Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ συνεχίζει να μειώνεται λόγω των επιθέσεων των πολιτοφυλάκων Χούτι εναντίον πλοίων που διέρχονται, ως απάντηση στην ισραηλινή επιθετικότητα στη Γάζα, οδηγώντας σε σχεδόν κατά το ήμισυ μείωση των διελεύσεων τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Τον περασμένο Μάιο, η μείωση της θαλάσσιας κυκλοφορίας στη Διώρυγα του Σουέζ που συνεχίζεται από τα τέλη του 2023, δηλαδή από τότε που ξεκίνησαν, συνεχίστηκαν και επιδεινώθηκαν οι επιθέσεις.

1

Αναλυτικά οι αριθμοί: τον Μάιο του 2024 την Διώρυγα διέσχισαν συνολικά 1.111 πλοία, με μείωση -53,6% σε σχέση με πέρυσι, εκ των οποίων τα ήταν 451 δεξαμενόπλοια (-41,5%) και 660 πλοία άλλων τύπων ( -59,4%).

Η καθαρή χωρητικότητα SCNT των πλοίων που διέσχισαν το κανάλι τον περασμένο Μάιο ανήλθε σε 44,9 εκατομμύρια τόνους (-68,6%) και τα τέλη διέλευσης που πληρώθηκαν από τα πλοία ήταν συνολικά ίσα με 15,9 δισεκατομμύρια αιγυπτιακές λίρες (331 εκατομμύρια δολάρια), μειωμένα δηλαδή κατά -45,6 % σε σύγκριση με τον Μάιο του 2023.

Συνολικά στο πρώτο πεντάμηνο του 2024 η Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε τις διελεύσεις 5.832 πλοίων, με μείωση -47,0% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, εκ των οποίων 2.099 δεξαμενόπλοια (-41,5%) και 3.733 πλοία άλλων τύπων (- 49,6%).

Η συνολική καθαρή χωρητικότητα SCNT των πλοίων που διήλθαν ήταν 239,0 εκατομμύρια τόνοι (-62,8%) και η αξία των δικαιωμάτων διαμετακόμισης ήταν ίση με 70,8 δισεκατομμύρια αιγυπτιακές λίρες (-44,9%).

Διαβάστε επίσης:

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές χτυπήθηκαν από τους Χούθι

Μειώθηκε κατά 42,9% η διέλευση πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των επιθέσεων των Χούθι

BIMCO: Μειώθηκε η διέλευση πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των Χούτι κατά 51%