Οι μετοχές των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου κινούνται έντονα ανοδικά από τις αρχές του έτους, υπεραποδίδοντας σε σχέση με το σύνολο της αγοράς αλλά και των άλλων κατηγοριών της ναυτιλίας.

Σύμφωνα με την Clarksons Securities η περασμένη εβδομάδα ήταν μία ακόμη πολύ καλή εβδομάδα για τις ναυτιλιακές μετοχές που σημείωσαν μέση άνοδο 2%, σε αντίθεση με την οριακή πτώση του δείκτη S&P 500.

Οι μετοχές των ιδιοκτητών bulkers είδαν τις μετοχές τους να καταγράφουν κέρδη κατά μέσο όρο 8%, αψηφώντας την πρόσφατη πτώση των ναύλων στα πλοία capesize.

Ξεχωρίζει η μετοχή της Star Bulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η οποία από τα 18,46 δολάρια στις 3 Ιανουαρίου 2023 έκλεισε στα 22,45 δολάρια στις 20 Ιανουαρίου, καταγράφοντας συνολικά κέρδη 21,61%. Mάλιστα, οι αναλυτές Chris Robertson και Amit Mehrotra της Deutsche Bank βλέπουν την μετοχή σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα, καθώς σε ανάλυση τους διατηρούν σύσταση “buy” και τιμή στόχο τα 33 δολάρια.

Ακολουθεί η Genco Shipping & Trading που έκλεισε στη συνεδρίαση της Παρασκευής στα 17,48 δολάρια, με άνοδο σχεδόν 16% από τις αρχές του έτους.

«Η εμπιστοσύνη για το ξηρό φορτίο έρχεται παρά την πτώση κατά 40% στα spot ναύλα των capesize την περασμένη εβδομάδα, τα οποία υποχώρησαν στα 6.500 δολάρια την ημέρα», ανέφεραν οι αναλυτές της Clarksons Securities με επικεφαλής τον Frode Morkedal.

Ωστόσο, εκτιμούν ότι η αγορά ορθώς εστιάζει στην ευρύτερη εικόνα, με την Κίνα να ισχυρίζεται ότι η χειρότερη μάχη κατά του Covid-19 έχει τελειώσει, προχωρώντας σε πολιτικές που στηρίζουν την ανάπτυξη της χώρας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στον τομέα των ακινήτων, που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη σταδιακή βελτίωση στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

«Αναμένουμε ότι τα spot ναύλα θα αυξηθούν τους επόμενους μήνες μετά το άνοιγμα της Κίνας, το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών και την επιβολή του εμπάργκο της ΕΕ στα ρωσικά καύσιμα τον Φεβρουάριο», ανέφεραν οι αναλυτές.

Διαβάστε ακόμη:

Star Bulk: Τιμή στόχος τα 33 δολάρια από την Deutsche Bank – Περιθώριο ανόδου σχεδόν 59%

Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Εποχική επιβράδυνση και πτώση των ναύλων