ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μείωση κατά 0,3% ήταν για 43η συνεχόμενη εβδομάδα και έχει υποχωρήσει κατά 77% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Ο τελευταίος σύνθετος δείκτης Drewry WCI των 2.120 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο είναι τώρα 80% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021.
Με άλλα λόγια, είναι 21% χαμηλότερος από τον μέσο όρο 10 ετών των 2.693 δολαρίων, υποδηλώνοντας επιστροφή σε πιο κανονικές τιμές, αλλά παραμένει 49% υψηλότερα από τα μέσα ποσοστά του 2019, της προ πανδημίας περιόδου, που ήταν στα 1.420 δολάρια.
Ο μέσος σύνθετος δείκτης από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα είναι 6.461 δολάρια ανά κοντέινερ, που είναι 3.767 δολάρια υψηλότερος από τον μέσο όρο της δεκαετίας.
Οι ναύλοι στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 2% ή 63 δολάρια και διαμορφώθηκαν στα 3.889 δολάρια.
Οι ναύλοι στις γραμμές Σαγκάη – Γένοβα και Λος Άντζελες – Σαγκάη μειώθηκαν κατά 1% στην κάθε μία και διαμορφώθηκαν στα 2.879 δολάρια και 1.169 δολάρια ανά κοντέινερ, αντίστοιχα.
Ομοίως, οι ναύλοι στις γραμμές Ρότερνταμ – Σαγκάη και Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 1% η κάθε μία και διαμορφώθηκαν στα 789 δολάρια και 6.989 δολάρια, αντίστοιχα ανά εμπορευματοκιβώτιο.
Ωστόσο, οι ναύλοι στη γραμμή Σαγκάη – Ρότερνταμ κέρδισαν 2% ή 32 δολάρια και διαμορφώθηκαν στα 1.706 δολάρια.
Οι ναύλοι στη γραμμή Νέα Υόρκη – Ρότερνταμ και στη Σαγκάη – Λος Άντζελες κυμαίνονταν γύρω από το επίπεδο της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο Drewry αναμένει μικρότερες εβδομαδιαίες μειώσεις στους ναύλους τις επόμενες εβδομάδες.
Διαβάστε επίσης:
Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις 8,5 δισ. δολαρίων για νέα πλοία το 2022