Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, το όνομα του οποίου όμως θα ήταν γνωστό μόνο στο χώρο της ναυτιλίας, αν δεν απασχολούσε συχνά την κοινή γνώμη, με τις huge επενδύσεις που συνηθίζει να κάνει, σε ακίνητα και έργα τέχνης.

Ο λόγος για τον αυτοδημιούργητο Διαμαντή Διαμαντίδη, ο οποίος παράλληλα φαίνεται ότι έχει υιοθετήσει και τον διεθνή επενδυτικό κανόνα του 5%.

Μέτοχος δηλαδή, σε εταιρείες υψηλού ενδιαφέροντος, με μετοχικά ποσοστά μέχρι 5%, τα οποία όμως είναι ικανά να καθορίσουν τις εξελίξεις και να διαμορφώσουν το τοπίο της επόμενης μέρας, σε δεδομένες χρονικές στιγμές.

Μια τέτοια στιγμή φαντάζει να είναι και η τωρινή, με τη συμμετοχή του στον όμιλο Ελλάκτωρ.

Αν και δεν είναι σαφές το ποσοστό που κατέχει στην Ελλάκτωρ (οι μέτοχοι με ποσοστά κάτω του 5% δεν ανακοινώνονται από τις εισηγμένες, στις χρηματιστηριακές αρχές) εν τούτοις πηγές με γνώση αναφέρουν ότι ανέρχεται στο 4% ως 4,5%.

Το γεγονός οτι συμμετείχε στην πρόσφατη γενική συνέλευση της Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0% 2,60 στο πλευρό των Ολλανδών της Reggeborg άλλαξε τα δεδομένα.

Η ψήφος του, όπως τουλάχιστον λέγεται αρμοδίως, ήταν καθοριστική για να νικήσει η πλευρά των Ολλανδών στην μάχη που έδωσε με τους εφοπλιστές Μπάκο και Καυμενάκη.

Η Γενική συνέλευση ήταν μείζονος σημασίας καθώς μεταξύ άλλων αποφασίστηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 120 εκατ. ευρώ προκειμένου η εταιρεία να αποκτήσει την απαιτούμενη ρευστότητα.

Το γεγονός της έγκρισης της ΑΜΚ, ήταν ο καταλυτικός παράγοντας για να εκτιναχθεί υψηλότερα κατά περίπου 19% η μετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ μέσα σε δυο 24ωρα (Πέμπτη και Παρασκευή) , αυξάνοντας ισόποσα τον μετοχικό πλούτο των μετόχων και κατ’ επέκταση και του κ. Διαμαντίδη.

Επί της ουσίας ο μετοχικός πλούτος του Διαμαντή Διαμαντίδη αυξήθηκε πέριξ των 2,8 εκατ. ευρώ καθώς το ποσοστό του στην Ελλάκτωρ (4,5%) αποτιμάται σύμφωνα με το κλείσιμο της Παρασκευής στα 14 εκατ. ευρώ.

Η ναυτιλία

Σήμερα η ναυτιλιακή αυτοκρατορία του κ. Διαμαντίδη αποτελείται από δύο εταιρείες, την Marmaras Navigation που διαχειρίζεται έναν στόλο από 31 φορτηγά πλοία και την Delta Tankers που διαχειρίζεται ένα στόλο από 30 δεξαμενόπλοια (σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας πλατφόρμας data της ναυτιλίας, του γνωστού Equasis). Τα τελευταία χρόνια μάλιστα ο 73χρονος σήμερα εφοπλιστής έχει πραγματοποιήσει ένα τεράστιο επενδυτικό πρόγραμμα, τόσο σε νεότευκτα πλοία όσο και στην second hand market.

Οι επενδύσεις, συνολικά, έχουν ξεπεράσει το 1,5 δισ. δολάρια, και μάλιστα χωρίς τραπεζικό δανεισμό, σύμφωνα με τις πληροφορίες της αγοράς. Εκτός από το ναυπηγικό πρόγραμμα του 1 δισ. δολαρίων που ολοκληρώθηκε πριν από λίγα χρόνια, ο κ. Διαμαντίδης ήταν μεταξύ αυτών που πλειοδότησαν για τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία, του στόλου του ομίλου Καλλιμανόπουλου, που βγήκαν σε πλειστηριασμό.

Ο κ. Διαμαντίδης, είναι άριστος γνώστης της ναυτιλίας από το Α μέχρι το Ω, αφού πριν γίνει εφοπλιστής εργάστηκε ως broker σε ναυτιλιακό γραφείο του Λονδίνου, ενώ όταν αποφάσισε να επενδύσει στη ναυτιλία, φρόντισε πρώτα να ακολουθήσει το χρυσό κανόνα των «παλιών», εφοπλιστών, να μπαρκάρει δηλαδή προκειμένου να μάθει πως λειτουργούν τα πλοία.

Το ξεκίνημα πάντως δεν ήταν εύκολο, ωστόσο από τις πρώτες του κινήσεις ο κ. Διαμαντίδης έδειξε ότι είναι ένας άνθρωπος με εξαιρετική αντίληψη του οικονομικού περιβάλλοντος.

Ο ίδιος κατάγεται από τον Πόντο, ο πατέρας του ήταν κατασκευαστής, δυνατός τα χρόνια εκείνα, ενώ η μητέρα του είχε υφαντήριο. Με τη στήριξη της οικογένειας, λένε οι πληροφορίες, την δεκαετία του 70’ αγοράζει το πρώτο του μικρό πλοίο. Ωστόσο η «έκρηξη» ήρθε λίγα χρόνια αργότερα, στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 80’. Μια περίοδος που όσοι την έζησαν κάνουν λόγο για μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις της ναυτιλίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κόλπος της Ελευσίνας στον οποίο τότε είχαν δέσει εκατοντάδες πλοία, το ένα δίπλα στο άλλο αφού δεν έβρισκαν ναύλους. Μπορούσες να περάσεις με τα πόδια από το ένα πλοίο στο άλλο και να βγεις στα όρια του κόλπου, λένε οι παλιοί. Την περίοδο εκείνη, που οι τράπεζες έδιναν τα πλοία σε όσους ενδιαφέρονταν με πολύ υψηλή χρηματοδότηση και σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, ο κ. Διαμαντίδης, σύμφωνα με το θρύλο, ήρθε σε συμφωνία με την Bank of America και άρχισε να αγοράζει το ένα πλοίο μετά το άλλο. Κίνηση που του βγήκε, αφού τα επόμενα η αγορά άρχισε να ανεβαίνει και γρήγορα αποπλήρωσε τους χρηματοδότες του, ενώ στη συνέχεια φρόντισε να κινείται με δικά του κεφάλαια στην αγορά.

Σήμερα περίπου στον μισό στόλο του, κυματίζει η γαλανόλευκη, ενώ παρά το γεγονός ότι σαν επιχειρηματίας θεωρείται «σκληρός» στις διαπραγματεύσεις που κάνει, στην «ναυτιλιακή πιάτσα» έχει τη φήμη του καλού εργοδότη, που ξέρει να αναγνωρίζει τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς των στελεχών του.

Το κέντρο επιχειρήσεων του βρίσκεται χαμηλά στη Λεωφόρο Συγγρού, απέναντι από το Ίδρυμα Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Σε μια περιοχή δηλαδή, που χαρακτηρίζεται ως η νέα «Ακτή Μιαούλη», που είναι γνωστή παγκοσμίως, από τότε που η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων εφοπλιστών είχαν θέα στο λιμάνι του Πειραιά.

Το κτήριο που στεγάζει το κέντρο επιχειρήσεων του ομίλου, σύμφωνα με πληροφορίες έχει κοστίσει το ιλιγγιώδες ποσό των 45 εκατ. ευρώ, και είναι επενδυμένο με μάρμαρο Πεντέλης.

Η νέα γενιά

Ο Έλληνας μεγιστάνας είναι παντρεμένος με τη Μαρία Καραγιαννίδη, και έχει δύο γιους.

Ο μεγαλύτερος, ο Πασχάλης Διαμαντίδης, ο οποίος παλαιότερα απασχολούσε συχνά τις κοσμικές στήλες των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αφού πρώτα έμαθε τη δουλειά «από μέσα» στον ναυτιλιακό όμιλο της οικογένειας, αποφάσισε να ανοίξει τη φτερά του, και να δημιουργήσει τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία. Παντρεμένος σήμερα με τη Σοφία Βακάκη, κόρη του επιχειρηματία Απόστολου Βακάκη (ιδιοκτήτη της αλυσίδας Jumbo) ο Πασχάλης Διαμαντίδης βρίσκεται στο πηδάλιο της ναυτιλιακής εταιρείες Velos Tankers, η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο από επτά δεξαμενόπλοια.

Κίνηση που πάντως, σύμφωνα με όσα συζητούνται στη ναυτιλιακή κοινότητα, δεν έχει την έγκριση του πατέρα του.

Οι επενδύσεις σε ακίνητα

Το όνομα του Διαμαντή Διαμαντίδη, «έπαιξε» στα πρωτοσέλιδα του οικονομικού ρεπορτάζ των τελευταίων ετών, όχι τόσο για τις κινήσεις του στη ναυτιλιακή σκακιέρα, αλλά για τις αγορές ακινήτων πολύ υψηλής αξίας.

Μέχρι σήμερα είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής της περιοχής με τις βίλλες των VIP που αναπτύσσονται στον Αστέρα Βουλιαγμένης από την Four Season. Του κορυφαίου δηλαδή, σημείου της Αθηναϊκής Ριβιέρας που αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Διαμαντίδης έχει ήδη αγοράσει τρία οικόπεδα έκτασης περίπου 6 στρεμμάτων το καθένα, τα έχει ενώσει και προετοιμάζει την κατασκευή μιας έπαυλης, ενώ διαπραγματεύεται την αγορά ακόμη ενός οικοπέδου, από τα 13 συνολικά που διατίθενται. Η αξία του κάθε οικοπέδου έχει προσδιοριστεί στα 45 εκατ. ευρώ.

Πριν αγοράσει όμως τα ακίνητα, φρόντισε να αφήσει τους πωλητές «άφωνους». Έχοντας τεράστια εμπειρία στην αγορά ακινήτων, και ως άνθρωπος που αρέσκεται να υπολογίζει και τη τελευταία λεπτομέρεια, λέγεται ότι ζήτησε να μπει εκσκαφέας στα οικόπεδα, ώστε να σιγουρευτεί ότι το υπέδαφος δεν κρύβει αρχαία μνημεία, κάτι σύνηθες για την Αττική γη, και ότι θα μπορεί να κτίσει στην πιο ακριβή σήμερα, «VIP γειτονιά» της Αθήνας.

Όμως η συγκεκριμένη αγορά δεν είναι η μόνη. Ο Έλληνας εφοπλιστής που είναι και συλλέκτης μοναδικών έργων τέχνης αλλά και αυτοκινήτων, διαθέτει, αναφέρουν οι πληροφορίες, ένα τουριστικό χωριό στην Ίο, έναν ιδιωτικό κόλπο στη Κέα, και μια παραθαλάσσια κατοικία στο Λαγονήσι. Ωστόσο τα δύο ακίνητα που ξεχωρίζουν, μαζί με τις τελευταίες του επενδύσεις στον Αστέρα, είναι η έκταση 1.000 στρεμμάτων στο Πόρτο Χέλι με αμπελώνες, ελαιώνες και βιολογικές καλλιέργειες, αλλά και η βίλα των 5.000 τ.μ. σε έκταση 150 στρεμμάτων με πλούσια βλάστηση στο Πόρτο Ράφτη η οποία άνηκε στην Άννα Γουλανδρή. Η βίλα χαρακτηρίζεται από όσους της έχουν επισκεφτεί ως «κομψοτέχνημα».

Κοινωφελές έργο

Ο κ. Διαμαντίδης μαζί με την σύζυγό του Μαρία δημιούργησαν το 1999 το Κοινωφελές Ίδρυμα “Προποντίς», που έχει σκοπό την προαγωγή της παιδείας, της επιστήμης και της τέχνης. Σε αυτή την προσπάθεια, το Ίδρυμα “Προποντίς” να συνδράμει μέσω της χορήγησης υποτροφιών Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε πολλά υποσχόμενους νέους επιστήμονες.