Στην εξαγορά ενός capesize προχώρησε σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, εντάσσοντας στον στόλο της το πρώτο μεγάλης χωρητικότητας φορτηγό πλοίο.

Σύμφωνα με την VesselsValue, η ελληνική εταιρεία απέκτησε το Aquaenna (χωρητικότητας 176,000 dwt), το οποίο κατασκευάστηκε το 2011, έναντι 22,6 εκατ. δολαρίων.

1

Το πλοίο ανήκε στην GoodBulk με έδρα το Μονακό και με βάση τις αποτιμήσεις της VesselsValue η αξία του εκτιμάται στα 21,10 εκατ. δολάρια.

Η Costamare πραγματοποίησε προ διετίας μεγάλο άνοιγμα στην αγορά ξηρού φορτίου. Aπό τον Ιούνιο του 2021, που ανακοίνωσε την επαναδραστηριοποίηση της στον κλάδο και μέσα σε 17 μήνες, δημιούργησε στόλο με 45 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.

Σήμερα, μετά από κάποιες συμφέρουσες πωλήσεις, διαθέτει 42 bulkers, κατηγοριών Kamsarmax, Ultramax, Supramax και Handysize.

Με την νέα κίνηση εισέρχεται και στην αγορά των capesize.

Παράλληλα, στο τέλος του 2022 η Costamare ισχυροποίησε περαιτέρω την θέση της στο dry bulk επενδύοντας στην δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου με μια ομάδα έμπειρων επαγγελματιών.

Η Costamare Bulkers ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο και διαθέτει γραφεία στην Αθήνα και το Μονακό. Ναυλώνει φορτηγά πλοία,  εξασφαλίζει συμβάσεις ναύλωσης και αξιοποιεί λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων των προθεσμιακών συμφωνιών μεταφοράς εμπορευμάτων και της αντιστάθμισης καυσίμων.

Για το συγκεκριμένο εγχείρημα η Costamare δέσμευσε κεφάλαια ύψους 200 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2023, η νέα πλατφόρμα διαχείρισης φορτηγών πλοίων είχε ήδη έναν  προς διαχείριση στόλο 51 πλοίων, για τα οποία είχε κλείσει χρονοναυλώσεις.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Costamare εμφάνισε καθαρά κέρδη 141,6 εκατ. δολάρια ή 1,16 δολάρια ανά μετοχή.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι διαθέτει ρευστότητα άνω του 1 δισ. δολαρίων.

H εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή, που ιδρύθηκε πριν από 49 χρόνια, δραστηριοποιείται και στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων καθώς διαθέτει στόλο με 71 containerships, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 524,000 teu.

Διαβάστε ακόμη:

Ο Πέτρος Παναγιωτίδης πούλησε δεξαμενόπλοιο με κέρδος 17 εκατ. δολάρια!

Γιάννης Κούστας: Κατέχει πλέον το 16,7% της Eagle Bulk και αμφισβητεί τη χρησιμότητα επαναγοράς μετοχών από την Oaktree

Performance Shipping (Αλίκη Παληού): Εξασφάλισε συνολικά έσοδα 54 εκατ. δολάρια