιάς, όπου έχουμε καταφέρει να κατακτήσουμε κοντά στο 70% της αγοράς», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ο ισχυρός άνδρας του ιταλικού εφοπλισμού αδυνατεί επίσης να αντιληφθεί γιατί το εν λόγω αίτημα χρειάζεται να περάσει από τον έλεγχο του ΣΑΣ, τη στιγμή που στην Ιταλία μπορεί οποιαδήποτε εταιρεία ανά πάσα στιγμή να δρομολογήσει πλοίο ελεύθερα, αρκεί να πληροί κάποιες τυπικές προϋποθέσεις (πχ. να παρέχει υπηρεσίες στην ιταλική γλώσσα).
Κληθείς δε να σχολιάσει το επιχείρημα περί εκπρόθεσμης υποβολής του αιτήματος, σημειώνει πως σε τέτοια ζητήματα δεν πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί και πως είναι δικαίωμα κάθε εταιρείας να επιλέξει τον χρόνο που θα επεκτείνει τις εργασίες της.
Ο κ. Grimaldi υπογραμμίζει πως η γραμμή Χανιά- Πειραιάς έχει αρκετές προοπτικές λόγω και του τουρισμού που έχει συμβάλει καταλυτικά στην ανάκαμψη της ακτοπλοϊκής κίνησης ενώ ξεκαθαρίζει πως στην παρούσα φάση δεν προτίθεται να επεκταθεί σε άλλες γραμμές του Αιγαίου. Όπως χαρακτηριστικά λέει, το κύριο βάρος πέφτει σε Κρήτη και Κυκλάδες, όπου από σήμερα οι Μινωικές Γραμμές ξεκινάνε καθημερινά δρομολόγια με το υπερσύγχρονο High Speed Ferry Santorini Palace.
Ο Ιταλός επιχειρηματίας αναφέρεται και στην πώληση της HSW στην Attica, υπενθυμίζοντας πως ήταν ο πρώτος που εξέφρασε ενδιαφέρον να την αποκτήσει. Δεν κρύβει την απογοήτευσή του για την στάση της Τράπεζας Πειραιώς και αναρωτιέται γιατί ήταν καλύτερη επιλογή η λύση της Attica -η οποία όπως όλα δείχνουν θα καταλήξει στο ιαπωνικών συμφερόντων fund της Fortress-, και όχι ο όμιλος Grimaldi, μια οικογενειακή επιχείρηση που έχει αποδείξει έμπρακτα πως στηρίζει την χώρα και επενδύει στην ελληνική οικονομία.
Αναφέρει μάλιστα πως από τότε που ήρθε στην Ελλάδα έχει επενδύσει περίπου 500 εκατ. ευρώ στις Μινωικές Γραμμές. Δηλώνει φιλέλληνας και τονίζει πως τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα και την Κρήτη, όπου οι ντόπιοι ήδη τον φωνάζουν «Γκριμαλντάκη». Και ο ίδιος άλλωστε, όπως λέει, προέρχεται από μια περιοχή της Ιταλίας που ήταν κάποτε η «Μεγάλη Ελλάδα».
Παράλληλα, υπογραμμίζει πως περικλείει με απόλυτη εμπιστοσύνη τους ανθρώπους και την διοίκηση των Μινωικών Γραμμών και σημειώνει πως όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος θα δώσει το παρών στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της εταιρείας που θα γίνει τις επόμενες μέρες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τοποθέτησή του για το ενδεχόμενο εξαγοράς της Attica, στην περίπτωση που κάποια στιγμή βγει προς πώληση, λέγοντας πως είναι πάντοτε ανοιχτός σε νέες ευκαιρίες. Σπεύδει πάντως να τονίσει πως μια τέτοια εξαγορά θα αντιμετώπιζε πρόβλημα έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ενώ ακόμη και αν γίνονταν δεκτή, θα ήταν κάτω από αυστηρούς όρους και δεσμεύσεις (π.χ. πώληση πλοίων, αποχώρηση από γραμμές κα.). Στο σημείο αυτό, επικαλείται την περίπτωση της συγχώνευσης της HSW από την Attica, η οποία πέρα από τους αυστηρούς όρους που ετέθησαν χρειάστηκε πολλούς μήνες για να λάβει το πράσινο φως (πάνω από έξι μήνες).
Ο κ. Grimaldi τέλος διευκρινίζει πως δεν έχει μιλήσει ούτε και έχει συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή για την υπόθεση δρομολόγησης του «Μύκονος Palace» στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς και τονίζει πως περιμένει όπως και όλοι οι υπόλοιποι το αποτέλεσμα της συνεδρίασης της Επιτροπής Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η οποία εκτός απροόπτου αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα.
Να σημειωθεί πως ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους δήλωσε ότι με τη δρομολόγηση του «Μύκονος Palace» (πρώην Europa Palace) σπάει το μονοπώλιο της γραμμής Πειραιάς-Χανιά ενώ ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύσης Τεμπονέρας ανέφερε ότι το υπουργείο εξασφάλισε την ανάρτηση ελληνικής σημαίας στο πλοίο Μύκονος Palace αντί της ιταλικής και αυξημένη σύνθεση ελληνικού πληρώματος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα