ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Clia, η διεθνής ένωση εταιρειών κρουαζιέρας, αναφέρει ότι σήμερα 147 πλοία διαθέτουν συστήματα για να ηλεκτροδοτηθούν από την ξηρά, που αντιπροσωπεύει το 52% των μονάδων και το 61%, όσον αφορά στις κλίνες.
Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες δεσμεύονται να συμμορφωθούν στο 100% έως το 2035.
Τα συστήματα ηλεκτροδότησης στα λιμάνια επιτρέπουν στα πλοία να σβήνουν τους κινητήρες τους και, ανάλογα με το ενεργειακό μείγμα που χρησιμοποιείται, να μειώνουν τις εκπομπές έως και 98%.
Μέχρι το 2028, θα υπάρχουν 239 πλοία που θα μπορούν να συνδεθούν με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ βρίσκονται σε ελλιμενισμό. Συνολικά, 28 νέα πλοία είναι υπό ναυπήγηση και μέσα στα επόμενα 5 χρόνια θα είναι όλα εξοπλισμένα με αυτήν την τεχνολογία.
Επί του παρόντος, ωστόσο, μόνο 35 από τα λιμάνια στα οποία προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια διαθέτουν ντόκους που παρέχουν τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης των πλοίων.
Ο στόλος κρουαζιέρας αποτελείται σήμερα από 445 πλοία και οι 45 εταιρείες μέλη της CLIA αντιπροσωπεύουν το 90% των κλινών, με συνολική διαθεσιμότητα 635.000 επιβατών (3,34% περισσότεροι από το προηγούμενο έτος).
Τα περισσότερα πλοία που συνδέονται με την CLIA που ταξιδεύουν στους ωκεανούς είναι μικρού έως μεσαίου μεγέθους, με την ακόλουθη κατανομή: το 35% των πλοίων έχουν λιγότερες από 1.000 κλίνες επιβατών (μικρό μέγεθος), το 38% έχει μεταξύ 1.000 και 3.000 κλίνες (μεσαίου μεγέθους) και το 26% έχουν περισσότερα από 3.000 κρεβάτια (μεγάλο μέγεθος)
Η Cruise Lines International Association υπογραμμίζει επίσης πώς οι εταιρείες επενδύουν ώστε τα πλοία να μπορούν να χρησιμοποιούν καύσιμα με ευελιξία και αυτά που κινούνται με LNG, σήμερα υπάρχουν 19 και αντιπροσωπεύουν το 7% του στόλου και το 13% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Η Clia παρέχει επίσης δεδομένα για συστήματα επεξεργασίας λυμάτων (AWTS). Σήμερα 225 πλοία, δηλαδή το 80% του συνόλου (+11% το 2023), είναι εξοπλισμένα με αυτά τα συστήματα που υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του Παραρτήματος IV της Σύμβασης Marpol και εκτελούν καλύτερα από τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας σε πολλές παράκτιες πόλεις.
Τέλος, όσον αφορά την αυτονομία στην παραγωγή γλυκού νερού, 267 πλοία (94% των μονάδων και 96% των κλινών) μπορούν να το παράγουν απευθείας επί του πλοίου, εκ των οποίων τα 172 (σχεδόν το 60% του στόλου) έχουν τη δυνατότητα για την παραγωγή του 100% των αναγκών γλυκού νερού επί του πλοίου.
Διαβάστε επίσης:
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον Υπουργό Μεταφορών του Χονγκ Κονγκ
Stealthgas ( Χάρης Βαφειάς): Κέρδη – ρεκόρ 43,5 εκατ. δολάρια στο εξάμηνο
Στυλιανίδης: Από τις άγονες γραμμές ξεκινά η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας