ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναλυτικότερα, από το λιμάνι της Σαγκάης , το οποίο είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, παρατηρούνται τρείς ταχύτητες στους ναύλους: επιταχύνονται προς τις ΗΠΑ, μειώνονται προς τη Βόρεια Ευρώπη και παραμένουν σταθεροί προς τη Νότια Ευρώπη.
Επισημαίνεται ότι από την αρχή του τρέχοντος έτους ο μέσος όρος των ναύλων είναι 7.374 δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 teu.
Με άλλα λόγια, είναι κατά 4.724 δολάρια υψηλότερος ο ναύλος από τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας που ήταν 2.650 δολάρια και κατά 238% υψηλότερος από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ωστόσο, ο σύνθετος δείκτης , εμφανίζει μια συνολική μείωση των ναύλων spot κατά 0,5% αυτή την εβδομάδα, με ναύλο κατά μέσο όρο στα 9.146,41 δολάρια. Ωστόσο, οι ναύλοι για ένα εμπορευματοκιβώτιο από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη είναι αυξημένοι κατά 3%, δηλαδή ακριβότεροι κατά 421 δολάρια και με τελικό ναύλο 13.139 δολάρια ανά κοντέινερ. Όμως, από την Σαγκάη προς το Λος Άντζελες αυξάνονται κατά 1% και φτάνουν τα 10.038 δολάρια.
Επίσης, οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ ήταν μειωμένοι κατά 3%, δηλαδή μείον 401 δολάρια και ο τελικός ναύλος στα 13.400 δολάρια.
Από το Λος Άντζελες προς στη Σαγκάη μειώθηκε κατά 2% στα 1.275 δολάρια, ενώ παραμένουν σταθερά στις γραμμές Σαγκάη-Γένοβα, Ρότερνταμ- Σαγκάη, Νέα Υόρκη-Ρότερνταμ και Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη .
Ο Drewry προβλέπει ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν σταθεροί την επόμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης:
Αποκαλυπτική η έκθεση της UNCTAD: Οι υψηλοί ναύλοι απειλούν την παγκόσμια οικονομία
Παναγιώτης Τσάκος: Θα απομείνουμε με ναυτιλία ισχυρή από πλευράς πλοιοκτησίας, αλλά στα χέρια ξένων ναυτικών και διαχειριστών, αν δεν πάρουμε μέτρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν