Με κοινό τους έγγραφο προς ΥΕΝ και Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), ο Σύλλογος Φορτοεκφορτωτών Καβοδετών Ηγουμενίτσας “Άγιος Σπυρίδων” και το Σωματειο Φορτοεκφορτωτών Καβοδετών διαμαρτύρεται για τη διατήρηση της προσθήκης στο άρθρο 2 του ΓΚΛ αρ. 17, που εισήχθη με το ΦΕΚ 3299/Β΄/09-12-2014.

Σύμφωνα με αυτήν προστέθηκε εδάφιο ως εξής :”Ειδικά για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία ανοικτού τύπου, η από ξηράς πρόσδεση και λύση αυτών δύναται, κατά την κρίση του πλοιάρχου, να διενεργείται και από το πλήρωμα του πλοίου.”

Η διάταξη αυτή παραβιάζει βασικές κανονιστικές αρχές ασφάλειας, τονίζουν τα εργατικά σωματεία, δημιουργώντας σοβαρά ζητήματα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, την ασφάλεια των πλοίων και τα εργασιακά δικαιώματα. Παρά τις αλλεπάλληλες τροποποιήσεις στον Γενικού Κανονισμού Λιμένος, η επικίνδυνη αυτή διάταξη παραμένει σε ισχύ, ενώ αντιτίθεται σε θεμελιώδεις κανόνες: Η ασφαλής πρόσδεση προηγείται του ανοίγματος του καταπέλτη, ενώ η απόδεση πραγματοποιείται μόνο μετά τo κλείσιμο και την ασφάλιση του καταπέλτη.

Μεταφέροντας την ευθύνη της από ξηράς πρόσδεσης και απόδεσης στον πλοίαρχο, η διάταξη αυτή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του πλοίου. Σε περίπτωση ατυχήματος, ο πλοίαρχος είναι πιθανό να θεωρηθεί υπεύθυνος για εσφαλμένη κρίση, ενώ ΥΕΝ και εφοπλιστές παραμένουν στο απυρόβλητο. Επιπλέον, η ανάθεση της διαδικασίας στο πλήρωμα, αντί σε εξειδικευμένο προσωπικό, γίνεται αποκλειστικά για τη μείωση κόστους, εις βάρος της ασφάλειας.

Τα σωματεία ζητούν την άμεση κατάργηση της παραγράφου αυτής και τη διασφάλιση ότι η από ξηράς πρόσδεση και απόδεση όλων των πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των ανοικτού τύπου, θα εκτελείται αποκλειστικά από εξειδικευμένο προσωπικό. Η ασφάλεια πρέπει να είναι προτεραιότητα.

Διαβάστε επίσης:

Παρ’ ολίγον νέα τραγωδία με τρένα: Στην Πιερία – Τι λέει ο Β. Οικονόμου – Τι απαντά ο ΟΣΕ

Το ρολόι της Μαρίας Αντουανέτας – Ένα αριστούργημα με ιστορία αιώνων σε έκθεση