ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η νέα έκδοση «An Ocean of Opportunities» αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της κρουαζιέρας και τις προοπτικές σταδιοδρομίας στον κλάδο
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, δημοσίευσε την ετήσια Έκθεσή της για την Κατάσταση της Κρουαζιέρας, μαζί με τη νέα έκδοση «An Ocean of Opportunities», που περιλαμβάνει έκθεση για τις δεξιότητες του εργατικού δυναμικού του κλάδου.
Η ετήσια έκθεση για την κατάσταση του κλάδου περιλαμβάνει την ανακοίνωση του όγκου επιβατών για το 2023, ο οποίος έφτασε τα 31,7 εκατομμύρια ξεπερνώντας τα μεγέθη του 2019 κατά 7%. Η έκθεση δείχνει, επίσης, τη συνεχιζόμενη ζήτηση για διακοπές κρουαζιέρας, καταγράφοντας την πρόθεση συμμετοχής σε κρουαζιέρα στο 82%. Η πρόβλεψη για τη χωρητικότητα επιβατών δείχνει αύξηση 10% από το 2024 έως το 2028, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας σημειώνουν συνεχή, απτή πρόοδο στην επιδίωξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
«Η κρουαζιέρα συνεχίζει να είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους και πιο ανθεκτικούς τομείς του τουρισμού —που ανακάμπτει ταχύτερα από τις διεθνείς αφίξεις τουριστών— και συμβάλει σημαντικά στις τοπικές και εθνικές οικονομίες. Το 2022, ο τουρισμός κρουαζιέρας είχε το 90% του οικονομικού αντίκτυπου που κατέγραψε το 2019, παρότι ο όγκος των επιβατών την ίδια χρονιά δεν ξεπέρασε το 70% των επιπέδων του 2019. Τα τελευταία 50 χρόνια, η κρουαζιέρα έχει αποδείξει την ηγετική της θέση στον τουρισμό και είναι ένας κλάδος που έχει πολλά περιθώρια για συνεχή υπεύθυνη ανάπτυξη, δεδομένου ότι τα ταξίδια κρουαζιέρας αποτελούν μόλις το 2% των συνολικών ταξιδιών και της τουριστικής δραστηριότητας», δήλωσε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA. «Ο κλάδος συνεχίζει, επίσης, να ηγείται της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και της διαχείρισης προορισμών, με τις εταιρείες κρουαζιέρας να σημειώνουν πρόοδο στην τεχνολογία, τις υποδομές και τις λειτουργίες, καθώς και στην εκπαίδευση των πληρωμάτων σε οικολογικές δεξιότητες», πρόσθεσε.
Τα κυριότερα σημεία από την Έκθεση της CLIA για την Κατάστασης της Κρουαζιέρας το 2024:
Η κρουαζιέρα βρίσκεται στην ακμή της:
- Το 2023 ο τουρισμός κρουαζιέρας έφτασε το 107% των επιπέδων του 2019, με 31,7 εκατομμύρια επιβάτες να ταξιδεύουν με κρουαζιερόπλοια – σχεδόν δύο εκατομμύρια περισσότεροι από το 2019.
- Το 2024 προβλέπεται να έχουμε 35,7 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας.
- Η πρόθεση για κρουαζιέρα είναι 6% υψηλότερη από το 2019, με τους Millennials να είναι οι πιο ενθουσιώδεις μελλοντικοί ταξιδιώτες κρουαζιέρας.
- Η παγκόσμια χωρητικότητα επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 677.000 κλίνες το 2024 σε 745.000 κλίνες το 2028.
- Κάθε χρόνο ο στόλος κρουαζιερόπλοιων γίνεται πιο αποδοτικός, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν σε τεχνολογίες πρόωσης με δυνατότητες μετατροπής για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στο μέλλον, ενώ χρησιμοποιούν μια σειρά τεχνολογιών και καινοτομιών για να προωθήσουν τις πρωτοβουλίες για βιωσιμότητα.
Η συνεισφορά στην παγκόσμια οικονομία το 2022. Το 2022, η κρουαζιέρα συνεισέφερε:
- 138 δισεκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
- 1,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας – αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2019
- 43 δισ. δολάρια σε μισθούς
- 63% όσων έχουν κάνει κρουαζιέρα δηλώνουν ότι έχουν επιστρέψει σε προορισμό που επισκέφτηκαν αρχικά με κρουαζιερόπλοιο για διαμονή μεγαλύτερης διάρκειας, επεκτείνοντας τον οικονομικό αντίκτυπο.
Για το 2023, η συνεισφορά στην οικονομία προβλέπεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη, δεδομένης της αύξησης κατά 50% του αριθμού των επιβατών το 2023 σε σύγκριση με το 2022.
Οι τάσεις στην κρουαζιέρα:
- Ο αριθμός όσων συμμετέχουν για πρώτη φορά σε κρουαζιέρα αυξάνεται – το 27% των επιβατών κρουαζιέρας τα τελευταία δύο χρόνια συμμετέχουν για πρώτη φορά, καταγράφοντας αύξηση 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
- Οι κρουαζιέρες αποτελούν κορυφαία επιλογή για ταξιδιώτες όλων των ηλικιών – σε πάνω από 30% των οικογενειών που κάνουν κρουαζιέρα εκπροσωπούνται δύο γενιές, ενώ στο 28% των ταξιδιωτών ταξιδεύουν μαζί τρεις έως πέντε γενιές.
- Οι εξορμήσεις και οι εξερευνήσεις είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι τομείς του τουρισμού κρουαζιέρας, με αύξηση 71% στους επιβάτες που ταξίδεψαν σε τέτοια δρομολόγια από το 2019 έως το 2023.
- Οι προσβάσιμες εκδρομές περιήγησης αυξάνονται —με το 45% των επιβατών κρουαζιέρας να κάνουν κράτηση για μια προσβάσιμη περιήγηση στην πιο πρόσφατη κρουαζιέρα τους.
- Το 73% των ταξιδιωτών κρουαζιέρας λέει ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν σημαντική επιρροή στην απόφασή τους να κάνουν κρουαζιέρα.
«Η κρουαζιέρα είναι η καλύτερη μορφή διακοπών που υπάρχει, με απίστευτες εμπειρίες επισκεπτών που παρέχονται από ένα ταλαντούχο και αφοσιωμένο πολυεθνικό εργατικό δυναμικό σχεδόν 300.000 ναυτικών. Για να αναδείξει τις τεράστιες ευκαιρίες απασχόλησης που προσφέρει ο τουρισμός κρουαζιέρας σε όλον τον κόσμο, η CLIA δημοσίευσε μια νέα έκδοση σχετικά με τις δεξιότητες και το εργατικό δυναμικό, με τίτλο «An Ocean of Opportunities». Με τουλάχιστον 56 νέα πλοία να ξεκινούν ταξίδια μεταξύ 2024 και 2028, υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για καριέρα στην κρουαζιέρα, η οποία μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα εντυπωσιακό ποσοστό διατήρησης εργαζομένων άνω του 80%», δήλωσε η κα Craighead.
Τα κυριότερα σημεία από την έκθεση εργατικού δυναμικού της CLIA «An Ocean of Opportunities»:
- Το 2024, οι εταιρείες κρουαζιέρας θα απασχολούν ένα πολυεθνικό εργατικό δυναμικό περίπου 300.000 ναυτικών που εκπροσωπούν περισσότερες από 150 χώρες, καθώς και δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους στην ξηρά.
- Το 94% των γυναικών ναυτικών εργάζονται στον κλάδο της κρουαζιέρας.
- Περίπου το 40% των ανώτερων ηγετικών θέσεων σε εταιρείες κρουαζιέρας κατέχουν γυναίκες.
- Ανάμεσα στις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες εργατικού δυναμικού είναι οι πράσινες δεξιότητες.
Για την πλήρη «Έκθεση για την Κατάσταση της Κρουαζιέρας» το 2024, δείτε εδώ.
Για την πλήρη έκδοση «An Ocean of Opportunities», δείτε εδώ.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα