Αυξημένη κινητικότητα παρουσιάζουν οι Έλληνες εφοπλιστές στη second hand αγορά πλοίων και κατά το μήνα Φεβρουάριο, καθώς σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

Άλλωστε αρκετές ναυτιλιακές βρίσκονται σε διαδικασία ανανέωσης των στόλων τους ή επεκτείνονται και σε άλλους τομείς της ναυτιλίας όπου εκτιμούν ότι θα υπάρξει ανοδική πορεία των ναύλων το επόμενο διάστημα.

Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, εξαγόρασε τα χωρητικότητας 158,574 dwt τάνκερ suezmax, Suez Fuzeyya και Suez Vasilis κατασκευής 2011, στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Τα δύο πλοία πουλήθηκαν μέσω τραπέζης, αναφέρει η ναυλομεσιτική. Σύμφωνα με πληροφορίες η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της DVB Bank, η οποία των περασμένο Δεκέμβριο ανακοίνωσε ότι θα συγχωνευτεί με την μητρική της DZ Bank.

Μία νέα κίνηση πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Σύμφωνα με την VesselsValue, η εταιρεία εξαγόρασε το panamax Co Osaka (χωρητικότητας 4,506 TEU, κατασκευής 2008) στην τιμή των 20,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 19,87 εκατ. δολάρια.

H ναυτιλιακή Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου προχώρησε αυτό τον μήνα στην εξαγορά ενός panamax χωρητικότητας 75,000 dwt, κατασκευής 2011, έναντι 14 εκατ. δολαρίων, το οποίο θα αποπληρώσει με μετρητά. Σύμφωνα με την Intermodal, πρόκειται για το χωρητικότητας 74,979 dwt πλοίο Fortune Daisy, που κατασκευάστηκε στο ιαπωνικό ναυπηγείο Sasebo.

Σύμφωνα με την VesselsValue, η Iolcos Hellenic, της οικογένειας Πετράκη, πούλησε το χωρητικότητας 74,475 dwt panamax Evangelia Petrakis κατασκευής 2007, στην τιμή των 8,8 εκατ. δολαρίων. Τα στοιχεία της Seasure Shipbroking αναφέρουν ότι το bulker πουλήθηκε στην στην Primebulk Shipmanagement του Παύλου Κορώνη. Η αξία του πλοίου αποτιμάται από την VV στα 8,31 εκατ. δολάρια.
Συμφωνία για την εξαγορά επτά containerships καθώς και την επαναναύλωση τους με πολυετή συμβόλαια έκλεισε η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή  Γιώργου Γιουρούκου.

Πρόκειται για επτά post-panamax χωρητικότητας 6.000 teu, με μέσο όρο ηλικίας τα 20 έτη, η συνολική τιμή πώλησης των οποίων ανήλθε στα 116 εκατ. δολάρια. Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2021, οπότε και θα μετονομαστούν σε GSL Arcadia, GSL Dorothea, GSL Maria, GSL Melita, GSL MYNY, GSL Tegea και GSL Violetta.

Στην εξαγορά δύο νέων πλοίων που σηματοδοτούν την είσοδο της στην αγορά των τάνκερ προχώρησε η ναυτιλιακή  Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη. Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή απέκτησε δύο δεξαμενόπλοια aframax LR2, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2005 σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας, καταβάλλοντας συνολικό τίμημα 27,2 εκατ. δολαρίων.

Με βάση τα στοιχεία της Intermodal, πρόκειται τα χωρητικότητας 115,340 dwt τάνκερ Dubai Harmony και Dubai Hope.

Λίγο νωρίτερα, η Castor Maritime εξαγόρασε και το Panamax Key Evolution (83,400 DWT, κατασκευής 2010, Sanoyas) στην τιμή των 15,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,36 εκατ. δολάρια.

Στην εξαγορά ενός ακόμη πλοίου κατηγορίας capesize προχώρησε η  Seanergy Maritime Holdings, με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη. Το πλοίο κατασκευάστηκε το 2006 σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, έχει χωρητικότητα 177,000 dwt περίπου και θα μετονομαστεί σε M/V Tradership.

Η ναυτιλιακή Star Bulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, προχώρησε στις αρχές Φεβρουαρίου στην απόκτηση ακόμα επτά σύγχρονων πλοίων από την Scorpio Bulkers. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena.

Έλληνες εφοπλιστές: «Ξεφορτώνουν» τα παλαιότερης κατασκευής bulkers των στόλων τους

Πέτρος Παππάς: Κέρδη λόγω των υψηλότερων ναύλων για την Star Bulk

Πόλυς Χατζηιωάννου: Οι νέες κινήσεις ανανέωσης του στόλου της Safe Bulkers

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση