ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Cosco ελέγχει το 51% των μετοχών του ΟΛΠ και βάσει της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει με το ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να της παραχωρήσει – εντός του Αυγούστου – ένα επιπλέον ποσοστό 16%. Για την απόκτηση του, έχουν μάλιστα κατατεθεί σε λογαριασμό μεσεγγύησης 88 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν μπορεί να εισπράξει το δημόσιο πριν «κλείσει» η μεταβίβαση.
Το επόμενο βήμα είναι να κατατεθεί η συμφωνία στη Βουλή, προκειμένου να ψηφιστεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ.
Οι διαπραγματεύσεις και τα αγκάθια
Όπως έγραφε το mononews, απαραίτητη προϋπόθεση για να φτάσει η Cosco να ελέγχει το 67% των μετοχών του ΟΛΠ, είναι να έχει ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 295 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις που δεν αναμένεται να έχουν τελειώσει σε δύο ή τρία χρόνια από σήμερα. Ο λόγος για την βασικότερη από όλες τις επενδύσεις, την νέα βάση κρουαζιέρας προϋπολογισμού 104 εκατ. ευρώ. Για την καθυστέρηση της υλοποίησης του σχεδιασμού ο κινεζικός όμιλος όμως υποστηρίζει ότι την ευθύνη φέρει το ελληνικό δημόσιο.
Η κινέζικη πλευρά βρισκόταν σε «ανοιχτή γραμμή» επικοινωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να βρεθεί λύση και να ολοκληρωθεί η συναλλαγή, έχοντας ως βασικό επιχείρημα πως η καθυστέρηση οφείλεται σε τρίτους και όχι στην ίδια. Η μεταβίβαση του 16% θα φέρει επιπλέον έσοδα στα ταμεία των Κινέζων από τα μερίσματα που θα προκύψουν, με δεδομένη την ισχυρή κερδοφορία που παράγει η εταιρεία κάθε χρόνο. Οι δύο πλευρές, όπως μετέδιδε το mononews, φέρεται να τα βρήκαν στα βασικά, που είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων, η εγγυητική επιστολή από πλευράς Cosco.
«Αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι είναι οι υπεραξίες που αναμένει η τοπική οικονομία του Πειραιά να δημιουργήσει η Cosco. Υπεραξίες που μέχρι τώρα δεν έχουν δημιουργηθεί από τον κινεζικό όμιλο, ή τουλάχιστον όχι στον βαθμό που αναμενόταν, και οι οποίες έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τεθεί στο τραπέζι από την πλευρά της κυβέρνησης.
Διαβάστε επίσης