Emanuele Grimaldi, Επικεφαλής Grimaldi Group
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο κοινοποίησε μια νέα έκθεση που προσδιορίζει ότι ο κλάδος της βαριάς βιομηχανίας κυριαρχεί στην παγκόσμια ζήτηση υδρογόνου έως το 2050, με τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ευρώπη να είναι οι πρώτες αγορές υδρογόνου.
Ωστόσο, η ανάλυση των τρεχόντων σεναρίων ζήτησης υδρογόνου δείχνει τεράστια αστάθεια, αυξάνοντας την αβεβαιότητα για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές.
Η έκθεση, που συντάχθηκε σε συνεργασία με τον καθηγητή Stefan Ulreich, καθηγητή Ενεργειακής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Biberach και την ICS, τονίζει ότι για να καλύψει 30 εκατομμύρια τόνους η παγκόσμια ζήτηση πράσινου υδρογόνου, απαιτούνται και 411 νέα πλοία μεταφοράς υδρογόνου και το ισοδύναμο της ηλεκτρικής ενέργειας της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής μαζί.
Ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, δήλωσε: «Για να διατηρήσει η παγκόσμια ζήτηση υδρογόνου το σενάριο του καθαρού μηδέν μέχρι το 2050, η ζήτηση για πηγές καυσίμου με βάση το υδρογόνο θα πρέπει να κλιμακωθεί πέντε φορές από τα σημερινά επίπεδα για να φτάσει. περίπου τους 500 εκατομμύρια τόνους από το 2030 έως το 2050.
Ένα από τα κύρια σημεία αυτής της έκθεσης είναι η υψηλή μεταβλητότητα της πιθανής ζήτησης. Η βιομηχανία θα κυριαρχήσει στη ζήτηση υδρογόνου. Ωστόσο, η ναυτιλία μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο ως παράγοντα ενίσχυσης της οικονομίας του υδρογόνου».
Η έκθεση επισημαίνει τρεις οικονομίες ως τις κύριες αγορές που θα οδηγήσουν αρχικά τη ζήτηση υδρογόνου, τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την ΕΕ.
Η Ευρώπη έχει στόχο 20 εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως έως το 2030, με το ήμισυ αυτού του όγκου να προέρχεται από εισαγόμενες πηγές.
Για να ικανοποιηθεί αυτή η ζήτηση της ΕΕ, ο στόλος θα πρέπει να αυξηθεί έως και κατά 300 πλοία για τον στόχο EU2030.
«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι η ζήτηση υδρογόνου θα σήμαινε αύξηση του στόλου για μεταφορά υδρογόνου με πλοίο. Για να γίνει μια παγκόσμια αύξηση 30 εκατομμύρια τόνων υδρογόνου, θα χρειαστούμε έως και 411 νέα πλοία υδρογόνου (για μεγάλες αποστάσεις) ή έως και 500 πλοία εάν μεταφερθούν ως αμμωνία», δήλωσε ο καθηγητής Stefan Ulreich.
Διαβάστε επίσης:
Τι βλέπει ο Απόστολος Βακάκης για την κρίση στη Μέση Ανατολή και τα μεγέθη της Jumbo
Ο Αυστραλός «Μάγος του Οζ» που προέβλεψε την κατάρρευση των αγορών