«Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου τυγχάνει της ευρείας αποδοχής όλων των νησιωτών και βοηθάει στην κατεύθυνση της εδαφικής και οικονομικής συνοχής των νησιών μας», επισημαίνει ο βουλευτής Κερκύρας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Μπιάγκης και τομεάρχης Ναυτιλίας.

Και προσθέτει:

«Η ΝΔ ποτέ δεν είδε με καλό μάτι το συγκεκριμένο μέτρο με το οποίο οι νησιώτες επιδοτούνται για τις μετακινήσεις τους και τη διακίνηση των προϊόντων τους άμεσα και με απόλυτη διαφάνεια, χωρίς παρέμβαση τρίτων.

Δεν είναι μόνον ότι δεν υπερψήφισε η Ν.Δ. το σχετικό εφαρμοστικό νόμο, ή ότι δεν έχει συμβάλει ως κυβέρνηση στην ουσιαστική ενίσχυση και αναβάθμισή του (π.χ. διευρύνοντας τις περιπτώσεις των δικαιούχων, επεκτείνοντας την εφαρμογή του και στα Ι.Χ. οχήματα, απλουστεύοντας τις διαδικασίες υποβολής εγγράφων από τους επιχειρηματίες κ.α.), όπως πολλές φορές το ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής έχει προτείνει.

Είναι κυρίως ότι η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, τόσο με δηλώσεις τους αλλά και κυρίως με πράξεις (ή μη πράξεις), απαξιώνουν καθημερινά το μέτρο. Πως να εξηγηθεί διαφορετικά η αδικαιολόγητη, σχεδόν μεθοδευμένη, καθυστέρηση στην αποπληρωμή των οφειλόμενων προς τους χρήστες επιβάτες και επιχειρηματίες για διαστήματα πολλών μηνών έως και ετών; Πριν λίγες μέρες μάλιστα αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωση με την οποία καλούνται οι δικαιούχοι νησιώτες επιχειρηματίες να αιτηθούν για να αποζημιωθούν (και αυτό τουλάχιστον μετά τον επόμενο Απρίλιο) για τις χρήσεις του πρώτου εξαμήνου του έτους 2022, δηλαδή με καθυστέρηση πάνω από ένα έτος!

Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει περιοριστεί σε εξαγγελίες, ασκήσεις επί χάρτου, ονοματοδοσίες ταμείων και χρηματοδοτικών προγραμμάτων άνευ περιεχομένου και εφαρμογής, εξαντλώντας τη δράση της σε εξυπηρετήσεις συγκεκριμένων συμφερόντων, αδυνατώντας να ελέγξει την ακρίβεια και να ενισχύσει τη βιώσιμη ανάπτυξη στη θαλάσσια και νησιωτική οικονομία. Οι νησιώτες μας όμως απαιτούν έστω και από μια τέτοια κυβέρνηση σε αποδρομή, να κάνει τουλάχιστον τα στοιχειώδη.

Να σεβαστεί τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους και να αναλάβει επιτέλους τις υποχρεώσεις της για έγκαιρη και αποτελεσματική απόδοση των οφειλομένων τους, τερματίζοντας επιτέλους την τακτική της απαξίωσης του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου».

Διαβάστε επίσης:

Star Bulk: Τιμή στόχος τα 33 δολάρια από την Deutsche Bank – Περιθώριο ανόδου σχεδόν 59%

Η Ευρώπη, μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG – H εκτίναξη των ναύλων