«Η επιλογή της κυβέρνησης να καταργήσει ουσιαστικά τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων με την υπαγωγή των υπηρεσιών της στη νέα Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων συνιστά οπισθοδρόμηση.

Η επιστροφή στην προ του 2001 δομή, δηλαδή σε ξεπερασμένα μοντέλα διοίκησης από τα οποία απουσιάζει η ευελιξία και η δυνατότητα πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων και ικανοτήτων του προσωπικού, αποτελεί σαφώς αρνητική εξέλιξη».

1

Αυτά υποστηρίζει ο γενικός γραμματέας Λιμένων στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Λαμπρίδης και επισημαίνει:

«Η σύσταση της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής το 2001 αποτέλεσε μια σημαντική θεσμική πρωτοβουλία, τη σημασία της οποίας επιβεβαίωσε η λειτουργία της τα επόμενα χρόνια.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πολιτικής για τους λιμένες και για τις δραστηριότητες που συνδέονται με αυτούς, αλλά και για τον θαλάσσιο τουρισμό στη συνέχεια, καθώς και οι υπηρεσίες που προσέφεραν οι εργαζόμενοι σε αυτή, απέδειξαν ότι η σύσταση της ήταν ορθή επιλογή.

Επίσης, η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής αποτέλεσε το αντιπαράδειγμα απέναντι σε όσους υποστήριζαν ότι η μέχρι το 2001 δομή του Υπουργείου με τη συμπερίληψη όλων των υπηρεσιών κλάδων, διευθύνσεων κλπ σε μια γραμματεία ήταν η πλέον ενδεδειγμένη.

Οι αντιθέσεις και οι αντιπαραθέσεις γύρω από την πολιτική στον τομέα των λιμένων και του θαλάσσιου τουρισμού και οι οργανωτικές και υλικές προϋποθέσεις που εξασφαλίζονταν, προκειμένου η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής (και ναυτιλιακών Επενδύσεων στη συνέχεια) να λειτουργεί αποτελεσματικά, δεν αποτελούν κριτήριο απολογισμού της μέχρι σήμερα λειτουργίας της.

Αυτές οι αντιθέσεις και οι υλικές προϋποθέσεις αφορούσαν στις εκλεγμένες κυβερνήσεις και εν τέλει στις επιλογές των πολιτών που στηρίζουν με την ψήφο τους ή με την ανοχή τους την εκάστοτε πολιτική και όχι στο θεσμό της Γραμματείας».

Διαβάστε επίσης:

Νέος πρόεδρος της ΚΕΔΕ ο Λάζαρος Κυρίζογλου

Credit Suisse: Αγωγή από τους μετόχους για την έκπτωση στη τιμή της μετοχής

Ιωάννης Μίχος (Epsilon Net): Στόχος ο διπλασιασμός πωλήσεων στα 150 εκ. ευρώ στο τέλος του 2025