Με δεδομένο ότι 100 εμπορικά πλοία είναι αποκλεισμένα στα Ουκρανικά λιμάνια, συνεδρίασε η εκτελεστική επιτροπή της INTERCARGO, ενώ στη σύσκεψη συμμετείχαν και τα μέλη της Τεχνικής Επιτροπής. Της συνεδρίασης προήδρευσε ο πρόεδρος Δημήτρης Φαφαλιός.

Ο Δημήτριος Φαφαλιός τόνισε: «Kατά τη σημερινή μας συνάντηση, δεν μπορούμε παρά να παραδεχτούμε ότι η συντριπτική πλειονότητα των πλοίων που έχουν παγιδευτεί στα ανοιχτά της Ουκρανίας είναι φορτηγά χύδην φορτίου που μεταφέρουν βασικά φορτία, όπως σιτηρά και άνθρακα που απαιτούνται για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών» και πρόσθεσε: «Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν επίσης πολλοί ναυτικοί που δεν μπορούν να είναι με τα αγαπημένα τους πρόσωπα στο επίκεντρο της σύγκρουσης ή αντιμετωπίζουν ακόμη περισσότερα προβλήματα αλλαγής πληρώματος λόγω των επιπτώσεων των κυρώσεων. Είναι διπλά άδικο για τη ναυτιλιακή κοινότητα που αυτή η κατάσταση είναι εξαιρετικά τόσο σκληρή μετά την πανδημία, μια εποχή που τα πληρώματά μας δοκιμάστηκαν στο έπακρο και ακόμα αναρρώνουν από τις κακουχίες που υπέστησαν».

1

Η Εκτελεστική Επιτροπή συζήτησε τις ανησυχίες που διατύπωσαν τα μέλη τόσο για την ευημερία των ναυτικών –Ουκρανών και Ρώσων– όσο και για τις εξαιρετικά σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς και οι διαχειριστές πλοίων. Ο Δημήτριος Φαφαλιός επιβεβαίωσε τη δέσμευση της INTERCARGO σε κοινές πρωτοβουλίες, όπως το Industry Task Force, που ιδρύθηκε στις αρχές του έτους.

Εκφράστηκαν ανησυχίες ότι η κατάσταση στην Ουκρανία έχει απωθήσει τον COVID από την ατζέντα του κλάδου και ότι οι ναυτικοί σε όλο τον κόσμο εξακολουθούσαν να αντιμετωπίζουν μεγάλα ζητήματα με την αλλαγή πληρώματος, την είσοδο στο λιμάνι και τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις εμβολιασμού. Η Intercargo συνεχίζει να διατηρεί διάλογο με τις κυβερνήσεις στο υψηλότερο επίπεδο για να διατηρεί την κατάσταση στην κορυφή της ατζέντας των εθνικών κυβερνήσεων.

Η INTERCARGO επανέλαβε την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία Together in Safety, που αναπτύχθηκε από έναν συνασπισμό ναυτιλιακών ενώσεων ανώτατου επιπέδου. Η ασφάλεια στον τομέα των φορτηγών χύδην φορτίου εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα τους.

Επίσης, αποφασίστηκε να διατηρήσει ζητήματα όπως το όριο περιεκτικότητας σε θείο μαζούτ και ο σχεδιασμός και η κατασκευή σκαφών, ψηλά στην ατζέντα του κλάδου.

Ο Γενικός Γραμματέας Κώστας Γκώνης είπε ότι «η ασφάλεια είναι βασικό συστατικό και μοχλός του πλαισίου ESG, ένα θέμα που εξετάζουμε με μεγάλη προσοχή».

Το θέμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου βρέθηκε για άλλη μια φορά στο επίκεντρο των συζητήσεων, με τις επιχειρησιακές προκλήσεις που σχετίζονται με τον οδικό χάρτη του ΙΜΟ, τις διαδρομές συμμόρφωσης και τις φιλοδοξίες του κλάδου για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για το 2050 που παρουσιάζονται ως βασικά θέματα προς συζήτηση.

Στη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε η ανάγκη για επιτάχυνση της εμπορικής ανάπτυξης και διαθεσιμότητας σχετικών τεχνολογιών, καυσίμων, συστημάτων πρόωσης και σχετικής υποδομής για την κάλυψη αυτών των φιλοδοξιών. Οι εκπρόσωποι συμφώνησαν να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στις προσπάθειές του να παροτρύνει τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα.

Στη συνεδρίαση τα μέλη ενθαρρύνθηκαν να συζητήσουν βασικά θέματα που επηρεάζουν τις καθημερινές τους λειτουργίες. Η γραμματεία παρείχε ενημερώσεις σχετικά με τις εξελίξεις με το DryBMS – ένα ποιοτικό πρότυπο για τον τομέα ξηρού χύδην φορτίου, την αναφορά ατυχημάτων και συμβάντων και τις προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, ενώ η ημερήσια διάταξη είχε ως θέμα τις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα πειρατείας και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, καθώς και στα πλοία για ανακύκλωση.

Διαβάστε επίσης:

SEAJETS: Αύριο αρχίζει τα δρομολόγια το Super Star από την Ραφήνα

Δωρεά 2,7 εκατ. ευρώ της Phillip Morris International στο υπουργείο Ναυτιλίας και στο Λιμενικό Σώμα