Σύμφωνα με τον δείκτη Drewry World Container, από την αρχή του έτους, το μέσο επίπεδο των ναύλων των εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στα 7.374 δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 teu”

Αναλυτικότερα, από το λιμάνι της Σαγκάης , το οποίο είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, παρατηρούνται τρείς ταχύτητες στους ναύλους: επιταχύνονται προς τις ΗΠΑ, μειώνονται προς τη Βόρεια Ευρώπη και παραμένουν σταθεροί προς τη Νότια Ευρώπη.

Επισημαίνεται ότι από την αρχή του τρέχοντος έτους ο μέσος όρος των ναύλων είναι 7.374 δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 teu.

Με άλλα λόγια, είναι κατά 4.724 δολάρια υψηλότερος ο ναύλος από τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας που ήταν 2.650 δολάρια και κατά 238% υψηλότερος από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ωστόσο, ο σύνθετος δείκτης , εμφανίζει μια συνολική μείωση των ναύλων spot κατά 0,5% αυτή την εβδομάδα, με ναύλο κατά μέσο όρο στα 9.146,41 δολάρια. Ωστόσο, οι ναύλοι για ένα εμπορευματοκιβώτιο από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη είναι αυξημένοι κατά 3%, δηλαδή ακριβότεροι κατά 421 δολάρια και με τελικό ναύλο 13.139 δολάρια ανά κοντέινερ. Όμως, από την Σαγκάη προς το Λος Άντζελες αυξάνονται κατά 1% και φτάνουν τα 10.038 δολάρια.

Επίσης, οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ ήταν μειωμένοι κατά 3%, δηλαδή μείον 401 δολάρια και ο τελικός ναύλος στα 13.400 δολάρια.

Από το Λος Άντζελες προς στη Σαγκάη μειώθηκε κατά 2% στα 1.275 δολάρια, ενώ παραμένουν σταθερά στις γραμμές Σαγκάη-Γένοβα, Ρότερνταμ- Σαγκάη, Νέα Υόρκη-Ρότερνταμ και Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη .

Ο Drewry προβλέπει ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σταθεροί την επόμενη εβδομάδα.

Διαβάστε επίσης:

Αποκαλυπτική η έκθεση της UNCTAD: Οι υψηλοί ναύλοι απειλούν την παγκόσμια οικονομία

Παναγιώτης Τσάκος: Θα απομείνουμε με ναυτιλία ισχυρή από πλευράς πλοιοκτησίας, αλλά στα χέρια ξένων ναυτικών και διαχειριστών, αν δεν πάρουμε μέτρα