Οι αναλυτές της Clarksons υποστηρίζουν ότι τα μεγάλα δεξαμενόπλοια θα μπορούσαν να αγγίξουν το ρεκόρ των 250.000 δολαρίων καθημερινά σε ναύλο.

Οι πλοιοκτήτες των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων ενδέχεται να απολαμβάνουν στο άμεσο μέλλον ποσά ρεκόρ, καθώς η ευρωπαϊκή απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου υπερτροφοδοτεί τον κλάδο των τάνκερ.

Η Clarksons Securities εκτιμά ότι η χρησιμοποίηση της χωρητικότητας για εταιρείες μεταφοράς καυσίμων έχει φτάσει το 92%.

Οι αναλυτές Frode Morkedal και Even Kolsgaard δήλωσαν σχετικά: «Όταν η αγορά είναι τόσο πιεσμένη, ακόμη και μια μικρή ποσοστιαία μετατόπιση έχει σημαντικό αντίκτυπο».

Επίσης, έγινε γνωστό ότι αν και η Ευρώπη αγοράζει 15% λιγότερο σε όγκο, η Μόσχα κερδίζει 89% περισσότερο από πριν, επειδή οι τιμές έχουν εκτοξευθεί μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι τιμές της ενέργειας, που κυριολεκτικά απογειώθηκαν τους τελευταίους έξι μήνες, επέτρεψαν στη Ρωσία να κερδίσει 89% περισσότερα από ό,τι πριν από τον πόλεμο από την πώληση ορυκτών καυσίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και ο όγκος των εξαγωγών έχει μειωθεί. Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, η ΕΕ θα πληρώνει στη Ρωσία περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα.

Λόγω της πώλησης ορυκτών καυσίμων που η Ρωσία είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει την εισβολή στην Ουκρανία : το 61% αυτών των εξαγωγών εξακολουθεί να είναι προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιμένοντας να υλοποιηθεί το εμπάργκο που επιθυμούν οι Βρυξέλλες.

Αν και η Ευρώπη αγοράζει 15% λιγότερο σε όγκο, η Μόσχα κερδίζει 89% περισσότερο από πριν, επειδή οι τιμές έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Σύμφωνα με αξιόπιστα στοιχεία, η Ρωσία έχει λάβει με αυτόν τον τρόπο 85 δισ. ευρώ μετά την έναρξη του πολέμου. Υπάρχει δε η πληροφορία ότι η Ρωσία έχει αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις διυλισμένων καυσίμων στην Ινδία, η οποία επανεξάγει σημαντικό μέρος τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πρόκειται για στοιχεία που, σύμφωνα με πολλούς δυτικούς αναλυτές, δείχνουν πόσο επείγον είναι για την Ευρώπη να αναζητήσει νέες αγορές για να αγοράσει ενέργεια διακόπτοντας κάθε σχέση με τη Ρωσία.

Διαβάστε επίσης

Clarksons: Στα 147 δισ. δολάρια οι δαπάνες για πλοία το 2021- Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές στη second hand αγορά