Περαιτέρω άνοδο των μετοχών του εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τάνκερ προβλέπει η Clarksons Platou Securities, καθώς όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές της, οι συγκεκριμένες ναυτιλιακές αναμένεται να απολαύσουν υγιείς ταμειακές ροές και ισχυρότερους ισολογισμούς εν μέσω της δυνατής αγοράς εμπορευμάτων.

Οι μετοχές αρκετών εισηγμένων του κλάδου έχουν σημειώσει ράλι ανόδου από τις αρχές Μαρτίου, με τα κέρδη των πλοίων τους να αυξάνονται λόγω της ζήτησης για εν πλω αποθήκευση πετρελαίου.

Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι τα ναύλα θα κινηθούν χαμηλότερα μετά από αυτό το τρίμηνο, η Clarksons Platou εκτιμά ότι οι παίκτες της αγοράς θα είναι σε θέση να εξοφλήσουν τα δάνεια τους και να διανέμουν μερίσματα και αυτό το ενδεχόμενο καθιστά τις συγκεκριμένες μετοχές ελκυστικούς επενδυτικούς στόχους.

“Ένα βασικό πράγμα για τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων είναι ότι από μετά από αυτή την καλή περίοδο θα έχουν κάτι να δείξουν», αναφέρει η Clarksons Paltou σε ανάλυση για τις προοπτικές του κλάδου. Και εξηγεί: «Περισσότερα μετρητά, χαμηλότερα επίπεδα χρέους και μεγάλη ευελιξία θα είναι τα κέρδη από τη σημερινή πορεία της αγοράς των δεξαμενόπλοιων».

Αν υποθέσουμε ότι οι αξίες των πλοίων θα υποχωρήσουν στα προ του 2019 επίπεδα κατά τα επόμενα τρίμηνα, η πλειοψηφία των 12 εισηγμένων στις ΗΠΑ και στο Όσλο εταιρειών που παρακολουθεί η Clarksons Platou, θα έχει ακόμη υψηλότερες καθαρές αξίες ενεργητικού στο τέλος του 2021 από τις σημερινές τιμές μετοχών, αναφέρουν οι αναλυτές της.

«Βλέπουμε τη μεγάλη δυναμική στις μετοχές των τάνκερ να συνεχίζεται”, υποστηρίζουν οι  Frode Morkedal, Erik Hovi και Omar Nokta.

Η κορυφαία επιλογή της Clarksons Platou είναι η Frontline, του μεγιστάνα John Fredriksen, με μεγάλες δυνατότητες πληρωμών.”Η Frontline θα μπορούσε να πληρώσει μερίσματα αξίας 4 δολαρίων ανά μετοχή για το 2020″, αναφέρει η εταιρεία.

Η Euronav – η οποία εκμεταλλεύεται τον μεγαλύτερο στόλο του κλάδου – θα μπορούσε να προσφέρει 3,90 δολάρια ανά μετοχή σε μερίσματα για το 2020, εκτιμά η Clarksons Platou.

Η μερισματική δυνατότητα της DHT Holdings, του άλλου μεγάλου ιδιοκτήτη δεξαμενόπλοιων, εκτιμάται στα 1,70 δολάρια ανά μετοχή για φέτος.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι επενδυτές έχουν υποτιμήσει την αξία της Scorpio Tankers, της μεγαλύτερης ιδιοκτήτριας τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, παγκοσμίως.

Η ναυλομεσιτική εκτιμά ότι η καθαρή αξία ενεργητικού της Scorpio διαμορφώνεται στα 30,72 δολάρια ανά μετοχή, με την ναυτιλιακή να έχει εξασφαλίσει θετικές ταμειακές ροές 8 εκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως με βάση τα σημερινά ναύλα. Η μετοχή έκλεισε την Πέμπτη στα 25,18 δολάρια.

Οι εκτιμήσεις της ναυλομεσιτικής βασίζονται στις προβλέψεις για ημερήσια κέρδη 79.000 δολαρίων στα VLCC, 51.000 δολαρίων στα suezmax, 38.000 δολ. στα aframax, 35.000 δολαρίων στα LR2, 26.000 δολ. στα LR1 και 21.000 δολ. στα τάνκερ MR, για τη φετινή χρονιά.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο, τα ναύλα αναμένεται να κορυφωθούν για τα VLCCs στα 125.000 δολάρια την ημέρα, τα suezmaxes στα 70.000 δολάρια, τα aframaxes στα 45.000 δολάρια, τα LR2 στα 50.000 δολάρια, τα LR1 στα 40.000 δολάρια και τα MR στα 27.500 δολάρια.

“Η βασική δυναμική στο παιχνίδι είναι η διαχείριση της υπερπαραγωγής αργού πετρελαίου και επεξεργασμένων προϊόντων από την πλευρά των παικτών του πετρελαίου, με την εν πλω αποθήκευση να αναδύεται ως το καλύτερο διαθέσιμο εργαλείο», δήλωσε η Clarksons Platou.

“Μέχρι το τέλους του δεύτερου τριμήνου, το 21% του στόλου των τάνκερ μπορεί να έχει δεσμευτεί για εν πλω αποθήκευση πετρελαίου”, εκτίμησε.