Στην ισχυροποίηση της θέσης του στην αγορά των VLCC στοχεύει ο γνωστός εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης, αναζητώντας αγοραστικές ευκαιρίες στον κλάδο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή του Delta Tankers απέκτησε ένα τάνκερ του στόλου της  Brightoil Petroleum.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 318,000-dwt πλοίο Brightoil Glory (κατασκευής 2012), που έβγαλε σε πλειστηριασμό το Ανώτατο Δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ. Το πλοίο κατασχέθηκε τον Ιανουάριο μετά από αίτημα της γερμανικής τράπεζας Nord L/B, η οποία απαίτησε από τη Brightoil να αποπληρώσει τα χρέη της βάση σχετικής σύμβασης, που περιλάμβανε την υποθήκη του VLCC. Η τιμή πώλησης του πλοίου ανήλθε, σύμφωνα με πηγές στα 58 εκατ. δολάρια.

Οι εταιρείες του κ. Διαμαντίδη Marmaras Navigation και Delta Tankers πρωταγωνίστησαν το 2018 στις αγοραπωλησίες πλοίων.

Τον Αύγουστο 2018, η Delta Tankers εξαγόρασε από την HNA Groupτο VLCC Shanghai (χωρητικότητας 319.700 dwt, κατασκευής 2015, μετονομάστηκε σε Delta Apollonia), έναντι 51-52 εκατ. δολαρίων. Η κίνηση αυτή είχε εκληφθεί από την αγορά ως επιβεβαιώσει της πρόθεσης του ισχυρού πλοιοκτήτη να παραμείνει στην αγορά των VLCCs, μετά την πώληση του τελευταίου του μεγάλου τάνκερ, του Delta Millenium (χωρητικότητας 300.000 dwt, κατασκευής 2000), προς διάλυση.

Ακολούθησαν οι εξαγορές των VLCC Tianjin (χωρητικότητας 319,900 dwt, κατασκευής 2015) και GC Fuzhou (χωρητικότητας 319,700 dwt, κατασκευής 2014) από την GC Tankers της Σιγκαπούρης, που είναι θυγατρική της κινεζικής HNA Group. Τα συγκεκριμένα πλοία μετονομάστηκαν σε Delta Amazon και Delta Aigaion αντίστοιχα. 

Εκτός από τον κλάδο των VLCC, οι δύο εταιρείες του κ. Διαμαντίδη δραστηριοποιήθηκαν έντονα και κατά τη διάρκεια των πλειστηριασμών που πραγματοποιήθηκαν για την πώληση του στόλου της χρεοκοπημένης ναυτιλιακής Toisa, του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου.

Η Delta Tankers εξαγόρασε τρία suezmaxes και η εταιρεία ξηρού φορτίου Marmaras Navigation, απέκτησε τέσσερα φορτηγά πλοία.

Τα προβλήματα της Brightoil

Η πώληση του Birghtoil Glory είναι η πρώτη του στόλου της Brightoil. Πέρυσι η ναυτιλιακή είχε εξετάσει το ενδεχόμενο πώλησης ορισμένων εκ των πλοίων της, ωστόσο τελικά δεν προχώρησε σε κάποια κίνηση. Σε πρόσφατη συνέντευξη του ο CEO της εταιρείας επισήμανε ότι αυτή βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης και ότι συζητά με τράπεζες της Δύσης για τη σύναψη συμφωνίας αναχρηματοδότησης των δανείων της.

Τα σχέδια αναδιάρθρωσης εστιάζονται στο στόλο της ναυτιλιακής που περιλαμβάνει 14 πλοία, ωστόσο το νούμερο αυτό μπορεί να μειωθεί καθώς και άλλα τάνκερ της θα βγουν σε πλειστηριασμό.

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Σιγκαπούρης διέταξε την πώληση του χωρητικότητας 107,500-dwt aframax τάνκερ Brightoil Lion (κατασκευής 2010) και του χωρητικότητας 319,800-dwt Brightoil Grace (κατασκευής 2013). Η πώληση τους θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιουνίου 2019.

Παράλληλα, δικαστήριο της Νοτίου Κορέας ετοιμάζεται να βγάλει σε πλειστηριασμό και το χωρητικότητας 319,900-dwt Brightoil Gravity (κατασκευής 2012).