Οι αμερικανικές αρχές σταμάτησαν ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στο στόλο της TMS Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, το οποίο ταξίδευε από τη Ρωσία στη Λουιζιάνα φορτωμένο με καύσιμα, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 116,000-dwt Daytona, που ναυλώθηκε από την εταιρεία εμπορίας ενέργειας και εμπορευμάτων Vitol, με έδρα την Ελβετία. Το τάνκερ ξεκίνησε το ταξίδι του από τη ρωσική χερσόνησο Ταμάν στη Μαύρη Θάλασσα στις αρχές Ιουνίου μεταφέροντας μαζούτ και ντίζελ, σύμφωνα με τα στοιχεία, και σχεδίαζε να φτάσει στη Νέα Ορλεάνη την Κυριακή.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, οι αρχές εμπόδισαν το πλοίο να εκφορτώσει το φορτίο του, ενώ υποβάλλεται σε ελέγχους από τα Τελωνεία και την Προστασία των Συνόρων των ΗΠΑ, δήλωσε αξιωματούχος της ακτοφυλακής των ΗΠΑ.

«Η Vitol λειτουργεί πλήρως συμμορφωμένη με τους σχετικούς νόμους και κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της εταιρείας μέσω email. Στελέχη της TMS Tankers αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Οι ΗΠΑ επέβαλαν εμπάργκο πετρελαίου κατά της Ρωσίας τον Μάρτιο, απαγορεύοντας τις εισαγωγές αργού, καυσίμων πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αερίου και άνθρακα από τη χώρα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.

Το φορτίο του τάνκερ Daytona, χαρακτηρίζεται ως ρωσικής προέλευσης, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, μιας πλατφόρμας παρακολούθησης των ροών των εμπορευμάτων.

Το εμπάργκο εξαιρεί το αργό και τα διυλισμένα προϊόντα που έχουν διέλθει μέσω της Ρωσίας, όπως το πετρέλαιο του Καζακστάν που χρησιμοποιεί το δίκτυο αγωγών της γείτονος χώρας για να φτάσει στα λιμάνια. Μέσω του τερματικού σταθμού στη χερσόνησο Ταμάν μεταφέρονται προϊόντα πετρελαίου τόσο από τη Ρωσία όσο και από το Καζακστάν. Για το μαζούτ και το ντίζελ, περίπου το 25% των προϊόντων που αποστέλλονται από αυτόν τον τερματικό σταθμό είναι από το Καζακστάν και τα υπόλοιπα είναι ρωσικά, σύμφωνα με μια ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην περιοχή.

«Αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι, δεδομένης της απαγόρευσης των εισαγωγών από τις ΗΠΑ, οποιοσδήποτε θα έκανε κάτι τέτοιο», δήλωσε η Livia Gallarati, αναλύτρια αγορών πετρελαίου στην Energy Aspects. «Θα μπορούσε να είναι από το Καζακστάν. Αν και οι εξαγωγές πετρελαιοειδών του Καζακστάν στις διεθνείς αγορές είναι ελάχιστες».

Διαβάστε ακόμη:

Dynagas: Τρία πλοία μεταφοράς LNG για λογαριασμό της Γερμανίας – Καθαρά έσοδα 23,9 εκατ. δολ. για το α’ τρίμηνο