Ολοκληρώθηκαν οι εγκρίσεις των πρώτων υδάτινων πεδίων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συγκεκριμένα στην Αλεξανδρούπολη και τη Σαμοθράκη.

Η «Αναπτυξιακή Εταιρία Έβρου Α.Ε.», με ανάδοχο την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, υπέβαλε τις αιτήσεις με τους τεχνικούς φακέλους στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ), το οποίο, αφού διενήργησε τους απαιτούμενους ελέγχους, σε συνεργασία με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενέκρινε τα υδάτινα πεδία Αλεξανδρούπολης (με αριθμ. Εγκριτικής Απόφασης Φ552/109/200319/20.9.2024) και Σαμοθράκης (με αριθμ. Εγκριτικής Απόφασης Φ552/111/200320/20.9.2024).

Ακολούθως, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον νόμο 4663/20, τα εγκεκριμένα υδάτινα πεδία Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης αποτυπώθηκαν στους αεροναυτικούς χάρτες και στους πλοηγούς και πλέον δύνανται να χρησιμοποιηθούν από οποιοδήποτε υδροπλάνο, με ισχύ από 26 Σεπτεμβρίου 2024, όπως αναφέρει το ΓΕΝ σε υπηρεσιακές επιστολές που εξέδωσε.

Ο περιφερειάρχης, Χριστόδουλος Τοψίδης, αναφερόμενος στην έγκριση των δύο υδάτινων πεδίων, δήλωσε: «Είμαι πολύ ικανοποιημένος που η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με στοχευμένες ενέργειες, μέσα σε ενάμιση μόλις μήνα, απέκτησε την έγκριση υδάτινων πεδίων σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη.

Καταφέραμε να πρωτοπορήσουμε στην έναρξη υλοποίησης του δικτύου που απαιτείται να δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας ώστε να είναι βιώσιμη η λειτουργία των υδροπλάνων».

«Με τα εγκεκριμένα υδάτινα πεδία στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης δημιουργήσαμε πρωτοποριακές “πύλες εισόδου” που θα συμβάλλουν στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των περιοχών.

Πρωτίστως, όμως, το μεγάλο όφελος θα προκύψει για τις τοπικές κοινωνίες, ειδικά της Σαμοθράκης που δεν διαθέτει αεροδρόμιο, καθώς οι κάτοικοί της θα νοιώθουν πλέον ισότιμοι πολίτες, αφού θα μπορούν να χρησιμοποιούν και τα υδροπλάνα, να μετακινούνται με ασφάλεια και ταχύτητα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, προς τα μεγάλα περιφερειακά και αστικά κέντρα (Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη) όπου λειτουργούν νοσοκομεία, κρατικές υπηρεσίες κ.ά.», πρόσθεσε ο κ. Τοψίδης.

Ο πρόεδρος της «Αναπτυξιακής Εταιρίας Έβρου Α.Ε.», Νίκος Κοζάρης, σημείωσε: «Οι εγκρίσεις που έλαβαν τα υδάτινα πεδία σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη είναι ένα πολύ σημαντικό εγχείρημα, που ολοκληρώσαμε με συντονισμένο τρόπο έχοντας τη στήριξη του περιφερειάρχη κου Τοψίδη.

Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω το Διοικητικό Συμβούλιο της “Αναπτυξιακής Εταιρείας Έβρου” για τη συνεργασία και την αποδοχή σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών μέχρι τις τελικές εγκρίσεις.

Τα οφέλη από την επικείμενη λειτουργία των υδροπλάνων θα είναι πολλαπλά για την ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού και συνεπακόλουθα για τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες στις περιοχές της Περιφέρειάς μας, όπου θα αδειοδοτηθούν υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία».

Ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, αναφερόμενος στο θέμα, τόνισε: Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έλαβε τη σημαντική πρωτοβουλία να αδειοδοτήσει υδάτινα πεδία σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη, βάζοντας έτσι τις βάσεις για τη δημιουργία βιώσιμου δικτύου στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας.

Αντίστοιχη πρωτοβουλία έχει λάβει ο Δήμος Αριστοτέλη για υδατοδρόμιο στην Ουρανούπολη και υδάτινο πεδίο στην Ιερισσό, ενώ ουσιαστικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από δημόσιους φορείς της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας ώστε να αδειοδοτηθούν υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία στις πόλεις τους.

Ευελπιστούμε ότι η παρούσα έγκριση των δύο υδάτινων πεδίων θα αποτελέσει τον “οδηγό” για την ταχεία δημιουργία του υπόλοιπου δικτύου ώστε να καταστεί εφικτή η βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων».

Μετά την έγκριση των δύο υδάτινων πεδίων πραγματοποιήθηκε Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο οποίο εκλήθησαν και συμμετείχαν ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας και η διευθύντρια Διοικητικών Υπηρεσιών, Φαίη Δρακοπούλου, προκειμένου να ενημερώσουν τα μέλη του Συμβουλίου επί όλων των διαδικασιών έγκρισης των δύο υδάτινων πεδίων, καθώς και για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να είναι βιώσιμη η λειτουργία των υδροπλάνων (δημιουργία επαρκούς δικτύου, ύπαρξη υποδομών για τροφοδοσία καυσίμου στα υδροπλάνα, ημερήσια συντήρηση και διανυκτέρευση τους, κλπ).

Διαβάστε επίσης:

Δυάδα με «άσους» και Over 1,5

Stellantis: Αναθεωρεί επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για τα ετήσια κέρδη – Ψάχνει για νέο CEO;

ΔΕΗ blue: Το μεγαλύτερο και ταχύτερο δίκτυο δημόσιων φορτιστών στη χώρα!