ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η υπόθεση ξεκίνησε στις 11 Μαρτίου, στη διάρκεια μίας επιθεώρησης της ακτοφυλακής στο πλοίο Evridiki (χωρητικότητας 167.000 dwt, κατασκευής 2007), στον Κόλπο του Ντέλαγουερ, όπου επρόκειτο να παραδώσει ένα φορτίου αργού πετρελαίου. Εκεί διαπιστώθηκε ότι ο επικεφαλής μηχανικός του πλοίου είχε παρακάμψει τον εξοπλισμό αποτροπής της θαλάσσιας μόλυνσης, με αποτέλεσμα πετρελαϊκά απόβλητα να χύνονται στη θάλασσα.
Οι κατηγορίες που απαγγέλθηκαν κατά περίπτωση στους κατηγορούμενους για την υπόθεση ήταν η παραβίαση της νομοθεσίας περί αποτροπής της μόλυνσης από πλοία, της παραποίησης εγγράφων, της παρεμπόδισης έρευνας της ακτοφυλακής και της ψευδομαρτυρίας.
Τον περασμένο Ιούλιο, οι δικηγόροι της Liquimar επιχείρησαν να πείσουν τον δικαστή να μην εκδικάσει την υπόθεση, με το σκεπτικό ότι οι επίδικες ενέργειες συνέβησαν εκτός της δικαιοδοσίας των ΗΠΑ, κάνοντας λόγο για επανειλημμένες προσπάθειες των ΗΠΑ «να αγνοήσουν ένα αναλυτικό διεθνές καθεστώς επιβολής που έχει συμφωνηθεί με συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών, και την αντικατάστασή του από την ερμηνεία της κυβέρνησης ως προς τους κανονισμούς, που εξυπηρετεί τα δικά της συμφέροντα, σε μία απόπειρα επιβολής ελέγχου σε όλα τα πλοία του κόσμου». Ωστόσο, το αίτημά τους δεν έγινε δεκτό.
Σε μεταγενέστερη ημερομηνία ο δικαστής Richard Andrews πρόκειται να ανακοινώσει τις ποινές που θα επιβληθούν στους καταδικασθέντες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Προειδοποίηση State Department στην Τουρκία: Μη φιλοξενήσετε την ηγεσία της Χαμάς
- Wall Street: Απώλειες για Dow Jones, ανέκαμψαν οι τεχνολογικές μετοχές με πρωταγωνίστρια την Tesla
- Πετρέλαιο: Άλμα 3% έφερε η άδεια Μπάιντεν στην Ουκρανία να χρησιμοποιεί πυραύλους ATACMS βαθύτερα στη Ρωσία
- Μπορέλ: Οι πύραυλοι που πήραν την άδεια Μπάιντεν να χρησιμοποιηθούν κατά της Ρωσίας δεν έχουν πολύ μεγάλο βεληνεκές