ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρόεδρος της Intercargo, Δημήτρης Φαφαλιός, στο πλαίσιο του «Greener Shipping Summit 2020», ενώ προσέθεσε ότι οι εφοπλιστές έχουν ξεκινήσει να μετασκευάζουν τα πλοία τους, με την τελευταία, διαθέσιμη, «λέξη» της διαθέσιμης τεχνολογίας.
Τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας ανέλυσε και ο κ. Πάνος Λασκαρίδης, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA).
«Tέσσερις κύριες προκλήσεις αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία»: τη διαφορά μεταξύ διεθνών και περιφερειακών κανονισμών, με τους περιφερειακούς κανονισμούς να είναι «απλώς καταστροφικοί», την ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου «με τον ευρωπαϊκό στόλο να υστερεί σε σχέση με άλλους όσον αφορά την ελκυστικότητα», την κοινωνική ατζέντα για το ναυτιλιακό προσωπικό «ειδικά τους ναυτικούς της», και το «ενιαίο ευρωπαϊκό παράθυρο» σχετικά με την απλούστευση και τον εξορθολογισμό όλων των διαδικασιών κατά μήκος της μεταφορικής αλυσίδας.
Ο κ. Λασκαρίδης είπε ότι αυτές οι κύριες προκλήσεις έχουν παραμείνει εδώ και χρόνια στο τραπέζι, «αν και η ένταση και η σημασία τους μπορεί να διαφέρουν με την πάροδο του χρόνου».
Από την πλευρά του ο Βασίλης Μπακολίτσας, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής της Intertanko, ανέφερε ότι συνολικά η βιομηχανία δεν έχει κάνει πολλά για να βελτιώσει τις πράσινες επιδόσεις της, βάζοντας στο στόχαστρο, εκτός από τα ναυπηγεία, και τους κατασκευαστές μηχανών πλοίων.
Μιλώντας για τα δεξαμενόπλοια, ο κ. Μπακολίτσας είπε ότι τα πλοία διπλού καυσίμου είναι ο καταλύτης για μια πιο πράσινη ναυτιλία αλλά παρόλα αυτά και «ενώ είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση δεν θα μας οδηγήσει στο σημείο που θέλουμε να πάμε αν θέλουμε να επιτύχουμε τους στόχους εκπομπών» που έχουν τεθεί.
Το διαδικτυακό συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ναυτικών της Ελλάδας, Martecma, και ο πρόεδρός της, Σταύρος Χατζηγρηγόρης, προειδοποίησε ότι η ελληνική ναυτιλία «θα πρέπει να προσπαθήσει σκληρότερα από ποτέ εάν θέλει να διατηρήσει την κορυφαία θέση που απολαμβάνει σήμερα».
Πιστεύει ότι «ο κορμός της ελληνικής ναυτιλίας είναι οι εταιρείες με στόλους έως και 25 πλοία, οι οποίες όμως μπορεί να δυσκολευτούν να επιβιώσουν» και προσέθεσε ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες θα προσαρμοστούν ευκολότερα. Σε κάθε περίπτωση πάντως πιστεύει ότι «η ναυτιλία εξακολουθεί να είναι ένας καλός τομέας στον οποίο αξίζει κανείς να επενδύσει».
H πλοιοκτήτρια Ιωάννα Προκοπίου, πήγε ένα βήμα πιο κάτω σημειώνοντας ότι η ναυτιλία πρέπει να «βγει έξω από τη φούσκα της» και «να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους που λαμβάνουν τις αποφάσεις για τη βιομηχανία», ενώ άφησε αιχμές και για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμός (ΙΜΟ) καθώς όπως είπε «συχνά τυφλώνεται».
Επιπλέον, η κα. Προκοπίου επεσήμανε ότι ένα καύσιμο για να είναι «πραγματικά πράσινο» πρέπει να παράγεται με μια «πράσινη μέθοδο» και όχι από ένα ορυκτό καύσιμο που έχει «συζητήσιμο αποτύπωμα», οπότε είναι σημαντικό να μην αξιολογούμε μόνο το καύσιμο μόλις είναι επί του πλοίου, αλλά μέσω μιας συνολικής ανάλυσης κύκλου ζωής.
Από την πλευρά του ο κ. Πάνος Κουρκουντής της Sea Traders αναρωτήθηκε αν θα έχουμε πλοία ηλικίας 10 έως 15 ετών που πρέπει να αντικατασταθούν και αν ένας πλοιοκτήτης θα έχει την επιλογή αντικατάστασης.
Παράλληλα ο Χρήστος Χατζηγεωργίου, της Almi Marine Management, σημείωσε ότι: «πρέπει να προσπαθήσουμε να δοκιμάσουμε τα πλοία στο μέλλον, όπως έκανε ο Νιάρχος με τα δεξαμενόπλοια Τ2».
Ο Σταμάτης Μπουρμπούλης, Euronav Ship Management (Hellas), δήλωσε ότι τα δεξαμενόπλοια θα έχουν ήδη αντικατασταθεί πριν από το τέλος της διάρκειας ζωής τους.
Διαβάστε επίσης:
Στη βοήθεια του Αιόλου προστρέχει ξανά η ναυτιλία
«Ξεσκoνίζει» τα βιβλία του Νεώριον η Onex του Πάνου Ξενοκώστα
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση