ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η πρόταση που αφορά και στη δημιουργία του λεγόμενου Ταμείου για το Κλίμα, υποβλήθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) – τον εξειδικευμένο Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, με κύρια αποστολή την ασφάλεια & προστασία της διεθνούς ναυτιλίας και την πρόληψη της προερχόμενης από τα πλοία ρύπανσης- την Παρασκευή, σύμφωνα με δήλωση της εμπορικής ένωσης. Η πρόταση υποστηρίζεται από την Intercargo, τη Διεθνή Ένωση Εφοπλιστών ξηρού φορτίου.
Το ταμείο θα χρησιμοποιηθεί για να κλείσει το χάσμα τιμών μεταξύ μηδενικού άνθρακα και συμβατικών καυσίμων, καθώς επίσης και για την “ανάπτυξη της υποδομής ανεφοδιασμού που απαιτείται σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο για την προμήθεια καυσίμων όπως υδρογόνο και αμμωνία”.
Η συντριπτική πλειοψηφία της ναυτιλιακής βιομηχανίας τροφοδοτείται σήμερα από θαλάσσια καύσιμα από πετρέλαιο. Η προτεινόμενη εισφορά θα συνδέεται με τις εκπομπές CO2 και θα βασίζεται σε υποχρεωτικές συνεισφορές από πλοία χωρητικότητας άνω των 5.000 gt.
“Η εισφορά άνθρακα προορίζεται να επιταχύνει τη δημιουργία μιας αγοράς που καθιστά βιώσιμη τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών”, ανέφερε το ICS.
Η εισφορά αποτελεί ένα μέτρο που βασίζεται στην αγορά.
«Το ICS πιστεύει ότι η υποχρεωτική παγκόσμια εισφορά με βάση τα MBM (market-based measures) είναι σε μεγάλο βαθμό προτιμότερη από οποιαδήποτε μονομερή, περιφερειακή εφαρμογή των MBM στη διεθνή ναυτιλία, όπως αυτή που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που επιθυμεί να επεκτείνει το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ στη διεθνή ναυτιλία».
Διαβάστε ακόμα:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος