Σε μία τολμηρή πρόβλεψη προχώρησε το τμήμα ανάλυσης της Clarksons Platou Securities σχετικά με την πορεία των ναύλων των μεγάλων δεξαμενόπλοιων VLCC.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Frode Morkedal και Even Kolsgaard τα κέρδη των VLCC θα εκτιναχθούν καθώς η ζήτηση αυξάνεται και ο στόλος λειτουργεί πλήρως.

«Δεν βλέπουμε καμία κρυφή χωρητικότητα στόλου στον τομέα των δεξαμενόπλοιων που θα μπορούσε να χαλάσει το πάρτι», υποστήριξαν.

Στα μη οικολογικά VLCC ο μέσος ναύλος ήταν μόλις 5.000 δολάρια ημερησίως κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Ωστόσο, στα οικολογικά και σε αυτά που είναι εξοπλισμένα με scrubber ήταν υψηλότερα με αποτέλεσμα τα ναύλα του παγκόσμιου στόλου να αυξηθούν σε 12.000 δολάρια.

Για το τρίτο τρίμηνο του έτους, η Clarksons Platou προβλέπει αύξηση των ναύλων στα 25.000 δολάρια ημερησίως, ενώ εκτιμά ότι θα ακολουθήσει περαιτέρω αύξηση στα 42.000 δολάρια ημερησίως το τέταρτο τρίμηνο.

Για το 2023 η Clarksons Platou προβλέπει ότι τα ναύλα θα φτάσουν στα 47.000 δολάρια και ένα χρόνο μετά στα 61.000 δολάρια.

«Ως αποτέλεσμα του χαμηλού ρεκόρ που καταγράφει το βιβλίο παραγγελιών και του slow steaming λόγω των νέων ορίων άνθρακα, η ανάπτυξη του στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού παραμένει στάσιμη και είναι αρνητική σε πραγματικούς όρους», ανέφεραν οι αναλυτές.

Αντίθετα, τα τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου είχαν ένα εξαιρετικό πρώτο εξάμηνο το 2022.

Τους πρώτους τρεις μήνες, η μέση ημερήσια τιμή στα ναύλα ήταν 12.000 δολάρια για ένα MR τάνκερ 10 ετών χωρίς scrubber. Η τιμή έχει αυξηθεί πλέον στα 50.000 δολάρια ημερησίως.

Τα τονο-μίλια στα συγκεκριμένα πλοία έχουν αυξηθεί δραματικά καθώς η Ευρώπη απομακρύνεται από το ρωσικό πετρέλαιο και θα μπορούσαν να σημειώσουν ανάπτυξη 14% μέχρι το τέλος του έτους, εξήγησαν οι Morkedal και Kolsgaard.

Ωστόσο, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η επίσημη απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου δεν τίθεται σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2022, ανέφεραν.

Η Clarkson Platou προβλέπει τα μέσα κέρδη των MR στα 20.000 δολάρια την ημέρα το 2023 και στα 23.000 δολάρια ημερησίως το 2024.

Διαβάστε ακόμη:

Drewry: Μειώθηκαν και άλλο την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα κοντέινερ

Μείωση κατά 45% στις παραγγελίες νέων πλοίων το 2022 – Ρεκόρ στα LNG carriers