Δυναμικό είναι το ξεκίνημα στη second hand αγορά πλοίων, όπου από τις αρχές του έτους έχουν κλείσει σχεδόν 50 συμφωνίες αγοραπωλησίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselValue. Σημαντική είναι η παρουσία των  Ελλήνων εφοπλιστών  που εμφανίζονται δραστήριοι τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις.

Ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί τόσο για bulkers, με την αγορά ξηρού φορτίου να βρίσκεται σε ανοδική τροχιά από το τέλος του 2020, όσο και για τα δεξαμενόπλοια.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η ναυτιλιακή Pavimar, συμφερόντων της Ισμήνης Παναγιωτίδη εξαγόρασε το capesize Ocean Compass χωρητικότητας 180,200 dwt που κατασκευάστηκε το 2006, έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων. Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι το τίμημα είναι αρκετά υψηλό για ένα πλοίο 14 ετών που δεν διαθέτει scrubber. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του συγκεκριμένου bulker εκτιμάται στα 13,4 εκατ. δολάρια.

H ελληνικών συμφερόντων Cosmoship Maritime εξαγόρασε από τη Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, το χωρητικότητας 309,287 dwt τάνκερ Pantariste στην τιμή των 23,25 εκατ. δολαρίων, αναφέρει η Seasure Shipbroking. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 22,5 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για το πρώτο VLCC του στόλου της εταιρείας και σύμφωνα με την ιστοσελίδα της το πλοίο μετονομάστηκε σε Fos.

Στο στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής Coral Shipping κατέληξε σύμφωνα με τη VesselsValue, το aframax τάνκερ Stavanger Eagle, χωρητικότητας 105,400 dwt και κατασκευής 2009, που ανήκε στη νορβηγική Det Stavangerske Dampskibsselskab. Η τιμή εξαγοράς ανήλθε στα 18,5 εκατ. δολάρια.

Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking, αναφέρει ότι η  Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, εξαγόρασε το χωρητικότητας 297.600 dwt δεξαμενόπλοιο TRF Horten, που κατασκευάστηκε το 2018 στο ναυπηγείο Hanjin, έναντι 71,5 εκατ. δολαρίων. Η συγκεκριμένη αγοραπωλησία είχε αναφερθεί από ναυλομεσίτες στο τέλος του 2020, χωρίς να επιβεβαιωθεί. Η τιμή κρίνεται συμφέρουσα, καθώς σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 72,9 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking και την Intermodal, η ελληνική εταιρεία Z&G Halcoussis εξαγόρασε το χωρητικότητας 57,936 dwt suezmax Western Seattle, κατασκευής 2014, στην τιμή των 14, 5 εκατ. δολαρίων.

Στην εξαγορά τριών υπό κατασκευή τάνκερ τύπου MR προχώρησε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση ΜαρτίνουΣύμφωνα με τα εβδομαδιαία report των Intermodal and Allied Shipbroking η εταιρεία απέκτησε τα χωρητικότητας 50,000 dwt νεότευκτα πλοία hull 2789hull 2790 και hull 2791, έναντι 34 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Τα δεξαμενόπλοια κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας, είναι υψηλών προδιαγραφών, εξοπλισμένα με scrubbers και πρόκειται να παραδοθούν στο νέο ιδιοκτήτη σύντομα, εντός του πρώτου τριμήνου του νέου έτους. Η Eastmed εξαγόρασε τα τρία πλοία από τη ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.

Πωλήσεις

Εκτός από την Top Ships και την Minerva Marine που προαναφέραμε, σε πωλήσεις πλοίων προχώρησαν δύο ακόμη ελληνικές ναυτιλιακές.

Σύμφωνα με την VesselsValue, η  Navios Maritime Acquisition, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, πούλησε το VLCC Nave Celeste, χωρητικότητας 298,700 dwt και κατασκευής 2003, έναντι 25 εκατ. δολαρίων. Η τιμή θεωρείται συμφέρουσα καθώς η VV αποτιμά την αξία του στα 24,18 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ναυτιλιακής, το πλοίο ήταν ναυλωμένο μέχρι το Δεκέμβριο 2020, με ημερήσια ναύλα 18.710 δολάρια.

Επίσης, η VesselsValue αναφέρει ότι και η  NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα πούλησε πλοίο του στόλου της έναντι 11,3 εκατ. δολαρίων.

Θανάσης Μαρτίνος: Τρία νεότευκτα τάνκερ για το στόλο της Eastmed

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Νέο deal της Latsco για VLCC με τα ναυπηγεία Hyundai

Γ. Αγγελικούσης: Το πρώτο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο της Maran Tankers για το 2021

 Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση