ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η CMB.TECH του Βελγίου και η Golden Ocean, που είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες φορτηγών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, υπέγραψαν συμφωνία για να συγχωνευθούν και θα δημιουργήσουν έναν ναυτιλιακό γίγαντα με συνδυασμένο στόλο άνω των 250 πλοίων.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι μέτοχοι της CMB.TECH θα κατέχουν περίπου το 70% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της ενοποιημένης εταιρείας, με τους μετόχους της Golden Ocean να κατέχουν το υπόλοιπο 30%, με την προϋπόθεση ότι η σχέση ανταλλαγής δεν αναπροσαρμοστεί.
«Καταλήξαμε ομόφωνα ότι η προτεινόμενη αναλογία ανταλλαγής που βασίζεται σε καθαρή αξία ενεργητικού CMB.TECH 15,23 δολάρια ανά μετοχή και αξία 14,49 δολάρια ανά μετοχή της Golden Ocean είναι δίκαιη και πιστεύουμε ότι αυτή η προτεινόμενη συγχώνευση είναι προς το καλύτερο συμφέρον της εταιρείας και των μετόχων της», δήλωσε ο Carl Steen, πρόεδρος της επιτροπής της Golden Ocean.
Η CMB.TECH πήρε το μερίδιο ελέγχου του John Fredriksen στη Golden Ocean για σχεδόν 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια τον Μάρτιο.
Οι αναλυτές της Jefferies θεωρούν την έξοδο του Fredriksen από τον Golden Ocean τον Μάρτιο ως «εξαιρετικά έγκαιρη και επίσης καλοπληρωμένη», σημειώνοντας ότι οι εναπομείναντες μέτοχοι θα λάβουν, σημαντικά χαμηλότερο τίμημα.
Η CMB.TECH θα εκδώσει 95,9 εκατομμύρια μετοχές στους εναπομείναντες μετόχους της Golden Ocean, αξίας περίπου 851 εκατομμυρίων δολαρίων, με περίπου 19% premium στην τιμή κλεισίματος.
«Με τη συγχώνευση της CMB.TECH και της Golden Oceanαφοροποιη, θα κάνουμε ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς τα εμπρός στην οικοδόμηση του κορυφαίου διμένου ναυτιλιακού μας ομίλου», δήλωσε ο Alexander Saverys, Διευθύνων Σύμβουλος της CMB.TECH, προσθέτοντας: «Η αξία του στόλου μας θα ξεπεράσει τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια και, σε συνδυασμό με την αυξημένη ρευστότητα, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε όλες τις απαραίτητες ευκαιρίες».
Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι στοχεύουν να οριστικοποιήσουν τη συμφωνία κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το τρίτο τρίμηνο, μετά την οποία η CMB.TECH θα παραμείνει εισηγμένη στη Νέα Υόρκη και τις Βρυξέλλες και θα επιδιώξει δευτερεύουσα εισαγωγή στο Όσλο.
Σχολιάζοντας τη συγχώνευση, ο Peder Simonsen, διευθύνων σύμβουλος της Golden Ocean, πρόσθεσε: «Εάν ολοκληρωθεί, η συγχωνευμένη εταιρεία θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους εισηγμένους ναυτιλιακούς ομίλους τόσο ως προς την κεφαλαιοποίηση της αγοράς».
Διαβάστε επίσης:
ΟΛΠ: Εκπόνηση μελέτης για την προσαρμογή του λιμένα στην κλιματική αλλαγή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η κίτρινη Ferrari F50 του Ralph Lauren στο σφυρί
- Βουτιά 58% στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων bulkers το πρώτο τρίμηνο του 2025
- Γιάννης Βρέντζος: «Με την είσοδό της στο Χ.Α. η Ater Ego Media άνοιξε τον δρόμο στον κλάδο»
- Κικίλιας από Μυτιλήνη: Ανακοίνωσε προσλήψεις προσωπικού και ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος
