Ο Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων του Drewry μειώθηκε κατά 5% και διαμορφώθηκε στα 5.378,68 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο την περασμένη εβδομάδα και μειώθηκε για 28η συνεχόμενη εβδομάδα και έχει υποχωρήσει κατά 47% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.

Ο τελευταίος σύνθετος δείκτης Drewry WCI των 5.379 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο είναι τώρα 48% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολαρίων που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά παραμένει 46% υψηλότερος από τον μέσο όρο 5 ετών των 3.679 δολάρια.

Ο μέσος σύνθετος δείκτης από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα είναι 7.858 δολάρια ανά κοντέινερ , που είναι 4.179 δολάρια υψηλότερος από τον μέσο όρο της πενταετίας. Ο σύνθετος δείκτης μειώθηκε κατά 5% και διαμορφώθηκε στα 5.378,68 δολάρια και είναι 47% χαμηλότερος από την ίδια εβδομάδα το 2021.

Οι ναύλοι στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Λος Άντζελες μειώθηκαν κατά 14% ή 780 δολάρια και διαμορφώθηκαν στα 4.782 δολάρια.

Οι ναύλοι spot στη γραμμή Ρότερνταμ – Σαγκάη μειώθηκαν κατά 9% ή 108 δολάρια και έφτασαν τα 1.082 δολάρια ανά κοντέινερ. Οι ναύλοι στη γραμμή Σαγκάη – Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 4% ή 347 δολάρια σε 8.957 δολάρια ανά κοντέινερ.

Ομοίως, οι ναύλοι από Σαγκάη – Ρότερνταμ και Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 2% και διαμορφώθηκαν στα 7.435 δολάρια και 6.688 δολάρια αντίστοιχα.

Οι ναύλοι στη τακτική γραμμή Σαγκάη – Γένοβα μειώθηκαν κατά 1% ή 87 δολάρια και έφτασαν στα 7.884 δολάρια.

Οι ναύλοι στις γραμμές Λος Άντζελες – Σαγκάη και Νέα Υόρκη – Ρότερνταμ κυμαίνονταν γύρω από το επίπεδο της προηγούμενης εβδομάδας. Ο Drewry αναμένει ότι ο δείκτης θα μειωθεί τις επόμενες εβδομάδες.

Επισημαίνεται ότι οι δείκτες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων Drewry είναι μια σειρά από ημερολογιακά προσαρμοσμένους δείκτες αύξησης και πτώσης όγκου που βασίζονται σε μηνιαία δεδομένα διεκπεραίωσης για ένα δείγμα άνω των 235 λιμένων παγκοσμίως, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 75% των παγκόσμιων διακινούμενων όγκων. Το σημείο βάσης για τους δείκτες είναι Ιανουάριος 2012 = 100.

Ο παγκόσμιος δείκτης διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων Drewry έφτασε στο ιστορικό υψηλό των 147,8 μονάδων τον Ιούνιο του 2022 με άνοδο 2,0% σε ετήσια βάση. Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 2,8% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022. Η ευρύτερη Κίνα, η Μέση Ανατολή και η Νότια Ασία και η Ωκεανία ήταν οι περιοχές που σημείωσαν μηνιαία αλλά και ετήσια κέρδη τον Ιούνιο.

Ενώ τα lockdown στην Κίνα παρεμπόδισαν τη διακίνηση σε ορισμένα λιμάνια, η περιοχή της Κίνας εξακολουθεί να καταγράφει ετήσια ανάπτυξη 4,9% τον Ιούνιο. Η Σαγκάη, το μεγαλύτερο λιμάνι, σημείωσε πτώση 7,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, αλλά αύξηση 11,4% σε σύγκριση με τον Μάιο, που σημαίνει ότι οι όγκοι έχουν αρχίσει να βελτιώνονται.

Η Shenzhen σημείωσε μια εκπληκτική αύξηση 41,4% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2022, λόγω της χαμηλής βάσης του Ιουνίου 2021 που σχετίζεται με το μερικό κλείσιμο του τερματικού σταθμού Yantian λόγω των περιορισμών Covid.

Παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν σοβαρή συμφόρηση, τα λιμάνια της Βόρειας Αμερικής είχαν καλές επιδόσεις τους τελευταίους μήνες, αλλά μειώθηκαν κατά 1,3% το μήνα Ιούνιο – αν και η διακίνηση ήταν ακόμα υψηλότερη κατά 5,6% σε ετήσια βάση.

Ο δείκτης για τα ευρωπαϊκά λιμάνια μειώθηκε κατά 4,3% σε ετήσια βάση και 1,5% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο του 2022. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε σε χαμηλότερη διακίνηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια, αυξάνοντας το κόστος ενέργειας και οδηγώντας σε υψηλό πληθωρισμό, ο οποίος αναμένεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο καταναλωτική ζήτηση τους επόμενους μήνες.

Διαβάστε επίσης

Drewry: Μειώθηκαν οι ναύλοι κατά 5% στα εμπορευματοκιβώτια