Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

DryDel (Κώστας Δελαπόρτας): Kερδοφόρα κίνηση στη second hand αγορά – Πούλησε τέταρτο πλοίο μέσα σε λίγους μήνες

Κώστας Δελαπόρτας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβούλος της Drydel Shipping (πρώην Meadway Shipping)

Κώστας Δελαπόρτας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβούλος της Drydel Shipping (πρώην Meadway Shipping)

Η ναυτιλιακή DryDel Shipping του Κώστα Δελαπόρτα, προχώρησε στην πώληση ενός ακόμη εκ των παλαιότερων bulkers του στόλου της, εκμεταλλευόμενη την άνοδο των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι το χωρητικότητας 81,841 dwt kamsarmax Beluga, κατασκευής 2015, πουλήθηκε τον περασμένο μήνα στην τιμή των 30 εκατ. δολαρίων. 

Η ναυτιλιακή είχε αγοράσει το εξοπλισμένο με scrubber, ice-class, φορτηγό πλοίο τον Απρίλιο από την δανέζικη Norden έναντι 27 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας κέρδος 3 εκατ. δολαρίων μέσα σε λίγους μήνες.

Πρόκειται για το τέταρτο πλοίο που πουλά η DryDel από τον Ιούνιο, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της.

Τον Αύγουστο, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, πούλησε το χωρητικότητας 61,600 dwt Dolce Vita (κατασκευής 2012) σε Κινέζους αγοραστές, στην τιμή των 23,5 εκατ. δολαρίων.

Είχε προηγηθεί η πώληση του Luna Rossa χωρητικότητας 61,600 dwt, κατασκευής 2010 και του Velvet χωρητικότητας 62,600 dwt (κατασκευής 2018) έναντι 21 εκατ. δολ. και σχεδόν 36 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.

Παραλαβή νεότευκτων

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία του κ. Δελαπόρτα πραγματοποιεί ένα φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα. Στο τέλος Σεπτεμβρίου παρέλαβε το χωρητικότητας 40,000 dwt Carpe Diem, σε ειδική τελετή στο ναυπηγείο Namura στην Ιαπωνία.

Νωρίτερα είχε εντάξει στο στόλο της τα νεότευκτα Allegra και Warrior, με τα ίδια χαρακτηριστικά, ενώ αναμένει την παράδοση του τέταρτου και τελευταίου πλοίου από τα ναυπηγεία Namura, εντός του τρέχοντος μηνός.

Μετά την πώληση του Beluga, ο στόλος της DryDel αριθμεί 12 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ έχει υπό κατασκευή άλλα επτά. Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί το 2028.

Το 2024 αποτελεί χρονιά ορόσημο για την εταιρεία του Κώστα Δελαπόρτα. Εκτός από τις κινήσεις ανανέωσης του στόλου της, μετονομάστηκε από Meadway Shipping & Trading σε DryDel Shipping.

Η Meadway Shipping & Trading ιδρύθηκε το 1988, από τον Διονύση Δελαπόρτα και διατηρεί γραφεία στην Αθήνα, τη Σιγκαπούρη και το Ντουμπάι.

Την Άνοιξη του 2021, οι δύο γιοι του αποφάσισαν να ακολουθήσουν ξεχωριστούς επαγγελματικούς δρόμους, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του εφοπλιστή, προχωρώντας στον διαχωρισμό του στόλου της εταιρείας.

Ο Κώστας Δελαπόρτας ανέλαβε επικεφαλής της Meadway Shipping (νυν DryDel) και ο Γιώργος Δελαπόρτας, ίδρυσε την Meadway Bulkers, η οποία επίσης διαθέτει πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Διαβάστε ακόμη:

Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Dry Marine): Αγόρασε το τέταρτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Ο Γιάννης Στουρνάρας προκρίνει την ψήφιση μέτρων για την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία – Γιατί υπάρχει αποφυγή του εθνικού νηολογίου;