ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η τιμητική διάκριση του “επίτιμου μέλους” που αποφάσισε η διοίκηση του Επαγγελματικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς να απονείμει στην Χριστίνα Θεοδωρίκα, είναι η αναγνώριση της τεράστιας προσφοράς της στο πρώτο λιμάνι της χώρας, αλλά και γενικότερα στην ελληνική ναυτιλία.
Το ΕΒΕΠ θα ανακηρύξει ως επίτιμα μέλη του, τον εφοπλιστή Γεώργιο Προκοπίου και την Χριστίνα Θεοδωρίκα, σε πανηγυρική εκδήλωση που θα γίνει στις 30 Μαρτίου 2022. Αυτή η ταυτόχρονη διάκριση προσδίδει μεγαλύτερη αίγλη στο πρόσωπό της.
Η Χριστίνα Θεοδωρίκα, πρόεδρος της MSC Greece, είναι ο απόλυτος ορισμός σε αυτό που λέει ο λαός μας “δημιουργικό επιχειρηματικό μυαλό”.
Βέβαια, ο άνθρωπος που είχε την έμπνευση και έστησε ένα δίκτυο υποδοχής και διαχείρισης των εμπορευματοκιβωτίων στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια ήταν ο Δημήτρης Θεοδωρίκας, που έβαλε στόχο να μετατρέψει τον Πειραιά σε κόμβο της Μεσογείου, αλλά η Χριστίνα Θεοδωρίκα ήταν εκείνη με “πείσμα και τσαγανό” που κράτησε τα πρωτεία και γιγάντωσε αυτό το δίκτυο και το κατέστησε πρωταγωνιστή αναπτυξιακών εξελίξεων.
Όταν πέθανε ο Δημήτρης Θεοδωρίκας η MSC ήταν η τέταρτη εταιρεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, σήμερα ο ιταλοελβετικός κολοσσός έχει αναρριχηθεί στην πρώτη θέση.
Σε αυτή την ανοδική πορεία σημαντικό ρόλο έπαιξε και η MSC Greece και φυσικά η προσωπική συνεισφορά της Χριστίνας Θεοδωρίκα σε αυτή την πορεία ήταν σημαντική.
Μάλιστα, η Χριστίνα Θεοδωρίκα, πρόσφατα, σε μια πανηγυρική τελετή στην Αθήνα, παρέλαβε το βραβείο των Lloyd’s List για λογαριασμό του Τζιανλουίτζι Απόντε που τιμήθηκε ως “παγκόσμια ναυτιλιακή προσωπικότητα”. Τώρα, ήρθε η ώρα να πάρει τα δικά της εύσημα, και το κυριότερο είναι ότι αυτά τα εύσημα δίνονται από τους επιχειρηματίες του Πειραιά και της ναυτιλίας.
Ο Δημήτρης Θεοδωρίκας
Ο Δημήτρης Θεοδωρίκας, θεωρείται ο άνθρωπος που δημιούργησε τις βάσεις για να μεγαλώσει το λιμάνι του Πειραιά και από ένα περιφερειακό λιμάνι να μετεξελιχθεί σταδιακά σε ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου και στρατηγικός κόμβος για τις θαλάσσιες μεταφορές της Ευρώπης.
Ο Δ. Θεοδωρίκας ήταν γιος του Μιχαήλ Θεοδωρίκα. Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε στο Γυμνάσιο Αρρένων Καλλιθέας και στη συνέχεια φοίτησε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, ως οικονομικός αξιωματικός στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ως αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού υπηρέτησε σε μονάδες του Στόλου στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ σε οικονομικές θέσεις και διοικητικές θέσεις, όπως στο Αρχηγείο Ναυτικού. Αποστρατεύθηκε οικειοθελώς με το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου.
Το 1974, αποφάσισε ότι ο χώρος της ναυτιλίας ήταν αυτός που του ταίριαζε γιατί είχε ανοιχτούς ορίζοντες. Το Πολεμικό Ναυτικό του έβαζε φραγμούς στις επιχειρηματικές του επιδιώξεις και φιλοδοξίες.
Στην νέα καριέρα του άρχισε ως υπάλληλος των εταιρειών “Αφοί Βεργωτή” και της Saramat Line, όπου προσέφερε τις εμπειρίες του ως Sales Manager Assistant Operations Manager. Το 1982 αρχίζει την επιχειρηματική του δραστηριότητα με την ίδρυση της εταιρείας Medcargo, που σε λίγα χρόνια έγινε η μεγαλύτερη διακίνησης containers στην Ελλάδα.
Τo 1985 έπεισε τη διοίκηση της ναυτιλιακής εταιρείας Norasia να γίνει ο Πειραιάς διαμετακομιστικός κόμβος. Στη συνέχεια υπέγραψε συμφωνία με τον ΟΛΠ για να έχει προτεραιότητα στην φόρτωση και εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.
Το 1996 δημιούργησε τη Mediterranean Shipping Company Hellas, αντιπροσωπεύοντας μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, τη MSC.
Διατέλεσε πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης από τις 23 Μαϊου 1994 έως 30 Μαρτίου 1997 και μέλος της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Γενικής Τράπεζας και πρόεδρος της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών και μελετητικών υπηρεσιών Rass.
Ο Δημήτρης, πέθανε το Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2006 σε ηλικία 58 ετών. Το Σαββατοκύριακο, η σύζυγος του, Χριστίνα Θεοδωρίκα ανάμεσα στη θλίψη και στις ευθύνες που αναλάμβανε να μεγαλώσει τα δύο ανήλικα κορίτσια της, την Ελένη που ήταν 14 ετών και την Βαρβάρα που ήταν 7 ετών πήρε την μεγάλη απόφαση.
Η μεγάλη απόφαση
“Η θέση της δεν ήταν στο σπίτι”. Έπρεπε να βρει δύναμη, κουράγιο και με καθαρή σκέψη και να κατέβει στην Ακτή Ποσειδώνος, στα γραφεία της εταιρείας και να κρατήσει το τιμόνι της επιχείρησης. Ήταν σίγουρη ότι “οι καρχαρίες της Ακτής Μιαούλη” ήταν έτοιμοι να την κατασπαράξουν.
Άλλωστε οι καταγγελίες που είχαν ήδη κάνει ανταγωνιστές του Δ. Θεοδωρίκα εκκρεμούσαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Άλλοι,ανταγωνιστές, επιχειρούσαν να προσεγγίσουν το αφεντικό της MSC Τζιανλουίτζι Απόντε για να υφαρπάσουν τις συμφωνίες που είχε κάνει ο Δημήτρης Θεοδωρίκας για λογαριασμό τους. Τα πράγματα, δεν ήταν καθόλου εύκολα.
Δίπλα της είχε τον Δήμο Καρμοίρη, τον Περικλή Κατσίνα και άλλα στελέχη της εταιρείας που είχαν δοκιμαστεί για τη φιλία και την αφοσίωση τους.
Η Χριστίνα Θεοδωρίκα, διατήρησε τα πρωτεία στον Πειραιά παρά τον ερχομό της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, και έπεισε τον Τζ. Απόντε να αναλάβει η MSC Greece, από τον Οκτώβριο του 2016, τη δημιουργία και λειτουργία της Balkan Logistics Platform (BLP) της MSC, αλλά και τον συντονισμό, την επίβλεψη και ανάπτυξη όλων των χερσαίων υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία, στη Βαλκανική Χερσόνησο.
Στις υπηρεσίες της εταιρείας περιλαμβάνονται μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, οδικές και σιδηροδρομικές, μεταφορές με συμβατικά φορτηγά, αποθηκεύσεις προϊόντων, τελωνειακών ή μη, πληρώσεις και εκκενώσεις εμπορευματοκιβωτίων, τοπικές διανομές, τελωνειακές διατυπώσεις και tailored made λύσεις ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργούνται στους πελάτες μας.
Η εταιρεία παράλληλα λειτουργεί ως πύργος ελέγχου (control tower) για όλα τα Intermodal Departments της MSC στα Βαλκάνια, με τον χώρο ευθύνης της να εκτείνεται από τη Βουλγαρία μέχρι και τη Σλοβενία, σε άμεσο πάντα συντονισμό με την κεντρική διοίκηση Logistics της εταιρείας στη Γενεύη.
H MSC Greece, σε αυτή τη φάση είναι επικεντρωμένη στον σχεδιασμό και στην προσφορά καινοτόμων λύσεων και στην ανάπτυξη μακροπρόθεσμων σταθερών και αμοιβαία επωφελών σχέσεων με τους συνεργάτες της.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike