ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με νέες παραγγελίες πλοίων συνολικής αξίας άνω των 300 εκατ. δολαρίων συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές δύο ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές.
Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα έκλεισε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Wuchang SB Group για την κατασκευή δύο containerships χωρητικότητας 1,180 teu και με option για την κατασκευή δύο ακόμη ίδιων πλοίων.
Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 23,8 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοση τους στην εταιρεία προγραμματίστηκε για το 2024.
Με τη συγκεκριμένη συμφωνία, το βιβλίο παραγγελιών της Cosmoship αυξάνεται στα 10 πλοία, ενώ συνολικά έχει δαπανήσει φέτος περίπου 155 εκατ. δολάρια για νεότευκτα.
Ειδικότερα, στις αρχές του έτους η ναυτιλιακή του κ. Σάββα έκλεισε με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Dae Sun Shipbuilding & Engineering την κατασκευή δύο νέων feeder containerships χωρητικότητας 1,000-teu, κόστους 22 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύμφωνα με την VesselsValue. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2023 και το 2024.
Στο μέσον του καλοκαιριού, ακολούθησε νέα συμφωνία με το ναυπηγείο Yangzijiang της Κίνας για την κατασκευή δύο ακόμη feeder containerships, μεταφορικής ικανότητας 1,800 teu, έναντι 32 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο, με παράδοση το 2024.
Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του στόλου της αλλά και προκειμένου να χρηματοδοτήσει τις νέες της επενδύσεις, η ναυτιλιακή προχώρησε φέτος στην πώληση τριών πλοίων της έναντι συνολικού ποσού περίπου 98 εκατ. δολαρίων.
Η κίνηση της Evalend Shipping
Στην παραγγελία τριών -με option για δύο ακόμη- VLGC προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, σύμφωνα με την Intermodal.
Πρόκειται για συμφωνία που έκλεισε και ανακοίνωσε το ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE), χωρίς να γνωστοποιήσει το όνομα της ναυτιλιακής.
Σύμφωνα με το KSOE η παραγγελία περιλαμβάνει τρία πλοία συνολικής αξίας 286 εκατ. δολαρίων -95,3 εκατ. δολάρια έκαστο-, με τη δυνατότητα κατασκευής δύο επιπλέον. Η παράδοση τους αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Τα VLGC, χωρητικότητας 88,000 cbm, θα έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς LPG και υγροποιημένης αμμωνίας ταυτόχρονα.
Mετά τη συμφωνία, ο αριθμός των υπό κατασκευή VLGC της Evalend θα ανέλθει σε οκτώ, καθώς ναυπηγεί ήδη άλλα πέντε που παρήγγειλε πέρυσι στην τιμή των 80,5 εκατ. δολαρίων έκαστο, τα οποία θα αρχίσει να παραλαμβάνει από τον επόμενο μήνα.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει υπό κατασκευή τέσσερα μεσαίου μεγέθους LPG carriers.
Διαβάστε ακόμη:
Capital Ship Management: Η νέα επικερδής κίνηση στην αγορά των τάνκερ
Γιώργος Προκοπίου: Συμφωνία sale and leaseback για τρία νεότευκτα LNG carriers του εφοπλιστή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike