ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο αντίκτυπος από τις επιθέσεις των Χούτι στα εμπορικά πλοία είναι μεγάλος και προκαλεί αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι διελεύσεις των πλοίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχουν πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο από τότε που η προσάραξη του Ever Given έκλεισε τη Διώρυγα πριν σχεδόν τρία χρόνια.
Ο μέσος όρος σε διάστημα επτά ημερών των ημερήσιων διελεύσεων από το Σουέζ από εμπορικά πλοία, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια μειώθηκε σε 49, σύμφωνα με μια πλατφόρμα δεδομένων που διαχειρίζεται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Αυτό είναι χαμηλότερο από το ημερήσιο ανώτατο όριο των 83 διελεύσεων που καταγράφηκε το 2023, προς το τέλος του Ιουνίου και χαμηλότερο από τον μέσο όρο επτά ημερών των 70 διελεύσεων το προηγούμενο έτος 2023.
Η ροή διελεύσεων των πλοίων μέσω του Σουέζ, έχει μειωθεί σημαντικά. Τα στοιχεία δείχνουν επίσης αντίστοιχη αύξηση στον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, κοντά στο νότιο άκρο της Αφρικής.
Εν τω μεταξύ, ακριβώς για να αποφευχθούν οι επιθέσεις των Χούτι, τουλάχιστον 21 πλοία πλησίαζαν το πέρασμα μέσω του Κόλπου του Άντεν ή της Ερυθράς Θάλασσας ενίσχυσαν τα δεδομένα εντοπισμού τους με τη διευκρίνιση ότι δεν είχαν σύνδεση με ισραηλινά συμφέροντα (με μηνύματα που περιλαμβάνονται στο AIS τύπου «NO LINK ISRAELI», «NO RELATION TO ISRAEL» ή παρόμοια).
Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη αύξηση σε σύγκριση με την περασμένη εβδομάδα, υποδεικνύοντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες ανησυχούν όλο και περισσότερο από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα πλοία που διέρχονται από αυτήν τη διαδρομή.
Διαβάστε επίσης:
Στα 6.550 από 1.900 δολάρια το κοντέινερ που φτάνει στον Πειραιά
Empire Navigation: Ελεύθερος ο Έλληνας ναυτικός του τάνκερ «St. Nikolas» – Επιστρέφει στην Ελλάδα