ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Την ανησυχία του για την αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων στην αγορά του LPG (και ειδικά στα VLGCs) τους τελευταίους μήνες εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Dorian LPG (συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Χατζηπατέρα), Γιάννης Λυκούρης, αν και ο ίδιος εκτίμησε πως η όποια αρνητική επίδραση από τις νέες παραγγελίες θα εξισορροπηθεί από την απόσυρση 35 παλαιότερων πλοίων μέσα στα επόμενα χρόνια.
Μιλώντας σε διαδικτυακό επενδυτικό σεμινάριο της Capital Link, ο Γ. Λυκούρης ανέφερε ότι οι νέες παραγγελίες των Trafigura, Vitol και Petredec ανέβασαν τις παραγγελίες για νέα πλοία VLGC στο 12% περίπου του παγκόσμιου στόλου, κι ενώ το 2018 αναμένονται μειωμένες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων VLGC, που θα περιόριζαν τις πιέσεις στις τιμές των ναύλων στην αγορά αυτή.
“Ανησυχώ για την επιπλέον μεγάλη σειρά παραγγελιών για το 2019 και το 2020”, δήλωσε ο Γ. Λυκούρης, επισημαίνοντας πως οι εταιρείες που έδωσαν πρόσφατα παραγγελίες πιθανότατα “γλυκάθηκαν” από τις καλές τιμές στα κορεατικά ναυπηγεία, περίπου στα 70 εκατομμύρια δολάρια, ενώ σημείωσε πως οι εταιρείες θα πρέπει να βρουν τρόπους να μην εξαρτώνται πλήρως από την αγορά spot.
Βλέποντας πάντως τη θετική πλευρά των πραγμάτων, ο διευθύνων σύμβουλος της Dorian LPG παρατήρησε πως με τους νέους κανονισμούς για τα απόνερα και τις εκπομπές θείου πολλά παλαιότερα VLGCs θα πρέπει να αποσυρθούν από το 2019, κάνοντας λόγο για περίπου 35 πλοία που θα αποχωρήσουν από την αγορά το 2019 και το 2020, ενώ παράλληλα η αυξημένη ζήτηση στη Μέση Ανατολή θα κρατήσει την αγορά σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Ο ίδιος ανέφερε πως δε βλέπει σημαντικά περιθώρια αύξησης των εξαγωγών LPG από τη Μέση Ανατολή, ενώ αντίθετα οι προοπτικές για τις εξαγωγές από τον αμερικανικό κόλπο είναι πολύ καλύτερες, με την έναρξη της λειτουργίας και του νέου αγωγού Mariner II.